رفتن به محتوای اصلی

سهام مصباح یزدی در شرکت سهامی هیئت وزیران آقای احمدی نژاد
03.01.2011 - 11:10

گفتار روزانه جمعه 10 دی ۸۹

چهارشنبه 8 دی ماه 89، 29 دسامبر 2010 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای علی صارمی و علی اکبر سیادت روز گذشته در زندان اوین اعدام شدند. آقای علی صارمی به جرم عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران و آقای سیادت به جرم جاسوسی برای اسراییل اعدام شدند. با تجمع خانواده آقای صارمی در مقابل زندان اوین ماموران امنیتی به آنها حمله کردند، پاره ای از آنها را دستگیر کردند از جمله همسر آقای صارمی و پاره ای از افراد دیگری که در آنجا بودند. دختر آقای صارمی مطرح کرده که خبر اعدام پدرشان را از هم بندها شنیدند و هیچ کس به طور رسمی به آنها نگفته بوده. آقای صارمی که سالها در زندان افتان و خیزان، زندانی و آزاد بوده از دهه شصت تاکنون، در سن 62 سالگی به جوخه اعدام سپرده شد. به هر صورت حکم وحشیانه اعدام که درایران جاری است بازهم قربانی گرفته و راه را بازهم باز می کند برای اینکه یکصدا و یکپارچه در سراسر دنیا و در همه جا برای مبارزه برای لغو حکم اعدام در ایران تلاشهایی که دارد صورت می گیرد چندین و چند برابر شود.

نکته دوم اینکه به مهدیه گلرو مبارز جنبش آزدایخواهی مردم ایران تفهیم اتهام جدیدی شده تحت عنوان تشویش اذهان عمومی. این هم از روشهای جدید حکومت شده که به امثال بهاره هدایت یا مجید توکلی یا مهدیه گلرو و یا سایر زندانیانی که دست از مبارزه بر نمی دارند، اتهامات جدیدی را وارد بکند و بخواهد که به طول زندان شدن و محکومیت آنها اضافه بکند. جوان دانشجو، فعال دانشجویی کرد به نام دلیر اسکندری در سنندج دستگیر شده و 2 حکم اعدام هم برای زانیا مرادی و لقمان مرادی به جرم عضویت در کومله و دست داشتن در ترور پسر امام جمعه مریوان در چهاردهم تیرماه سال 88 صادر شده که مراحل بعدی را باید طی کند. جالب است که حزب کومله بارها اعلام کرده که مشی مسلحانه ندارد و در هیچ عملیات مسلحانه ای شرکت ندارد. اعضاء شورای مرکزی مجمع فیلمسازان سینمای ایران هم طی نامه ای خطاب به آقای صادق لاریجانی خواهان تبرئه جعفر پناهی و محمد رسول اف دو فیلمسازی شدند که با حکم عجیب زندان طولانی و محرومیت از فیلمسازی مواجه هستند.

نکته سوم اینکه طلا فروشان 10 روز بیشتر فرصت ندارند که اظهار نامه مالیاتی خودشان را تسلیم بکنند. این درحالی است که در چند ماه گذشته بعد از مدتها کشمکش بر سر مالیات ارزش افزوده طلافروشها مغازه ها را باز کردند اما از مردم مالیات ارزش افزوده را دریافت نکردند و الان اگر در اظهارنامه های مالیاتی خود بخواهند 3 درصد مالیات ارزش افزوده را لحاظ بکنند و به دولت بپردازند، باید از جیبشان بدهند که قابل پیش بینی است که احتمالاً کشمکشی درگیر خواهد شد دوباره بین این صنف و سازمان مالیاتی کشور.

نکته چهارم اینکه آقای خاتمی در دیداری که با اقلیت مجلس شورای اسلامی داشته، مطرح کرده که آزادی زندانیان سیاسی، اجرای همه جانبه قانون اساسی و تضمین انتخابات آزاد حداقل خواسته هایی است که بعد از آن می شود فکر کرد که آیا می شود در انتخابات سال آینده مجلس شرکت کرد یا نه. البته خود آقای خاتمی در این صحبت ابراز نا امیدی کرده و گفته روال حوادث به گونه ای است که بنظر نمی رسد هیچکدام از اینها محقق شود. اما بعد از این اظهار نظر آقای خاتمی و این صحبتها سیل فحش و تهمت به ایشان شروع شده، پاره ای از وکلای مجلس به ایشان پریدند ولی از همه فحاشانه تر روزنامه کیهان است که به قلم آقای شریعتمداری آقای خاتمی رئیس جمهور قبلی ایران را به وطن فروشی و ارتباط با جورج سوروس، دیدار با فرمانده ناتو و خیانت به کشور و امثالهم متهم کرده و جالب است که این حرفها را کیهان در شرایطی زده که در همین امروز تیتر پاره ای از روزنامه های کشور نقل قول از آقای خامنه ای در درس فقه ایشان است که ایشان بر اجتناب از غیبت و تهمت تاکید کرده. کاملاً نشان می دهد که نفوذ کلام آقای خامنه ای از پاشنه در منزل خودش آنطرف تر نمی رود و پیروان ایشان مثل روزنامه کیهان برای حرفهای ایشان هیچ تره ای خورد نمی کنند.

