رفتن به محتوای اصلی

در قبال سوء استفاده از فضاي باز موجود در سايت ايران گلوبال
09.06.2014 - 14:37

 خدمت دلگداخته عزيز، شما از پشت نام دلسوز، احتمالا "از روي اتفاق"، كپي (كپي پست) اتهاماتي را در سايت ايران گلوبال منتشر كرده ايد كه اطلاعات جمهوري اسلامي سالهاست از طريق اي ميل به آدرسهاي برگزيده ارسال ميكند.  تعدادي از اين اتهامات براي چند ساعت در سايت ايران گلوبال منتشر شده و بقيه آنها كه از سوي مديريت سايت عدم انتشار خورده در آرشيو سايت گلوبال هست. مدعيات مزبور، به دليل توليد انبوه در مراكز واحد، صرفنظر از نام افراد متهم متفاوت در بقيه موارد شبيه هم است و درطي سالهاي اخير هم ثابت مانده است.  كلا اين حرفها در فورمات معروف "خسن و خسين هر سه..." براي هركسي كه از فاصله دور هم آشنايي با جنبش ملي آذربايجان داشته باشد، قبل از آنكه مضحك باشند، بيگانه با واقعيت بوده و نشانه دوري بسيار زياد جاعلين و منتشر كنندگان آنها از اين جنبش هستند.  از آنجا كه دست يافتن به صاحبان امضاهايي چون  "عباس ميانالي"، "كوروش تبريزي" و از اين قبيل ممكن نيست و چنين كساني هم جز در اينگونه موارد خود نمي نمايند، ظهور شما با همان حرفها در اينجا فرصتي مغتنم است. لذا از اين فرصت طلايي استفاده كرده بدينوسيله از شما براي شركت در يك برنامه پخش زنده صوت و تصويري براي طرح همه اتهاماتتان و شنيدن جواب متقابل دعوت مي شود. تا عموم بتوانند امكان قضاوت داشته باشند. از نظر ما، عدم آمادگي شما براي شركت در اين برنامه به تنهايي گوياي همه چيز خواهد بود.

ميلوسوويچ مونث نازنين: لابد ميدانيد خانم ياسمين قاراقويونلو نميتوانند نوشته هاي فارسي شما را بخوانند. براي شركت در يك مصاحبه صوتي تصويري در اين موضوع  نيز از شما دعوت ميشود. براي آمادگي شما لازم به ذكر است كه  پيشفرض ما بر اساس داده­هايي كه اكنون در دسترس  ماست، از اين مصاحبه اين است كه براي عموم نشان دهيم كه كار شما، نسخه المثني كيهان شريعتمداري در تخريب مخالفين فكري تان است. قضاوت با بينندگان مناطره خواهد بود.  صرفنظر از اينكه شما همان كسي هستيد كه "پيشنهاد" اضافه شدن يكي از همفكرانتان در سمينار را آورده بوده يا همان كسي هستيد كه ميخواستيد در سمينار شركت كنيد، براي اطلاع شما و همفكرانتان يكبار ديگر (شايد براي بار دهم) توضيح ميدهيم كه امتناع ما از قبول شركت آن همفكر شما، تنها به علت تخصصي بودن سمينار بود كه همان اول اعلام شده بود و دوست همفكر شما در اين زمينه تخصصي نداشت. مٶسسه سوئدي برگزار كننده سمينار هم اين شرط را داشت و شماها را هم نمي­شناخت تا چه برسد به داشتن سوء نيتي در مورد شما. منتظر اعلام آمادگي شما هستيم.

براي اطلاع بقيه دوستان، اطلاعات موجود در اينترنت در باره سمينار فلسفي سوم ماه مه امسال در استكهلم،  به اندازه كافي گويا هستند. ماهيت و هدف اين سمينار از متن اطلاعيه و فيلمهاي منتشر شده در يوتيوب به اندازه كافي روشن است. از مقايسه اين ماتريال با ادعاهاي مليوسوويچ تغيير جنسيت داده، ميتوان ماهيت و نيات كسي را كه پشت اين نام پنهان شده است، حدس زد. اطلاعيه سمينار سوم ماه مه 2014 در استكلهم و نيز لينك سخنراني خانم قاراقويونلو و 4 سخنراني ديگر در زير نصب ميشود:

مجموعه عكسهاي 5 روز بياد ماندني در استكهلم بصورت فيلم-آلبوم (لينك)

