رفتن به محتوای اصلی

چاره ای جز رای منفی به ساخت مسجدی در کپنهاک ندارم!
28.08.2010 - 17:01
برگردان:
کیانوش توکلی

پیش گفتار از کیانوش توکلی:

شوراي شهر کپنهاک در روز 15 آپریل 2010 با ساخت اولين مسجد همراه با گنبد و مناره در اين شهر موافقت کردو قرار است تا ماه دیگر برای تصویب نهایی در دستور کار شورای شهر قرار گیرد . شایان ذکر است که بر طبق قانون اساسی دانمارک که آزادی مذاهب رکن اساسی آن را تشکلیل می دهد ؛ مخالفت با ساخت مسجد غیر قانونی است ولی از آنجا که دولت ایران متهم به پرداخت ده میلیون دلار کمک برای ساخت مسجد جدید شده است و ملک مسجد به سفیر سابق جمهوری اسلانی تعلق دارد . از این رو بحث های ساخت مسجد ، همچنان در مدیا دانمارک به ویژه محافل چپ این کشور داغ است .

برای ما ایرانیان شاید تا حدودی روشن باشد که مساجد زنجیره ای امام علی در خارج از کشور _ که زیر نظر سازمان بین المللی اهل بیت اداره می شود که در راس آن علی خامنه ای و افرادی نظیر نصرالهه رهبر حزب الله لبنان قرار دارند و با کمک همه جانبه دولت ایران ساخته می شود ولی امامان این مسجد در خارج از کشور ادعا می کنند که اسلام آنان غیر سیاسی و بی طرف و هیج وابستگی به سفارت و رژیم ندارد.

از سوی دیگر ایرانیان سکولار و مخالف رزیم که به دلیل مخالفت با ساخت مسجد، در جلسه شورای شهر شرکت جسته و از طبقه دوم ( جایگاه تماشاچی ) به شورای شهر در طبقه اول چشم دوخته بودند. ابتدا نمایندگان احزاب دانمارکی از چپ تا راست ، علیه رژیم تهران و بطور مشخص علیه احمدی نژاد سخنرانی کردند ولی در پایان اکثر نمایندگان (32 رای ) مثبت در مقابل 7 رای منفی و 5 رای ممتنع به ساخت مسجدی همراه با گنبد و مناره_ رای دادند که موجب شد ؛ ایرانیان جلسه شورای شهر را بعنوان اعتراض و عصبانیت ترک کنند.

در این رای گیری احزاب چپ یعنی چپ های لیست واحد Ø، سوسیال دمکرات ها S و سوسیالیستهای مردمی SF و احزاب حاکم V به ساخت مسجد رای مثبت دادند و تنها حزب دانمارکی مردمی DF که بعنوان یک حزب ملی گرا و اسلام ستیز معروف است با قاطعیت در مقابل این طرح ایستاد و به آن رای منفی داد که با کف زدن و تشویق ایرانیان طبقه اول مواجه شد .

ژاله توکلی عضو حزب چپ موسوم به Ø علیرغم توصیه رفقای حزبی ، به این لایحه رای ممتنع داد که بهمین دلیل مدتی است که بطور علنی مورد نقد رفقای دانمارکی خود قرار گرفته است .

از آنجا که برای آخرین بار می بایست به ساخت مسجد در شورای شهر رای گیری شو؛ ژاله توکلی این بار تصمیم گرفته است که به ساخت مسجد رای منفی دهد .

از این رو او در مصاحبه خود با یک سایت دانمارکی

دلایل خود را با ارائه فاکت متعدد نشان می دهد . در زیر خلاصه مصاحبه ژاله توکلی را ملاحظه می کنید:

رای منفی به ساخت مسجد ، بایکوت سیاست های ایران :

چه افتضاحی .... اول رای من در باره ساخت مسجد ممتنع بود هر چند که واقعا دلم می خواست رای منفی بدهم ، اما در رای گیری بعدی رای منفی خواهم داد .اما چرا؟ که من سعی می کنم به سئوالات شما پاسخ گویم .

بله شاید عجیب باشد ، بهر حال در فاصله این چند ماه بیشتر قانع شده ا م که مسجد امام علی توسط سفارت کنترل و هدایت می شود و «ابتکار مشترک» نام تشکلی که در ارتباط با مقابله با ساخت مسجد تشکیل شد ه است و منهم عضو آن هستم ؛ امیداورم شدیم که دیپلمات سابق ایران محمد رضا حیدری ، از سفارت ایران در نروژ بزودی به برای سخنرانی در مورد اهداف حکومت دینی به دانمارک سفر خواهد کرد.

سایت مخالفان ایرانی ساخت مسجد امام علی در دانمارک «ابتکار مشترک»

محمد رضا حیدری پیش از آن در سخنرانی های خود درباره ساخت مسجدی در کپنهاک هشدار داده بود.او مسلمان مومنی است و نمی شود به او اتهام اسلام ستیزی زد ؛موضوعی که برخی ها سعی می کنند ، مرا به آن متهم کنند. فقط به این دلیل که من خوشحال نیستم که اسلام اینگونه است.

جای تردید نیست که من بر علیه اسلام سیاسی یعنی علیه سنگسار ، اعدام ، ازدواج کودکان، دستگیری فعالان سیاسی، شلاق و غیره...هستم و زمانی که برخی از مسلمانان بگونه ای نتیجه گیری می کنند که این قوانین اسلامی نیست ، من با آنان مخالفم.

