رفتن به محتوای اصلی

اسرائيل و تجاوزی بی‌شرمانه
17.07.2014 - 18:55

دولت های زيادی جنايت می کنند، اما هيچ دولتی غير از اسرائيل را نمی شناسيم که با گستاخی تمام رئيس دولتش اعلام کند که من مخالف خودرا با قدرت سرکوب می کنم و " تسليم هيچ فشاز بين المللی و حقوق بشری نمی شوم" آما چگونه می شود که دولتی بااين همه بی شرمی بی سابقه در تاريخ بشری چنين سياستی را اعلام می کند ،کاری که فاشيست ها و نازی ها و جمهوری اسلامی در اوج خشونتش هم نمی کرد سرچشمه چنين جسارت بی سابقه ای دومنبع است:

۱- سياسی: همه ميدانيم اسرائيل از طريق لابی خود و تسلط بر کنگره از حمايت کامل آمريکا بر خوردار است ،تا جايی که به حرف رئيس جمهور آمريکا هم گوش نمی دهد .وبا همين وسيله نيز از حمايت بسيار دول اروپايی بر خوردار است . منطقه نيز سخت در آشوب است ،و هر کس چنان در گير فجايعی است که پيش آمده که مسئله فلسطين ثانوی شده . لذا اسرائيل به خوبی می داند اين يک فرصت طلايی است که غزه را تصرف کند و حماس را که دربرابرش مقاوت می کند به هر قيمتی از بين ببرد ،و نوار غره را دوباره تصرف کند اسرائيل بخوبی می داند دولت های عرب فاسدتر از آنانند که به فکر مردم فلسطين باشند و حقوق بشر در نظر قدرت ها بيشتر ابزاری برای تبليغات است تا حقيقتی متکی بر وجدان بشری.. به عبارتی آنچه حرف آخر را در عمل ميزند منافع دولت ها است ،نه اصول اسانی که از آن دم ميزنند.

۲- ايمانی بر طبق خوانش راست گرايان مذهبی يهود ، که بدنه اصلی حاميان حکومت آقای نتانياهو هستند ، خدای اسرائيل بر طبق آموزش های تورات خدايی است نژاد پرست ، که به قوم برگزيده خود اجازه می دهد برای برقراری حکومت خود هر جنايتی را مرتکب شود . زيرا بنا بر تورات وقتی خداوند سرزمين کنونی اسرائيل را به قوم بر گزيده خودش بخشيد ، به آنان گفت برويد تمام ساکنان آنجار رابکشيد و سرزمينشان را تصرف کنيد. واينان هم بر طبق متن تورات نه تنها تمام ششصد هزار نفر سکنه آنجا را قتل عام کردند ،بلکه حتی تمام حيوانات آنان را هم کشتند . جالب آن است که خداوند برای اين مردم هيچ گناهی بر نمی شمارد ،حتی رد دين يهود . به عبارتی خوانش آنان ازتورات همان گونه است که خوانش داعش و القاعده و لباس شخصی ها در ايران از قرآن. از اين روی اين سربازان به آسانی يک خانواده ۱۷ نفری را يک جا می کشند ، و شب هم راحت به خانه ونزد فاميلشان ميروند ، و الا يک انسان عادی قادر نيست که اين جنايت را هضم کند ،ويا در راه خدا به خود بمب ببند د و صدها کودک ومردم زوار را بکشد ، يا بدون عذاب وجدان سر بختيار راببرد ، ويا فروهر و همسرش را به آن وضع فجيع تکه تکه کند.

