رفتن به محتوای اصلی

عرب ستیزان! بیهوده می کوشید صدای هویت طلبی مردم عرب را خاموش کنید
20.05.2014 - 15:36

(بیانیه شماره 18 کانون مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران)
ملت عرب در ایران، ملت زنده وپویایی است و علیرغم فرآیند طولانی یکسان سازی زبانی و فرهنگی حاکمان ایران طی هشتاد و اندی سال گذشته و آسیب هایی که این حاکمان به زبان و فرهنگ واقتصاد این ملت وارد آوردند اما مثل نخل های محمره و عبادان همچنان سرفراز ایستاده است. از یکی دو سال نخست انقلاب تا سال های اصلاحات وتاکنون این پایداری ملی ادامه دارد. این ملت برای اعلام زنده بودن خود از هر روزنه و امکانی استفاده می کند. وقتی نهادهای فرهنگی و اجتماعی، مطبوعات، رسانه ها، احزاب سیاسی و تریبون های خاص مردم عرب را ممنوع می کنند، اینان مجبور می شوند از ساحل شط کارون، مراسم ختم و عروسی، مسابقات ورزشی و نظایر آن استفاده کنند. ملت عرب از این تریبون ها و مناسبت ها برای بیان مسالمت آمیز "زنده بودن" خود استفاده می کند، اما نیروهای امنیتی و تفاله های عرب ستیز مسلط بر قدرت سیاسی و رسانه ای در اهواز، چشم دیدن این را هم ندارند. گویی ترجیح می دهند جوانان و فعالان عرب که با تحقیر و تبعیض ملی و نژادی و بیکاری و فقر و گرانی دست به گریبان اند، به مبارزه قهر آمیز روی آورند، زیرا در این حالت، سرکوب آنان آسان تر و توجیه آن برای سایر اقشار جامعه ایران، راحت تر است.
در ماه ها و روزهای اخیر، شعارهای هویت طلبانه مردم عرب در ورزشگاه های اهواز برای عرب ستیزان و دشمنان آزادی مردمان ایران سنگین آمده است. به ویژه پس از مسابقه فوتبال میان تیم های فولاد اهواز و السد قطر. اینان کوشیدند تا جلوی تماشاگرانی را بگیرند که با جامه محلی عربی به ورزشگاه می آیند وهنگامی که با سیل دشداشه پوشان رو به رو شدند، به مصادره پلاکاردهای تشویق آمیز نوشته شده به زبان عربی پرداختند. نیز برخی از هم اندیشان عرب سیتزشان را وادار ساختند تا در مطبوعات زرد خود به اهانت علیه ملت عرب در ایران بپردازد. روزی نامه "کارون"، گام را فراتر نهاد و خواستار دستگیری جوانان عربی شد که برای تشویق تیم محبوب شان به ورزشگاه غدیر اهواز رفته بودند. در پیامد آن، دو به اصطلاح نماینده مجلس، که در شرایط نا آزاد و غیر دموکراتیک به پارلمان راه یافته اند، از مطلب ضد ملی و ضد عربی "کارون" حمایت کردند. پیشتر هم شماری بی تاثیر از جماعت پان ایرانیست خواستار حضور هموطنان بختیاری در ورزشگاه شده بودند اما تیرشان به سنگ خورد زیرا از ژرفای همسایگی و همپیمانی تاریخی میان این دو ملت همسایه بی خبر اند.
ما، حق ملت عرب و سایر ملل ایران می دانیم تا به هر شکلی که می دانند هویت و فرهنگ و زبان خودرا به گوش مردمان ایران و جهان برسانند و ورزشگاه ها یکی از این مکان هاست. ما هر گونه اهانت علیه ملت عرب در ایران را محکوم می کنیم و نسبت به اعمال فضای سانسورو سرکوب هشدار می دهیم. زیرا خفه کردن صدای مردم، یعنی گشودن صدای مسلسل است واین از خطه ما دور باد.
کانون مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران
بیانیه شماره 18/19/5/2014

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یوسف عزیزی بنی طرف

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.