لينك اطلاعيه سمينار در سايت ايران گلوبال(لينك)

متن اطلاعيه برگزاري سمينار منتشر شده در سايت ايرن گلوبال:

سمينار فلسفي در استكهلم / موضوع عمومي: تولرانس

سخنان افتتاحيه خانم دكتر سيمين صبري و سخنان آقاي يوسف عزيزي بني طرف  (لينك ويدئوي سخنراني)

دكتر ميثم بادامچي: شریعت، ‏قانون اساسی گرایی، و خرد ‏عمومی؛ نقدی بر قانون اساسی

 فارغ التحصيل در رشته ‏فلسفه سياسي از دانشگاه ‏لوئيس ايتاليا، پژوهشگر ‏فلسفه سياسي ( لينك  ويدئوي سخنراني)

دكتر حيدر شادي: هرمنوتيك ‏تاريخي و تولرانس مابين گروههاي ‏اتنيك

پژوهشگر فلسفه و دين از ‏آكادمي علوم برلين (لينك ويدئوي سخنراني)  

خانم  ياسمين قاراقويونلو: ‏تولرانس ديني در جمهوري ‏آذربايجان

پژوهشگر گلوباليزاسيون و ‏مسائل فلسفي آن از آكادمي ‏علوم جمهوري آذربايجان (لينك ويدئوي سخنراني)

سخنراني¬ها به زبان توركي ‏خواهد بود.‏ زمان: شنبه،ساعات 10،  3 ماه ‏مه 2014 / 3 ماي 2014 ساعات ‏‏10 آدرس: ‏Esplaneden 3 C, Sundbyberg برگزار كننده مٶسسه فرهنگيABFسوئد

سخني با كيانوش توكلي گرامي: ظهور اين افراد در سايت ايران گلوبال نشان موفقيت سايت شما در جلب مخاطب و اهميت پيداكردن آن براي فرصت طلبان و  از جمله براي نهادهاي از ما بهتران است. در اين ميان، از سويي  تخريب افراد شناخته شده توسط افراد بدون هويت معلوم براي عموم، به عملياتي با كمترين هزينه عملياتي تبديل ميشود. از سوي ديگر ما با براي ممانعت از ضربه خوردن به جو ديالوگ هزينه زيادي براي حفظ اين فضاي آزاد در سايت ايران گلوبال ميدهيم. فكر جدا كردن افراد داراي هويت معلوم و افراد با هويت ناشناس و سلب امكان هتك حرمت دسته اول از سوي دسته دوم، ميتواند هزينه پرداختي براي حفظ اين فضاي باز را كاهش دهد. آزادي بدون مسئوليت معني ندارد و دادن آزادي هتك حرمت افراد شناخته شده به افرادي كه حتي در حد عيان كردن هويت واقعي خودشان حاضر به قبول مسئوليت حرفهاي خود نيستند، وضعيت شكننده اي ايجاد ميكند كه ميتواند كل اين فضاي باز يا باز ماندن آنرا تهديد كند. در اينصورت آزادي كسي محدود نخواهد شد چرا كه اكثر كساني كه با كتمان هويت خود به تخريب و آشفته كردن كردن جو اين سايت مي­پردازند، يا بطور موازي با اسامي واقعي خود نيز نظرات خود را مطرح ميكنند و يا اين راه بر رويشان باز است. در وضعيت امروزي همه هزينه ها برعهده افراد داراي هويت معلوم است و افراد بدون هويت معلوم ميتوانند هم سفيد سياه ستيز باشند و هم سياه سفيد ستيز و نه مسئوليتي دارند و نه هزينه اي متقبل ميشوند در هر لحظه اي كه تشخيص بدهند به تغيير ماسك خود اقدام ميكنند و چه بسا كه با چند ماسك متفاوت موازي كاري هم ميكنند.  امروز هزينه هجوم عصبي و اتهام زني با انگيزه هاي گوناگون در حد صفر است و نتيجه ادامه اين وضع از حالا قابل پيش بيني است. هر جا كه آزادي است، سوء استفاده كنندگان هم خواهند بود و دفاع از خود و دفاع از باز ماندن فضاي بحث، برعهده طرفداران و مديريت كنندگان فضاي باز است حتي اگر نسخه صد در صدي براي جلوگيري از سوء استفاده وجود نداشته باشد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

علی رضا اردبیلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.