آقای نتانياهو مثل هم نوعش آقای احمدی نژاد در دروغ گويی بسيار بی باک است ، و به راحتی می تواند در جلوی دوربين تلويز يون ها بزرگترين دروغ ها را بگويد، وهيچ شرمی هم نکند . از جمله همين روزها مرتب در ا بی سی و ديگر کانا ل ها می گويد سياست رسمی حماس آن است که هرجابه يک اسرائيلی ها دست يابد او را بکشد ، ويا حماس می خواهددولت اسرائيل را نابود کند ، و تن به هيچ مذاکره سياسی نمی دهد . درحالی که بر طيق کتاب آقای جيمی کارتر حماس سال ها است که صلح يک جانبه را پذيرفته، و جلوی هر حمله از غزه به اسرائيل را گرفته است. و اعلام کرده که حاضربه به رسميت شناخته شدن دولت اسرائيل است .تنهابه شرط آن که اسرائيل صلح را بپذيرد ،و به آن چه که دول اروپايی و آمريکا اعلام کرده اند تن بدهد . آقای نتانياهو چون ميداند بمباران بيمارستان ها و مساجد مورد قبول هيچ کس نيست ،می گويد حماس در اين اماکن اسلحه نگه داشته است،و مثل هم نوعش آقای احمدی نژاد خود را متعهد نمی داندکه برای ادعايش مدرکی ارائه کند . برای او تبليغات مهم است ،حال بهر قيمتی و باگفتن هر دروغی.

دروغگو بودن ايشان چنان در جهان شناخته شده است که بارها روسای کشورها به آن اشاره کرده اند . حتی آقای سرکوزی ،رئيس جمهور پيشين فرانسه ،که مادر ش هم يهودی بود، با خشم گفت که من به حرف های اين مرد هيچ اعتمادی ندارم ،او با وقاحت کامل دروغ می گويد.

انگيزه حماس و اسرائيل در اين نبرد

اسرائيل. پنهان نيست که اسرائيل سالها است که به دنبال تصرف زمين فلسطينيان است.و در اين امرکه توجيه دينی دارد کمترمحالفتی دارد ،هرچند نيروهای راست ،که دولت کنونی از آن است، در اين مورد چنان مصمم است ، که هيچ قرارداد صلحی را که مانع اين تجاوز تدريجی اش شود امضا نمی کند. وبرای آن که نظرش ر ا با صراحت هر چه بيشتر بگويد ، حتی آزمانی که آقای بايدن ، معاون رئيس جمهور آمريکا ، به اسرائيل سفر کرد، در همان روز ساختن يک شهرک نشين را اعلام کرد ، که عموم نشريات آن را يک توهين بزرگ به ايشان ارزيابی کردند . بهرحال اين سياست چندين دهه است که ادامه دارد ،ودولت های اسرائيل در هرفرصتی ،با تصرف بخشی از اراضی فلسطينيان ، و شهرک سازی، و ساکن کردن نيروهای مذهبی متعصب در آنها بر اين تصرف می افزايند، به طوری که الان ۹۰% زمين هايی که طبق مصوبه سازمان ملل به فلسطينيان واگذار شده بود را ضبط کرده اند لذا در مساحت.۳۶۰ کيلو متر مربع.غزه حدود دو مليون فلسطينی بر سر هم تل انبار شده اند. و در هر خانه تعداد زيادی در کنار هم با حداقل امکانات زيست می کنند.

اتحاد حماس و فتح و تشکيل دولت واحد چنان نتانياهو راخشمگين کرد که، بر خلاف تمام موازين بين المللی ،و برخلاف زبان ديپلماسی ،با زبانی بسيار تند و زننده گفت که فلسطينيان به زودی به خاطر اين نافرمانی خود به سختی تنبيه می شوند . قابل توجه آن که شرط اين اتحاد آن بود که حماس بپذيرد دست از مبارزات مسلحانه بر دارد، و به قرار داد صلح مورد قبول آمريکا و اروپا تن بدهد. به عبارتی بخشی از دولت فلسطين در کنار سازمان الفتح بشود، تا يک سازمان سياسی رزمنده. کسانی که که از ياغی گری و تروريست بودن حماس می گويند، بايد روشن کنند چرا حال که حماس تن به قواعد بازی داده ،و حاضر به حل سياسی اختلاف خود با اسرائيل شده ناتيناياهو تا سرحد جنون خشمگين شده، و صحبت از نابودی حماس کرده است . آيا اين امر به خوبی نشان نمی دهد که دولت اسرائيل نه تنها صلح را نمی پذيرد، بلکه به دنبال آشوب وکشتار است تا تجاوزات خود را توجيه کند.

