رفتن به محتوای اصلی

فراخوان تشکیل کنگره همبستگی ملی
09.05.2010 - 14:12

ضروریست بلادرنگ ، به خود خواهی ها ، خود محور بینی ها و به پراکند گی ها خاتمه بدهیم و با حفظ هویت سیاسی – تشکیلاتی خود، بطور باز و شفاف دیدگاه های خود را درباره روند تحولات سیاسی ایران و درباره راهکارهای نجات ایران از واپسگرائی و دیکتاتوری اعلام کنیم و با نیروهائی که درموارد اساسی اشتراک نظر داریم، متحد شویم و برنامه عمل مبارزاتی مشترکی در حمایت از جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم، طرح ریزی کنیم و مشترکاً باجرا در آوریم تا رهبران مطلوب مردم ، از درون جنبش آزادیخواهانه مردم ، ضمن شرکت در روند مبارزات، شکل بگیرند و نقش تاریخی و اجتماعی خود را ایفا کنند.

فراخوان تشکیل

کنگره همبستگی ملی

برای دمکراسی خواهی ، حقوق بشر، و سکولاریسم

در ایران

پیشگفتار:

بررسی تاریخ تحولات سیاسی ایران نشان میدهند که جنبش های سیاسی ایران – خصوصاٌ از زمان انقلاب مشروطه تاکنون- بطور غالب ، خصلت " نفی گرایانه " نسبت به شرایط نامطلوب حاکم داشته اند، اما درباره

" قدرت جایگزین " و" مناسبات مطلوب آینده"، طرح و برنامه مشخص نداشته و از تدارکات لا زم برخوردار نبوده اند. بهمین دلیل، جنبش های آزادیخواهانه مردم ایران، پس از هر خیزش ، با شکست و ناکا می های پی در پی مواجه شده اندو جامعه ایران ، از روند تحول تاریخی و اجتماعی بازمانده ،و سیر واپسگرائی را طی کرده است .

در همین ارتباط،، میتوانیم از رویداد فروپاشی رژیم شاه و شکل گیری " جمهوری اسلامی – فاشیستی" برهبری خمینی یاد کنیم که نقش بر جسته ای در فروپاشی مناسبات اجتماعی و در واپسگرائی فرهنگی ایران داشته است.

بنابراین،با توجه به در س آموزی از شکست ها و ناکامی های گذشته، و با توجه به شرایط مشخص نیروهای سیاسی – اجتماعی ایران و شرایط بین المللی ،" کنگره همبستگی ملی " اعلام میکند:

چه نمیخواهیم؟

1- ما حکومت اسلامی – فاشیستی حاکم در ایران، و همه جناح بندی های این رژیم را نمیخواهیم و با هرنوع

سیطره جوئی های مذهبی وایدئولوژیکی درساختار حکومت و مناسبات سیاسی - اجتماعی – فرهنگی ایران، مبارزه میکنیم.

2- ما باهرنوع تبعیض و نا برابری ، در مناسبات سیاسی – اجتماعی – فرهنگی در ایران ، مبارزه میکنیم.

چه میخواهیم؟

1- " کنگره همبستگی ملی "، از سکولاریسم( جدائی دین از حکومت)، دمکراسی ، کثرت گرائی سیاسی، برابری حقوق همه شهروندان و همه اقوام ایران و برابری حقوق زنان و مردان ، جانبداری میکند.

2- " کنگره همبستگی ملی "، ضمن احترام به هویت و گوناگونی اندیشه و تعلقات گروهی و قومی ایرانیان، خواستار اتحاد وهمبستگی همه ایرانیان میباشد تا ضمن پیکار برای بر چیدن حکومت واپسگرا و استبدادی حاکم، نیروهای شرکت کننده در"کنگره همبستگی ملی" بتوانند مشترکاً برای شکل گیری " قدرت جایگزین و آلترناتیو مطلوب و منتخب مردم" گام های موثری بردارند ودر سازندگی کشورودر تکامل بخشیدن مناسبات اجتماعی و فرهنگی، و در مدیریت آینده کشور، و همچنین در نهادینه کردن دمکراسی و حقوق بشر، نقش اثر بخشی داشته باشند.

3- " کنگره همبستگی ملی "، باتکیه به استقلال و یکپارچگی ایران وبا توجه به خصوصیات قومی و فرهنگی ایرانیان ، و همچنین بمنظور گسترش مناسبات دمکراتیک در نظام اداری – سیاسی کشور ، از

" فدرالیسم" جانبداری میکند .

4- " کنگره همبستگی ملی "، از روابط دوستانه با همه ملل و دول جهان، بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل ، جانبداری میکند.

فنون سازماندهی:

1- " کنگره همبستگی ملی " از شکل گیری احزاب مدرن اجتماعی و سازمان های صنفی و اجتماعی جانبداری میکند و ضمن احترام به استقلال عمل سیاسی – تشکیلاتی همه گروهها ، خواستار ایجاد " شورای رهبری همآهنگ کننده " با مشارکت نمایندگان نیروهای هم پیمان میباشد.

2- گروهها و نیروهای شرکت کننده در" کنگره همبستگی ملی" از طرح اختلاف نظر های درون سازمان خود، در " کنگره همبستگی ملی " اجتناب خواهند کرد تا لطمه ای به اتحاد نیروها و به مبارزات مشترک، وارد نشود.

شیوه مبارزه:

1- "کنگره همبستگی ملی " از تنوع مبارزه سیاسی – اجتماعی – فرهنگی – تبلیغاتی جانبداری میکند و بر این باور است که شیوه های مقاومت و مبارزه بر حسب شرایط مشخص جامعه و توانمندی نیروهای سیاسی – اجتماعی جامعه مشخص میشوند . " شورای رهبری و همآهنگ کننده کنگره همبستگی ملی" کوشش همه جانبه بعمل خواهد آورد تا مبارزات آزادیخواهانه مردم ، برای تحقق منافع مردم و کشور ، هدایت شوند.

از همه افراد ، گروهها ، احزاب و شبکه های سیاسی – مبارزاتی که از مبانی و خواست های اعلام شده حمایت میکنند، دعوت میشود که مشترکاً در تشکیل و در تاسیس" کنگره همبستگی ملی "، با حقوق برابر شرکت کنند تا بطور فراگروهی و فرا مسلکی ، با توانمندی بزرگ و پر محتوائی در مبارزات اجتماعی شرکت کنیم و اهداف و برنامه های اعلام شده را تحقق ببخشیم.

هشتم مه 2010

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.