رفتن به محتوای اصلی

بیکاری نجومی دانش آموختگان و "رهنمود" های رهبری
17.07.2014 - 14:27
 

وزیر کار دولت احمدی نژاد، عبدالرضا شیخ الاسلامی، گفته بود جوانان ایرانی حال کار کردن ندارند، وگرنه کار برای همه هست! وزارت کار دولت روحانی از وجود یک میلیون و چهارصد هزار بیکار لیسانس به بالا خبر داده و  نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را 40 درصد اعلام کرده است. از 52 هزار و 169 نفر بیکار فوق لیسانس و دکترای حرفه ای، 11 هزار و 886 نفر در رشته های علوم اجتماعی، بازرگانی و حقوق تحصیل کرده اند و 12 هزار و 353 نفر نیز دارای مدرک رشته های مهندسی، تولید و ساخت هستند. 9 هزار و 607 نفر نیز در رشته علوم، ریاضی و کامپیوتر و 6 هزار و 781 نفر نیز در رشته علوم انسانی و هنر بوده اند. 3 هزار و 388 نفر نیز با مدرک دکترای تخصصی بیکارند. 

وزیر کشور دولت روحانی، رحمانی فضلی، با ذکر اینکه : "   در دهه‌های اخیر ما مدل‌های اقتصادی بسیاری را در دولت‌های مختلف از جمله مدل‌های توسعه‌ای، مدل‌های اقتصادی چینی، ژاپنی و کره‌ای تجربه کردیم که هیچ‌کدام نتیجه دلخواه را در بر نداشت و حتی دولت قبل یک دوره بی‌مدلی کامل در حوزه اقتصادی را تجربه کردیم که نتیجه آن شرایط فعلی است " ، نتیجه گرفته است که: تنها راه حل این مشکلات رهنمودهای رهبری و پیروی از مدل‌ اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر است!  

یادآوری می شود که مدل های اقتصادی شکست خورده ای که وزیر کشور برشمرده، همگی حاصل "رهنمود" های رهبر، سید علی خامنه ای، بوده اند که 25 سال است ولایت مطلقه ی فقیه را در دست دارد.  همچنین بیکاری دانش آموختگان ایرانی در حالی است که مشاغل مدیریتی و بسیاری از مشاغل کارشناسی کشور در دست حزب اللهی های بیمایه و فاسدی است که بدون  تحصیلات دانشگاهی یا با مدارک قلابی و "کوپنی" از طریق نهاد اطلاعاتی موسوم به "گزینش"  در مراکز اقتصادی و دستگاه های  اداری کشور به کار گماشته شده اند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.