نکته پنجم اینکه آقای وحید خراسانی که به زعیم حوزه علمیه قم معروف است و تقریباً پر شاگردترین درس خارج فقه را ایشان در قم دارد، در درس فقهی خودش مطرح کرده که اقرار و اعتراف اگر در زندان گرفته شود اعتبار ندارد و قاضی که بر مبنای این قبیل اعترافات حکم صادر کند در واقع از عدالت خارج می شود. این اظهار نظر فقهی که به هر حال از جانب کسی مثل آقای خراسانی در خور توجه باید قلمداد شود اظهار شجاعانه ای است که در واقع کل زندان را زیر سوال می برد چه برسد به شکنجه ها و آزار و اذیتهایی که در سلولهای انفرادی و زندانها زندانیان را می کنند. آقای صانعی هم مطرح کرده که بردن افراد به سلول انفرادی اساساً خلاف شرع است. آقای دستغیب هم گفته که هیچ یک از مراجع حکومت را قبول ندارند و این حکومت نه اسلامی است و نه جمهوری. به هر حال این اظهار نظر از جانب پاره ای از روحانیون بلند مرتبه شیعه کاملاً نشان می دهد که با آنچه که در کشور و توسط آقای خامنه ای و ایادی ایشان می گذرد، این آقایان زوایه گرفتند.

نکته ششم اینکه سایت تلویزیون العربیه بدون ذکر منبع خبر مطرح کرده که صحبت از تعویض آقای مصلحی وزیر اطلاعات، وزیر رفاه آقای محصولی، آقای میرکاظمی وزیر نفت و خانم وحید دستجردی وزیر بهداشت و آقای وحیدی وزیر دفاع است یعنی همان کسانیکه آقای رسایی دو سه روز پیش مطرح کرده بود. البته العربیه علت آنرا اعتراض این وزرا و مسوولین به نحوه برخورد به آقای متکی دانسته و گفته که آقای احمدی نژاد و آقای مشایی درصدد تعویض آنها هستند. به هر صورت آقای مصلحی از وزارت اطلاعات اگر برداشته شود به احتمال زیاد سرو صدای آقای مصباح یزدی بلند خواهد شد چرا که ایشان معروف است که سهام آقای مصباح یزدی در شرکت سهامی هیئت وزیران آقای احمدی نژاد بوده و باید منتظر واکنشها و تندی های بیشتر آقای مصباح یزدی نسبت به دولت باشیم.

نکته هفتم اینکه آموزش و پرورش استان البرز سه شنبه و چهارشنبه امتحانات مدارس را لغو کرده و ابلاغیه ای هم داده برای اینکه دانش آموزان بروند برای استقبال از آقای احمدی نژاد.

نکته هشتم اینکه آقایان حسینیان و صفارهرندی بعد از فحاشی های روزنامه کیهان در اظهارنظرهای جداگانه به شدت به مجله کیان، آقای دکتر سروش و نو اندیشان دینی ایران و حلقه کیان حمله کردند و صحبت از این کردند دوباره که آنها ریشه همه مشکلات بودند و امثالهم که نشان از یک تصمیم در این محافل اطلاعاتی دارد.

اما نکته آخر اینکه تحقیق و تفحص از آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد که در مجلس مطرح شده بود با 104 رای مخالف در مقابل 94 رای موافق رای نیاورد و مجلسی که در واقع خواهان بررسی کار آقای رحیمی بوده، تحقیق و تفحص از دیوان محاسبات در زمان تصدی ایشان را تصویب نکرد. معروف است که ایشان در آن دوره پول بین پاره ای از وکلا تقسیم کرده بخصوص برای رای اعتماد آقای کردان و دهها کار دیگر که فعلاً به این ترتیب درش باز نشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد،پیروز،موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.

