رفتن به محتوای اصلی

ایران گلوبال
08.02.2011 - 18:10

شنبه 12 فوریه، قرار است به مناسبت 10 سالگی فعالیت ایران گلوبال، جشنی در بوخوم آلمان برگزار شود. این جشن شامل معرفی اعضای مدیریت، سخنرانی _ پرسش و پاسخ و نیز برنامه های تفریحی و موزیک را شامل خواهد شد. این مراسم بطور زنده از طریق اینترنت پخش می شود.

چند روز پیش که این خبر را در فیس بوک، آقای توکلی به من دادند، هم خوشحال شدم و ناراحت. ناراحت از اینکه نمی توانم در جمع دوستان باشم و خوشحال از اینکه، من هم جزیی از این خانواده ی مجازی هستم که اکنون فرصت در کنار هم بودن را دارند.

آشنایی من با ایران گلوبال بر می گردد به زمانی که مقالاتی را برای سایتهای بهائی مانند نقطه نظر می نوشتم. مقالاتی که در دو سبک اجتماعی و پاسخ به اتهامات رسانه های دولتی ایران به دیانت بهائی نوشته می شدند. در آن زمان مقالاتی که مناسب برای رسانه های عمومی بود و مخاطب عام داشت و تنها جنبه مذهبی نداشتند را برای ایران گلوبال می فرستادم. که بعضا یا در ایران گلوبال و یا فرهنگ گفتگو منتشر می شدند. بگذریم که اکنون سیاست سایت کمی تغییر کرده و سایت فرهنگ گفتگو تنها نوشته های اعضا را منتشر می کند که بنظرم ایده ی بسیار جالبی هم هست.

مقالاتی که در ایران گلوبال با نام مستعار «آنتـــی وار» مشاهده می کنید، مربوط به همان زمان ها می شود. بعد از خروج از ایران، این فرصت دست داد تا از نزدیک با آقای توکلی و ایران گلوبال آشنا شده و همکاری کنم. اگرچه مدت این همکاری کوتاه بوده و زمان زیادی نیست که در خدمت دوستان در ایران گلوبال هستم، اما تجربه ای بسیار شیرین و آموزنده برای من بوده است.

یکی از ابتکارات و کارهای جالبی که ایران گلوبال انجام داده، برگزاری اتاق گفتگوی هفتگی است. البته این اتاق ضعف هایی هم دارد و می توان آنرا قوی تر هم کرد، اما تا اینجای کار هم این اتاق مکان مناسبی برای ابراز عقیده و سخنرانی طیف های وسیعی از اندیشمندان و صاحب نظران بوده است.

بعبارتی ایران گلوبال سعی کرده فضایی را بوجود بیاورد که ایرانیان با هر اندیشه ای بتوانند راحت صحبت کنند. همینجا لازم می دانم مجددا از فرصتی که به من داده شد تا در یکی از برنامه های هفتگی این اتاق بعنوان سخنران حضور داشته باشم و در مورد مشکلات بهائیان ایران صحبت کنم، تشکر کنم. باز هم تاکید می کنم، هیچ سایتی و هیچ شخصی کامل نیست و این شامل ایران گلوبال و اعضای آن هم می شود؛ اما مهم این است که سایت ها و اشخاص، بدور از تعصب و به امید پیشرفت کار و تلاش کنند. ضرب المثلی معروف می گوید که هیچ کس به قطار ایستاده سنگ نمی زند. انتقاداتی که گهگاه از ایران گلوبال و بعضا اعضای آن می شود نیز، نشان دهنده حرکت روبه جلوی ایران گلوبال است.

البته، در اینجا بنده نمی خواهـم به انتقادات پاسخ دهم، و این را هم می پذیرم که ایران گلوبال نیز بی عیب و نقص نیست. شخصا در برخی موارد مشکلاتی را دیده ام که به آقای توکلی هم گفته ام. از آن جمله، سیستم کامنت گذاری است. بنظر من باید این سیستم اصلاح شود. این اصلاح به معنای سانسور نیست. در اکثر سایتهای معتبر دنیا، کامنت ها بعد از تائید مدیر، نمایش داده می شود تا از نمایش اسپم و یا کامنت های توهین آمیز جلوگیری شود.

در پایان برای تمام دوستان و همکارانم در سایت ایران گلوبال آرزوی موفقیت و بهروزی دارم. لیست اعضاء و همکاران «کمون اینترنتی فرهنگ و گفتگو» را می توانید در اینجا ببینید؛ همچنین اگر مایل به داشتن اطلاعاتی در مورد جشن ایران گلوبال در بوخوم هستید از این صفحه بازدید کنید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.