رفتن به محتوای اصلی

رژیم تهران صحنه را بد جوری باخته است (یادداشت سیاسی)
31.12.2009 - 13:41

کامنتی امروز در بخش« صفحه شما سایت ایران گلوبال » گذاشته شده است که منبع آن نا مشخص ا ست و لی مضمون کامنت نشان از تمایل و آرزوی بخش سوپر افراطی رزیم رانشان می دهد که آنان آرزو می کنند که جنبش دچار افراط گری شود و آن وقت دست حاکمان برای ایجاد حمام خون دیگری باز شود ؛ با هم این کامنت را بخوانیم :

«چند نفر از هتاکان و اغتشاشگران ظهر عاشورا بزودی به دار مکافات آویخته خواهند شد.یک مقام آگاه با اعلام این خبر به خبرنگار جهان گفت: با توجه به شواهد و اسناد گوناگون چند نفر از بازداشت شدگان حوادث ظهر عاشورا به اتهام محاربه با اسلام و انقلاب محاکمه خواهند شد.وی با بیان اینکه برخی از این افراد جزء نیروهای گروهک تروریستی منافقین هستند گفت: چنانچه اتهام این افراد در دادگاه ثابت شود، محاربان به مجازات اعدام محکوم خواهند شد.گفتنی است شنیده شده پرونده این افراد به صورت ویژه و با فوریت رسیدگی خواهد شد و احتمالا تا چند روز آینده شاهد حکم دادگاه خواهیم بود. لازم به ذکر است طبق اطلاعیه دادستانی تهران 300 نفر از اغتشاش گران و اراذل و اوباش در جریان اغتشاشات ظهر عاشورا بازداشت شده اند.»

تجربه سرکوب 30 خرداد 60 ، 18 تیر 78 و کشتار سال 67 در خاطره ایرانیان زنده است و بخشی از رژیم البته قصد دارد بحران را با کشتار وسیع و دستگیری ها و سپس با رفرم اجتماعی و اقتصادی «حل » نماید .

اما واقیعیت های خشنونت 30 ساله به روشنی نشان می دهد که در تمام دورهای سرکوب از 30 خرداد تا امروز شروع خشنونت از جانب لباس شخصی ها ، بسیج ، کمیته و نیروهای انتظامی رزیم بوده است و اکنون این ابزار دیگر کاربری سابق را ندارد؛ از سوی دیگر عدم سازش با غرب ، تحریم های بیشتر، توان جمهوری اسلامی را برا ی برای هر گونه رفرم اقتصادی سلب نموده است و سرانجام این نظام به دلیل محدویت های ایدئولوژیک خود قادر به حل مسایل اجتماعی جامعه ایران هم نیست بنابراین دست رژیم برای سرکوب ها به مانند گذشته باز نیست بعلاوه اختلاف در درون بیناد گریان حاکم بر کشور هم با اوج گیری جنبش ؛ تشدید شده است و تفاوت نظر و روش در جناج«اصول گرایان » نظام هر روز تشدید می شود و قابل پیش بینی است که« حمام خون » کنده شدن هر بیشتری از بنیاد گرایان و پرتاب شان به داخل مخالفین نظام را نتیجه خواهد .

بنظر صاحب نظران سیاسی ، توازان افکار عمومی ایران و جهان و همچنین وزن و میزان وسایل ارتباط جمعی گلوبال ،تماما به ضرر رژیم و به سود مخالفین در داخل و خارج از کشور تغییر کرده است . از طرف دیگر عمل کرد 30 ساله و خشنونت نهفته در ایدئولوژی اسلامی و نبود فرهنگ دمکراسی در جامعه سیاسی ایران و... خشنونت متقابل را هم در جامعه ایران نهادینه کرده است . مردم در این شش ماه به جهانیان ثابت کردند که می خواهند، مخالفت خود را با آرامش و صلح آمیز نشان دهند ولی برای هیج کس بخصوص در داخل کشور ، حتی برای عقب مانده ترین بخش جامعه شکی وجود ندارد که شروع خشنونت از جانب حکومتیان بوده است که در برخی موارد با خشنونت متقابل پاسخ داده شده است . سرانجام اینکه رهبران نظام بازی را بد جوری باخته اند بنابراین تهدید مردم به «حمام خون »بی نتیجه خواهند و باز هم پس از مدتی جنبش آزادیخواهانه مردم گسترده تر از همیشه به صحنه خواهد آمد .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.