رفتن به محتوای اصلی

۲۰ ژوئن ۲۰۱۴ (۳۰خرداد ۱۳۹۳)روز جهانى حمايت از زندانيان سياسى راباشكوهتر برگزار كنيم
11.05.2014 - 23:36

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران CFPPI در حالی‌ به استقبال روز جهانی‌ حمایت از زندانیان سیاسی در ایران میرود که رژیم جمهوری اسلامی در ایران به جنایات خود با شدت بیشتری ادامه میدهد.
در ۳۰ خرداد ماه ۱۳۶۰ برابر با ۲۰ ژوئن ۱۹۸۱رژیم ,سرکوب سیستماتیک خود را در بعد بيسابقه اى وسعت داد، موجى از دستگیریها و بدنبال آن شکنجه و اعدامها‌های وسیع براه انداخت و به اين ترتيب دهه خونين شصت را شروع كرد. هزاران آزاديخواه جان خود را از دست دادند. در تابستان ۱۳۶۷ رژیم بيش از پنج هزار زندانى سياسى را تنها در عرض سه هفته اعدام كرد. در ۲۰ ژوئن ۲۰۰۹ برابر با ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ میلیونها نفر علیه جمهوری اسلامی به خیابانها ریختند و تلاش تاریخی‌ و جانانه‌ای را در تاریخ مبارزاتی خود ثبت کردند. با توجه به انتخاب روحانی، این تفکر در خارج از ایران ایجاد شده بود که وضعیت حقوق بشر در ایران نسبت به گذشته بهبود یافته است. ولی آمار کاملا عکس این مساله را نشان ‌ میدهد چون ۶۸ درصد اعدامهای سال ۱۳۹۲ و ۶۰ درصد آمار رسمی اعدام‌های اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است. در سال جاری، ایران با تعداد ۶۸۷ اعدام، بالا‌ترین رقم این مجازات را در طول ۱۵ سال گذشته از آن خود کرده و با رشدی ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.
جمهوری اسلامی در وحشت از خیزش مجدد مردم، مردمی که بخاطر فقر، گرانی، بیکاری، سرکوب , بیحقوقی و تحقیر کارد به استخوانشان رسیده است، به سرکوب و جنایت بیشتری روی آورده است . اعدام هاى سيستماتيك، دستگیری‌ها ى هرروزه و محکومیت‌های سنگین فعالین سیاسی، فعالین کارگری، دانشجویان معترض، فعالین دفاع از حقوق زنان ، وکلای زندانیان، هنرمندان و روزنامه نگاران ، اقلیتهای ملی‌ و مذهبی‌ توجیهی‌ ندارد جز وحشت مافیای قدرت از طوفانی که در راه است . مردم آزادیخواه٬ انسانهای شریف! جهانیان باید بدانند که این حکومت با جنایت و کشتار پا بر جاست باید بدانند که جمهوری اسلامی با چوبه دار و کشتار و شکنجه و زندان متولد شده است و با خونریزی ادامه حیات میدهد .باید با خبر شوند که این حکومت از وحشت انقلاب و خیزش و قیام مردم حاضر است دست به هر جنایتی بزند تا ساعتی بر عمر کثیف خود بیفزاید.این حکومتی درنده است که در پرونده فردی و جمعی حاکمینش صدها فقره قتل عمد خوابیده است! جهانیان باید زجرنامه هزاران زندانی سیاسی را در طی عمر پرنکبت جمهوری اسلامی بشنوند و از حقایق هولناک سياهچالهاى اين رژيم جنايتكار با خبر شوند.
این صدای رسای ماست که جهانیان ٬ میلیونها انسان شریف و نوعدوست را درکنار ما قرار میدهد تا امر دفاع فوری و اضطراری از هزاران زنذانی سیاسی و صدها عزیزی که هر آن چوبه دار زندگیشان را تهدید میکند را میسر کند. یورش و گروگان گیری دایمی از میان مخالفان سیاسی٬ رفتار وحشیانه با زندانیان سیاسی و اخبار هولناک اعدامهای دستجمعی, کار هر روزه این حکومت است. بيستم ژوئن یک کمپین وسیع برای سازمان دادن جنبشی اعتراضی است که میخواهد جهان متمدن را برای پشتیبانی از خواست آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران بسیج کند! واکنشی بین المللی نسبت به خطرات جدی که جان عزیزان ما را در زندانهای جمهوری اسلامی تهدید می کند٬ ایجاد نماید. بیستم ژوئن درعین حال سمبل اتحاد و عهد و پیمان ما برای آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و پایین کشیدن چوبه‌های دار است! مبارزات زندانیان سیاسی در سیاهچالهای مخوف اوین و رجایی شهر و همه زندانهای بیشمار جمهوری اسلامی حماسه‌ای عظیم است. این مبارزات شورانگیز لایق بزرگترین حمایت‌های و پشتیبانی‌های بین المللی است! هزاران زندانی سیاسی و خانواده‌های مضطرب و نگرانشان چشمشان به اقدامات بین المللی ماست. بیائید تا در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۴ برابر با ٣٠ خرداد ۱۳۹۳، روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسي در ايران ، با تمام قوا به دفاع از زندانیان سیاسی برخیزیم و خواهان آزادی فوری آنها و پایان دادن به اعدام و شکنجه شویم.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی CFPPIاز همه مدافعين حقوق انساني یکبار دیگر دعوت می‌کند که در روز بيست ژوئن ۲۰۱۴ در مراکز شهرها و در مقابل کنسولگريها و سفارتخانه هاي حکومت اسلامي ميتينگ‌های اعتراضي سازمان داده و از زندانیان سیاسی در ایران فعالانه حمایت به عمل آورند. ما از تمامى تشكلهاى مدافع آزادى زندانيان سياسى دعوت ميكنيم كه با صدوراطلاعيه و بكارگيرى امكانات و ابتكاراتشان در برگزارى روز بيستم ژوئن, روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى شركت كنند۔ اين روز متعلق به همه ماست.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران CFPPI
بيستم مارس ۲۰۱۴ برابر با ۲۹ اسفند 1392

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.