علاوه بر این ، من فکر می کنم که واقعا زمان آن رسیده است که سیاست های ایران را بایکوت کنیم .جمهوری اسلامی کودکان را اعدام می کند ، فعالان سیاسی و ازادیخواهان کشور را دستگیر و به ازارد و اذیت همجنسگرایان می پردازد وزنان را سنگسار می کند و در سالهای اخیر اعدام ها در ایران افزایش یافته است.

بنابراین من به ساخت مسجد رای منفی می دهم زیرا ایران از طرف جامعه جهانی تحریم شده است .

بیشتر در مورد آنچه به تازگی تغییر کرده است؟

اخیرا من در اطراف مسجد بیشتر خواننده و تحقیق کرده ام که در پشت این مسجد در دانمارک ، در ایران و در سطح بین المللی چه کسانی قرار گرفته اند ، بیشتر شوکه شده ام که به چه میزان این مسجد از طرف رژیم ایران کنترل می شود و چه میزان بنیادگرایی در آن حاکم است!

این در واقع کاملا ترسناک است که باور کنی که خمینی می تواند در دانمارک مورد ستایش قرار گیرد. من اشتباه می کردم .اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید به لینک زیر توجه نمائید:

سایت اکسترا بلدت دانمارکی

،...... تا حالا من واقعا اینطور فکر می کردم که مسجد تنها توسط مسلمانان مومن که در اینجا زندگی می کنند ،مورد استفاده قرار می گیرد .اما اینطور نیست و مسجد زیر کنترل رزیم ایران قرار دارد و شستشوی مغزی و تلقین عقاید و افکار سیاسی و مذهبی و اجتماعی یکی از اهداف اهل بیت است و امامان مسجد در فیضه قم آموزش می بنیند.

هزینه مسجد نه تنها از طرف دولت ایران پرداخت می شود بلکه بودجه آن بخشی از سیستم بین المللی است که مشغول تبلیغ برای انقلاب اسلامی و سرپوش گذاشتن بر جنایات سیاسی خود در داخل و خارج از ایران است .

در وب سایت مسجد امام اشاره مستقیم به سایت رهبر دیکتاتور ایران یعنی خامنه ای و سایت های رسمی حاکمان دین سالار ایران تبلیغ می شود . این در حالی است که امام مسجد اقای مهدی خادمی ادعا می کند که این مسجد بی طرف است!

سایت مسجد امام علی در دانمارک

در رهبری اهل بیت ، سازمان بین المللی رزیم ایران افرادی مثل رهبر حزب الهه لبنان و یک تعداد دیگر افرا بنیادگرا قرار گرفته اند.

جوانان هوادار مسجد در دانمارک ، آدم های شرور و نا آرام و فناتیکی هستند و آنها ادعا می کنند که مدیا غرب در باره جنایت خامنه ای ، اعدام و سرکوب تظاهرات دروغ می گویند . نگاه کنید به ویدئو زیر که از طرفداران انها با هواران جنبش سبز در خیابان باز و علنی در کپنهاک برخورد خشنونت آمیزی انجام داده اند :

درگیری یکی از وابستکان جمهوری اسلامی با تیم تبلیغ جنبش سبز در یکی از محلات کپنهاک

برخی از این جوانانی که به مسجد می ایند برای آموزش طلبگی به قم هم مسافرت می کنند.

تبعیدیان ایرانی که مخالف ساخت مسجد هستند و همچنین منی که آخرین بار در شورای شهرداری کپنهاک را ی داده ام؛ مورد تهدید غیر مستقیم دبیر سفارت در مقاله ای در روزنامه دانمارکی « اینفورماشیون» قرار گرفته ایم. او همه ما را عضو مجاهدین خلق معرفی نمود.

آه بله ، پس از آن تهدید غیر مستقیمی که از سوی مردان ایرانی مسجد علیه من شد .شما بخاطر دارید که این جوانان مسجدی از کوره بر آمده بودند.بنابراین شما چه فکر می کنید ؟ آیا شما نمی ترسید ؟بله ما نمی تواینم آنها را کنترل و سرجا خود نگاهداریم .شما فقط می دانید که انها خشمگین هستند و جوانان خلاف کاری هستند.

نگاه کنید به ویدئویی در مسجد که از طرف جوانان مسجد تهدید شده بودیم چرا که من و شوهرم حاضرنبودیم به قسمت مردانه و زنانه انتقال یابیم.

فیلمی که در مسجد گرفته شده و ژاله و همسرش مورد تهید جوانان مسجدی قرار گرفته اند

از آن به بعد من وقتی تنها به خانه بر می گردم ،خیلی با احتیاط مراقب اطراف هستم.

حالا می دانم که مسجد یک استراتژی یک پروژه مهم سیاسی برای دستگاه روحانیت ایران دارد و اکنون روحانیون حاکم شدت عمل بیشتر در مورد اعدام ها ، دستگیری فعالان سیاسی و سنگ سار زنان انجام می دهند .من چاره ای ندارم جز دادن رای منفی به ساخت مسجد در کپنهاک!

بنابراین قلبا با تحریم سیاسی رهبری روحانیت موافقم و اعتقاد دارم که بایستی در قدم بعدی رزیم ایران را تحت فشار قرار دهیم . رای منفی من تلاش کوچکی در این جهت است.

علاوه براین نمی توانم بسادگی بپذیرم که 50 تا 60 میلیون کرون از پول مردم ایران صرف مرکز تبلیغات رزیم که هدفش تنها گسترش سرکوب و بنیاد گرایی گردد

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.