بهر حال اسرائيل آشکارا به دنبال تصرف غزه بود تا آن اتخاد ،که پيش در آمد رسميت يافتن دولت فلسطين است، صورت نگيرد. بااين سياست اسرائيل آشکارا دنبال فرصت بود جنگ داخلی سوريه ، آشفتگی مصر و ليبی، اختلاف قطر و عربستان سعودی،ودرگيری ايران در جريان تحريم ها فزمينه را آماده کرده بود ، و پيدايش داعش فرصت طلايی را پيش آورد. در اين شرايط مسلم بود که اسرائيل به زودی يک امر را بهانه می کند و به غزه حمله می کند. کشته شدن سه جوان اسرائيلی اين بهانه را به دست آن داد ، اين که دولت اسرائيل هيچ مدرکی نداشت که آن را کار حماس بداند، و حماس نيز به روشنی اعلام کرد که در آن دست نداشته است فايده ای نکرد، زيرا کسی که به دنبال بهانه است به حقيقت کاری ندارد .

حماس : بسياری می گويند اين موشک پراکنی بی حاصل حماس برای چيست ،و چرا بهانه به دست اسرائيل می دهد. اينان توجه ندارند که موشک پراندن های حماس پس از حملات بی رحمانه هوايی اسرائيل به غزه شروع شد ، يعنی زمانی که اسرائيل در عمل اعلام کرده بود که حماس هر کاری بکند و هرسياستی داشته باشد ما اين فرصت طلايی برای اشغال غزه و برهم ريختن طرح دولت فلسطين را از دست نمی دهيم .و چنان در اين کارمان مصمم هستيم که نه غمی از کشتار زنان وکودکان و مردم بی گناه داريم ، و نه گوش به حرف هيچ مقامی که ما را از اين جنايت منع کند می دهيم . در اين شرايط مردم غزه و دولت منتخبشان حماس برای آن که نشان دهند حقارت تسليم و ننگ بردگی را نمی پذيرند، با پرتاب موشک بی حاصل به طور نمادين می گويند ما تکه پاره شده ايم ،اما زنده ايم ، وتازنده ايم مقاومت می کنيم. همان سياست نمادينی که حزب الله در موقع حمله اسرائيل به جنوب لبنان پيش گرفت ، و در آخر هم پيروز شد . پيروزی بدان معنی که من زنده ام و نابود نشده ام ،نه آن که دشمن را شکست داده باشم. مثل پيروزی ويتنامی ها دربرابر آمريکا ،يا مقاومت ۳۰۰ نفر يونانی برای مدت چند روز در برابر سپاه عظيم ايراتيان ،که هنوز هم پس از دوهزار و پانصدسال وارثان آنان در غرب به آن می بالند، و در موردش افسانه سازی می کنند.

محکو ميت حماس در کنار اسرائيل

يکی از ترفند های تبليغاتی در سطح فردی و جمعی در موردی است که آن فرد يا دولت به جنايت و فساد چنان شهره شود که ديگر راهی برای دفاع نداشته باشد آن وقت آن دولت يا فرد به اين نيرنگ متوسل می شود .که حريف را نيز از جنس خود نشان دهد، و به مردم بگويد بابا همه دزدند و جنايت کار،چرا بيخ ريش مرا گرفته ايد،اگر می خواهيد محکوم کنيد همه را محکوم کنيد ، وجا بيندازد که "گر حکم شود که مست گيرند در شهر هر آن که هست گيرند." کار اين نيرنگ و فريب از سر استيصال به آنجا می کشد که يک نويسنده ايرانی مدافع سرسخت اسرائيل می نويسد ،اگر حماس در حمله زمينی اسرائيل به زنان نظامی اسرائيل تجاوز کرد، آيا کسانی که اسرائيل را محکوم می کنند حاضرند حماس را محکوم می کنند . فرضی که در حد همان فرض بود که ساختمانی خراب شود ومردی از طبقه دوم بيفتد روی عمه اش و آن عمه حامله شود آيا تکليف بچه او چيست . اما آن چه که نويسنده درمانده در دفاع از تجاوز اسرائيل ميخواهد القا کند اين است که حماس و مردم غزه نه قربانی ، بلکه تجاوز کندگان بالقوه هستند. واز آن جا که او زن را ضعيفه می داند، حتی زن رزمنده آ را هم انسانی ضعيف ميداند که قادر به دفاع از خودش نيست

