رفتن به محتوای اصلی

سرداران ماکت ساز
08.05.2014 - 02:22

 

کاش دروغگویان باهوشی‌ می‌‌بودید و بجای اینکه با افتخار اعلام کنید که ما سال‌هاست (مانند مجانین) پول، وقت و انرژی خود را صرف ماکتهایی کرده و پس از غرق کردن آنها جشن میگیریم، میفرمودید که ما سال‌هاست که سرمایه و دانش خود را صرف ساخت اولین ناو هواپیمابر کرده ایم و بهترین بهره برداری تبلیغاتی را میکردید. 

چندی پیش خبر ساخت ماکت ناو هواپیمابر یو اس‌ اس‌ نیمیتز در نزدیکی‌ بندرعباس به تیتر اول رسانه‌های بین المللی تبدیل شد و گمانه زنی‌‌های مختلفی‌ را بدنبال داشت و برخی‌ آنرا در راستای قدرت نمایی‌ منطقه‌ای ایران با استفاده از تاکتیک‌های فریب دهنده نظامی و استفاده تبلیغاتی تفسیر کردند.

هرچند واکنشی رسمی‌ از جانب دولتمردان جمهوری اسلامی نسبت به این خبر ابراز نشد اما  وب سایت خبرگزاری العالم مدعی شد که ماکت مزبور بخشی از دکور مستندی دردست تهیه، بنام "ایرباس" است که قرار است توسط نادر طالب زاده، برای به تصویر کشیدن سقوط هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ تهیه شود.   

علی‌ فدوی فرمانده نیریی دریایی سپاه روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به خبر بالا، اظهار داشت:  نیروی دریایی سپاه سال‌های طولانی است که ناوشکن‌ها، رزم‌ناو‌ها و فریگت‌های آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق می‌کند!!

وی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: تامین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناو‌هایشان است. بنابراین طبیعی است که ما می‌‌خواهیم این ناو‌ها را غرق کنیم. وی سپس تاکید کرد: از بین بردن و انهدام ناوهای آمریکایی در برنامه ما بوده، هست و خواهد بود.

ورود سپاه به عنوان "صاحب اختیار" کشور به این ماجرا،زیاد دور از ذهن نبود، اما فارغ از اینکه درورای این "رجزخوانی"  چه اهدافی‌ نهفته است و اینکه این مدعا تا چه اندازه با واقعیت نزدیک یا دور باشد، فرمایشات سردار حکایت از تفکر حاکم بر کشور دارد.

بدون شک سخنان ایشان را میتوان درقالب جنگ تبلیغاتی پذیرفت و تا حدودی هضم کرد، اما چرا چنین ناشیانه؟

اگر قرار است از این خبر(با هردلیلی که بیرون درز کرده باشد) استفاده تبلیغاتی نمود، چرا به شیوه رایج "گوبلزیسم" متوسل نشدید؟ در زمانی‌ که با سرمایه‌ای که باید صرف نان سفره مردم شود، مشغول جنگ تبلیغاتی، سیاسی و نظامی در اینجا و آنجا هستید تا سپاه را به عنوان غول جدید "همه فنّ حریف" به دنیا معرفی‌ کنید، بسیار ناشیانه دست خود را رو کردید و ثابت کردید که در تنها کاری که استاد هستید "ماکت سازی" است.

کاش دروغگویان باهوشی‌ می‌‌بودید و بجای اینکه با افتخار اعلام کنید که ما سال‌هاست (مانند مجانین) پول، وقت و انرژی خود را صرف ماکتهایی کرده و پس از غرق کردن آنها جشن میگیریم، میفرمودید که ما سال‌هاست که سرمایه و دانش خود را صرف ساخت اولین ناو هواپیمابر کرده ایم و بهترین بهره برداری تبلیغاتی را میکردید.

در پایان برای درک بیشتر و بهتر سخنان سردار فدایی خاطره کوتاهی‌ را از دیداری که با دوستی‌ که از سرداران سپاه، ساکن شهرها شهید دقایقی، استاد دانشگاه نظامی دافوس (امام حسین) و افسر عالیرتبه ستاد بود، نقل می‌کنم: یکی‌ دو ماهی‌ از اشغال عراق گذشته بود و در مورد احتمال حمله نظامی آمریکا و پیامدها و نتایج آن پرسیدم. دوستم که از معدود سپاهیانی است که ۸ سال تمام درجبهه جنگ حضور داشت، گفت: اگر سقوط بغداد ۳ هفته طول کشید، سقوط تهران به سه روز هم نمی‌‌کشد. اگر آمریکاییها فردا صبح از مرز قصر شیرین حرکت کنند، سه روز بعد در میدان آزادی خواهند بود.

گفت: مگر اول انقلاب است که مردم خر بشوند یا بزور به جبهه‌ بروند. من که نه خودم میروم و نه اجازه میدهم بچه‌هایم بروند. برای کی‌ برویم؟ با چی‌ برویم؟ ما که خودمان میدانیم چه داریم و چه میتوانیم بکنیم. فقط باید دعا کنیم که این اتفاق نیفتاد، زیرا بجز سرشکستگی برایمان ندارد. سرنوشت اینها باید بدست خودمان روشن شود، خودمان خراب کردیم، خودمان درستش می‌کنیم. صبور باش             

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاظم موافق

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.