سلام دوشنبه 6 دیماه 1389، 28 دسامبر 2010

در مورد ۱۱ موضوع امروز صحبت میکنیم

موضوع اول در خصوص حذف یارانه ها،اون چیزی که از مصاحبه‌ها به نظر میرسه این است که دولت می‌خواد مردم رو در بی‌ خبری نگاه داره و حتا کسانی‌ مثل آقای رئیس دانا اگر یک مصاحبه ساده هم با بی‌بی‌سی میکنند،بازداشت میشند تا خبر رسانی به مردم نشه و مردم ندانند که قرار است چه اتفاقی‌ بیفته،به همین دلیل قبل از هر اکسینی برای بسیج مردم محتاجیم به اطلاع رسانی درست،تحلیل درست از زوایای مختلف بشه تا دیده شود که چه اتفاقی‌ بر مردم قرار است بیفتد

آنچه که در اولین گام اقتصاد دانان برای ما توضیح میدهند اینست که با این روش،حذف یارانه‌ها که فاقد هرگونه برنامه ریزی علمی بدون هیچ گونه مقدمات لازم از جمله خصوصی سازی،کوچک کردن دولت یا تغییر قوانین یا کاهش بوروکراسی یا مبارزه با فساد و یافتن راه حل برای آن یا رفتن به خانوادهٔ جهانی‌ یا عضویت در و.ت.او‌ و ده‌ها کار دیگر که باید انجام داده میشد برای گذار کشور به اقتصاد آزاد و رونق اقتصادی،هیچ کدوم انجام نشد و آزاد سازی یارانه‌ها باید آخرین اقدام از این زنجیر طولانی می‌بود،ناگهان آنهم به این شکل در دولت آقای احمدی‌نژاد انجام گرفت.

حاصل این کار که فاقد پیش زمینه‌های لازم هست در ۳مرحله تاثیر میگذارد،مرحلهٔ اول حذف یارانه از بنزین و انواع و اقسام سوختها،برق،انرژی،آب،نان باعث گران شدن این کالاها خواهد شد و باید ارز شود که این مرحله حداکثر تا ۲هفته یا یک ماه آینده وقتی‌ همگان قبوض آب و برق خود را دریافت کنند خواهند دید که همه چیز چطور گران شده است

مرحله دوم، تحت تاثیر گرانی این کالا ها،تمامی کالاها گران خواهند شد بخصوص که قسمت انرژی بالا خواهد رفت،قیمت تمامی محصولات کارخانه‌ها صنعتی یا واحدهای کشاورزی گران خواهد شد و در واقع طی‌ ۲-۳ ماه آینده یک گرانی عمومی خواهیم داشت که با پولی هم که دولت داره تزریق می‌کنه بد کردن بیش از پیش ریال را در پی‌ داره،بنابر ئنی یک سقوط ارزش ریال خواهیم داشت که بیش از پیش خودشو در گرانی کالاها نشان خواهد داد.

و مرحلهٔ سوم،تاثیریست وحشتناک حاصل ندانم کاریه این حکومت که با گران شدن کالاها مردم امکان خریدشون کمتر می‌شه این مقدار تزریقی هم که داره می‌شه با پرداخت نقدی فقط توورم را بالاتر میبرد اما به پای گرانی‌ها نخواد رسید و دولت با امکانی که دارد برای تعادل بازار دست به واردات بی‌ رویه هم میزند به خصوص با پایین بودن قیمت ارز، که باعث برشکستگی بیش از پیش کارخانجات خواهد شد و موجب بیکاری و اخراج زیاد در کارخانجات بزرگ و حتا واحدهای تولیدی و خدماتی کوچک خواهد شد.

این ۳مرحله بنا به گفته اقتصاد دانان گفته میشود که پیش روی کشور است ا در واقع یک فاجعه بزرگ در حال شکل گیریست و اینکه ما چه باید بکنیم یا چه آکسیون‌هایی‌ باید ترتیب دهیم که مقابله با این روند داشته باشد در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد

نکته دوم،روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای در خصوص حذف یارانه‌ها روز ازشت نوشت که با کامیون در‌ها صحبت کرده و آنها میگویند که دولت قیمت‌ها را چند برابر کرده و به میگه که ما قیمت رو ثابت نگاه داریم که عملی‌ نیست

رئیس حمایت از مصرف کنندگان هم در مصاحبه‌ای که داشته اذعان به پافشری دولت بر ثابت نگاه داشتن قیمت‌ها کرده که کاملا نشان میدهد میخواند با سیستم بسیج و سیستم نظامی میخواند با بخش‌های متخللف برخورد کنند، همین طور سخن گو شورای شهر تهران هم از گران شدن قیمت بلیت مترو تا ۳۴۰ تومن خبر داد.