اين سياست مکارانه به خوبی نتيجه داده است ،تا جايی که سازمان ها و افراد سياسی، برای آن که نشان دهند منصف هستند ،اين هر دو را باهم سرزنش می کنند .يا ضمن محکوم کردن جنايات اسرائيل ،می گويند البته اسرائيل هم در مقابل موشک پرانی های حماس حق دارد از امنيت خود دفاع کند، و اين يعنی در دام تبليغات اسرائيل افتادن ، و پذيرفتن خطر نابودی اسرائيل به دست حماس . به اين سان ديگر ظالم و مظلومی نيست ،و جنايت کار و مورد تجاوزی وجود ندارد. اينان نمی انديشند که يک سوی نزديک ۲۰۰ نفر راکشته ، که اکثر قريب به اتفاق آنها بچه و افراد مسن بودند، ۱۱۰۰ را مجروح کرده ،و چند هزار نفر را آواره کرده، و صدها خانه را ويران کرده ، و تمام افراد يک خانواده ۱۷ نفری را از زن و کودک يک جا قتل عام کرده است . در حالی که در آن سوی حماس است ،که چند موشک دست ساز انداخته ،که کسی را هم نکشته است ،و تنها خاصيت اين موشک ها آن است که اعلام کند من هنوز نفس می کشم ، و تا آخرين نفس از شرافت خود و خاک وطنم در مقابل متجاوز دفاع می کنم.

کسانی که چنين می گويند کمی بيشتر بينديشيد و ببينيد آيا در دام نيرنگ تبليغاتی نيفتاده ، و انسانيتشان تحت تاثير احساسات ضد حکومت جمهوری اسلامی يا اسلام يا عرب قرار نگرفته است ؟

بی اخلاقی وسايل ارتباط جمعی در غرب

برای شناخت هويت کنونی رساته ها در غرب به جای هر گونه بحث فلسفی، و ارزيابی های مبتنی بر پيش داوريها ، فقط نگاهی کنيد که اين وسايل ارتباط جمعی چه پوششی از قتل عام غزه می دهند ،وان را مقايسه کنيد با گزارشات مفصل و احساس بر انگيز حمله صدام به کويت ،يا نمايش جنايات قذافی و صدام . البته ما ايرانيان در اين مورد تجربه شخصی هم داريم ،و آن کشتار بيرحمانه مردم حلبچه بيدون پوشش خبری بود، ان رابگذاريد در برابر مثلا حمله بوکوتو حرام در نيجريه .

رسانه های آمريکا حد اکثر از اين همه فجايع در غزه فقط از راه دور انفجار بمبی را نشان می دهند ،که مثل آتش بازی است . بعد هم فرار يک خانواده مرفه درمنطقه امنی در بيرون شهر ، که با آسودگی خاطر تاکسی گرفته اند ، و در اوجش دختر کوچک خانواده باشنيدن صدای گنگ انفجاری از راه دور جيغ کوتاهی می کشد. دوربين ها نه سيل زخميان را نشان می دهند ،نه جنازه کودکانی راکه در زير آوار مانده اند، و نه پيکرهای مردم غرقه به خونی راکه به بيمارستان بدون امکانات کافی آورده شده اند. در حالی که يک ديوار صدمه خورده دريک شهر اسرائيلی را دهها بار نشان می دهند ، و با مردمی که در خيابان های تميز گردش می کنند مصاحبه می کنند ، که می گويند ما سخت می ترسيم .و بعضی می گويند که دولت اسرائيل بايد تمام اين فلسطينی ها را نابود کند، تا کسی نباشد که موشکی به سوی ما که پرتاب نکنند . آن هم اين مايی که به زور سرزمين های آن مردم را اشغال کرده و هر روز هم بيشتر اشغال می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.