رفتن به محتوای اصلی

حمله مزدوران به کنسرت وحید تاج و شعار مرگ بردیکتاتور
11.05.2014 - 12:41

وحید تاج در صفحه رسمی خود چنین نوشت::
"""من در کنسرت خودم تماشاچی بودم و در پایان برای قدردانی از حضور مردم به صحنه رفتم. این فیلم را تا انتها ببینید و خودتان قضاوت کنید..."""

سانس 5 شنبه شب کنسرت "وحید تاج" در یزد علیرغم اینکه این کنسرت تمامی مجوزهای لازم را برای یک اجرای سالم و بسیار قانونی به همراه داشته ، با دخالت عوامل خودسر لغو شد.
با تلاش های فراوان این کنسرت در شب جمعه 19 اردیبهشت برگزار شد ولی "وحید تاج" از جایگاه خوانندگی به جایگاه شنوندگی منتقل شد و سکوت کرد.
در آخر قطعه ای با صدای ایشان پخش شد و همه به نشانه احترام برخاستند و یکسره تشویق کردند.
این اقدام بی رحمانه ، در هنگام پخش این قطعه "اشک های وحید تاج را روانه کرد" و در پایان پخش قطعه، چندین فرد ناشناس قصد ورود به سالن و حمله به گروه موسیقی را داشتند که با مانع شدن نیروی انتظامی و دشنام ها و عکس العمل های مردم روبرو شدند و گروه موسیقی بدون خداحافظی صحنه را ترک کردند.

پروانه معصومی: کنسرت گروه موسيقي "مسیحا" به خوانندگی وحید تاج که قرار بود در روزهاي 18 و 19 ارديبهشت ماه در يزد برگزار شود با ممانعت و هجوم اعضای بسیج مواجه شد.

وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی ایران، در صفحه فیس بوک خود خبر داده است که "کنسرت در بزد " در حالی به اتمام رسید که شب اول، هجدهم اردیبهشت، به جای ساعت 8شب ساعت 12 شب و بدون حضور بنده به عنوان خواننده اجرا شد" و دلیل آن هم "وجود تعدادی لباس شخصی خودسر بود که از ورود 700 نفر از مردم شریف یزد به سالن ممانعت کردند."

این خواننده موسیقی سنتی ایران همچنین از حمله به محل برگز اری کنسرت خود در شب دوم خبر داده و نوشته است: "شب دوم، نوزدهم اردیبهشت، طبق اتفاقات شب اول قرار شد بنده به صحنه نروم و گروه به تنهایی اجرا کنند اما یکی از حاضرین با صدای بلند فریاد زد که ما برای شنیدن صدای وحید تاج آمده ایم. اشتیاق مردم عزیز و هنردوست و تشویق های بی امانشان باعث شد تا لباس کنسرت بپوشم و در بین تماشاچی ها به تماشای کنسرت بنشینم. در انتهای[کنسرت] به روی صحنه رفتم تا از مردم تشکر کنم، در این حین خاک مهرآیین با صدای بنده در سالن پخش شد و تشویق های بی امان مردم و چشمان اشک آلود من.... که ناگهان لباس شخصی های خودسر به سالن موسیقی حمله کردند."

خبرگزاری ایسنا نیز خبر داده است که "لباس‌شخصی‌ها در شب دوم کنسرت نیز به داخل سالن یورش آوردند و باعث ایجاد رعب و وحشت مردم شدند."

همزمان سایت یزد فردا مهاجمان به این کنسرت موسیقی را اعضای " بسیج" معرفی کرده و گزارش داده است که "کنسرت گروه موسيقي "مسیحا" با صدای وحید تاج که قرار بود در روزهاي 18 و 19 ارديبهشت ماه در يزد برگزار شود اما با ممانعت گروهی که خود را منتسب به بسیج می دانستند در اولین شب برگزار نشد."

در ساعت بیست و سی دقیقه هیجدهم اردیبهشت، مراجعه کنندگان به مراسم با درهای بسته سالن پاک نژاد تربیت معلم یزد، محل برگزاری کنسرت، روبرو شدند."

به نوشته یزد فردا " گروهی که خود را منتسب به یکی از نهادها(بسیج) معرفی کردند با متهم کردن "وحید تاج" خواننده گروه موسیقی مسیحا به داشتن "کارنامه سیاسی و ارتباط با فتنه " خواهان لغو این مراسم شدند و تا ساعاتی از شب همچنان از بازشدن درها محل برگزاری کنسرت جلوگیری کردند و با ادامه تنش، مدیران ارشد سیاسی استان از جمله معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار و فرماندهان نیروی انتظامی در محل حاضر شده و با نمایندگان برهم زنندگان مراسم به گفتگو نشستند و در نهایت و در ساعت بیست و سه شب پنج شنبه با حضور جمعی از معترضان و مردم در سالن، برنامه به صورت کوتاه اجرا شد و کنسرت "پس از ده دقیقه" به کار خود پایان داد.

این کنسرت دارای مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بود و قرار بود با حمایت حوزه هنری برگزار شود.

وحید تاج متولد 1362 در دزفول و دارای مدرک کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد آهنگسازی است. او موسیقی را نزد محمدرضا شجریان، کریم صالح عظیمی، حمیدرضا نوربخش، مظفر شفیعی و پدر خود علیرضا تاج فرا گرفته و از خوانندگان موسیقی سنتی ایران است.

برگرفته از استان وایر.


دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.