نکتهٔ سوم اینکه در دانشگاه شیراز در حاشیه مناظره آقای کواکبیان و صفار هدایت خواه مردم شعار یا حسین میر حسین دادند به خواندن شعر یار دبستانی پرداختن.

کمیتهٔ حمایت از جعفر پناهی و رسول اوف فراخوانی دادند مبنی بر بایکوت کردن جشنوارهٔ فجر که پیشروست،لر خوبی که نه تنها کارگردانان و فیلم سازان میتوانند انجام دهند بلکه مردم هم میتوانند این جشنواره را بایکوت کنند.

نکتهٔ چهارم اینکه دو ماه زندگی‌ آقای حبیب الله لطیفی به گفته وکیل ایشون فعلا تمدید شد با تعویق حکم اعدام او‌ اما دیشب نیروهای امنیتی به خانهٔ پدر ایشون یورش بردن و پدر،۳برادر،۳خواهر و همسر برادرش را دستگیر کردن و گویا به دلیل مصاحبه‌هایی‌ که اینها کردن از وضعیت‌ای که حبیب داره،

از وضعیت بهاره هدایت ،دانشجوی مبارز و فعال حقوق زنان که دست به اعتصاب غذا زده اخبار نگران کنند‌ای میرسه از سلامتیش و گویا چندین بر به بهداری منتقل شده،

آرش بهدادی،دیگر مبارز زندانی که دست به اعتصاب غذا زده بود،پس از ۱۷ روز اعتصاب خودش رو شکست و اعتراضش به برخورد بازجو‌ها در بنده ۲۰۹ اوین بود، و احمد قابل با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

نکتهٔ پنجم اینکه وزیر کشور دستگیری عبدل الرعوف ریگی را تایید نکرد و دیده شد که مطرح شدن این خبر صرفاً برای منحرف کردن از هان عمومی از اخبار اصلی‌ بود و برای قدرت نمایی دستگاه اطلاعاتی کشور بوده

دادستان تهران هم در مصاحبه خود گفت که جرم بچه‌های روزنامهٔ شرق و خانوم نازنین خسروانی که جرم آنها امنیتیست،تبلیغ علیه نظام،اقدام علیه امنیت ملی‌ و این چنین جرم‌هایی‌ که معمولاً به همهٔ زندانیان سیاسی نسبت داده می‌شه

دلیل دستگیری آقای رئیس دانا رو هم همون مصاحبه با بی‌بی‌سی مطرح کرده،که در واقع این صرفاً بهانه‌ بود برای سرعت بخشی برای دستگیری او‌

در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در اهواز و ۲نفر در ساوه اعدام شدند،بنابر این کل اعدام‌ها از اول ساله جاری به ۱۶۹ نفر رسیده

نکته ششم اینکه ۲۶۰ نفر از نمایندگان مجلس از آقای متکی قدر دانی کردند،این تعداد بی‌ سابقه است و نشون میده که اکثریت مطلق مجلس مخالف آقای احمدی‌نژاد هستند

نکته هفتم اینکه آقای رسائی که از پشتیبانان کودتا چیان است، صحبت از احتمال برکناری آقایان وحیدی وزیر دفاع،مصلحی وزیر اطلاعات،میر کاظمی وزیر نفت،محصولی وزیر رفاه و خنوم وحید دستجردی وزیر بهداشت در کابینه آقای احمدی‌نژاد کرده همینطور آقای زریبفن که از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد است و همه اینها با آقای رحیم مشائی مشکل دارند

نکته هشتم اینکه آقای بذر پاش بعد از برکناریش در نامه‌ای پر از نیش و کنایه به رئیس جمهور در انتها خودش رو سرباز رهبر خوانده در حالی‌ که او‌ قبلان خودش رو سرباز آقای رئیس جمهور میدانست

آقای جواد منصوری هم در مصاحبه‌ای گفت که رهبر از برکناری آقای متکی مطّلع نبوده

نکته نهم اینکه جمعی از اساتید دانشگاه در نامهٔ به رهبر در مورد میراث فرهنگی‌ هشدار دادند و در مورد گردانندگان آنجا که گویا یکی‌ از نزدیکان آقای رحیم مشائی آنجا هست

نکته دهم اینکه راس دیوان محاسبات کشور عبدالرضا رحمانی فضل گفت که معدن ۱۲۰۰ میلیارد تومانی قرار بوده ۱۸۰ میلیارد تومان فروخته بشه که جلوش گرفته شده آنچنان که در مخابرات بوده

نکته آخر اینکه به دونفر آلمانی‌ که در ایران بودند به خانواده‌شان اجازه ملاقات ندادند

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز و موفق باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 


دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.