رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل و فلسطین زیر رگبار آتش (2)
30.07.2014 - 19:45

امرزو 23 روز است که از درگیری بین اسرائیل وفلسطین میگذرد. روزی دو الی سه بار صدای پرتاب موشک انسان را وارد واقعیت دیگری میکند که در زندگی روز به روز معمولا به آن حتی مایل نیست فکر کند. گاهی صدای انفجار چنان قویست که  برا ی چند لحظه فکر میکنی در کابوس بسر میبری اما رویا نیست. بعضی ها پس از اعلان آزیر خطر که بین 15 تا 20 ثانیه فرصت هست وارد پناهگاه شوی به رفتن لب پنجره وتماشای موشک اکتفا میکنند. برخی با موبایل عکس میگیرند. بطور کلی احساس بسیار بدی است.  تا کنون در این جنگ خانمانسوز 1150 فلسطینی کشته و 300000 خانه هایشان را ترک کردند . همچنین 53 سرباز اسرائیلی کشته, تعداد زیادی زخمی  و یک سرباز نیز بنام اورن شائول مفقودلااثرشد. اما ارتش اسرائیل براین عقیده است که اورن شائول نمیتواند زنده باشد. حماس شماره شخصی این سرباز را فاش کرد. احتمال میرود که جسد او را ربوده اند. بهرحال خانواده اش عزاداری او را پس از تائید ارتش برقرار کردند. همچنین چندین خانه و ایستگاه بنزین بر اثر پرتاب موشکهای حماس ویران ویا به آتش کشیده شدند.  در واقع در اینروزها عزاداری و زجه وگریه بین دو ملت بیداد میکند. بیمارستانها و تیمارستانها و قبرستانها آباد شدند.

 כל הערכה שתעלה לפיה הוא חי או מת, תהיה בגדר הערכה בלתי מבוססת. שאול אורון (צילום: באדיבות המשפחה)

 "שאול אורן"  اورون شائول سرباز 21 ساله گم شده اسرائیلی

תחנת הכוח ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל (צילום: איי-פי)

 شرکت برق در شهر عزه پس از حمله اسرائیل

منزل اسماعیل هنایا (نخست وزیر پیشین فلسطین) نیز توسط ارتش اسرائیل خراب شد. تا کنون مقامات بالا در حماس به خرابه های شهر عزه عکس العمل نشان ندادند. لذا خبر ویران شدن خانه اسماعیل هنایا که از قرار معلوم خالی بوده در فیس بوک توسط پسرش منتشرشد.  چرا حماس به ویرانه های شهر عزه اهمیت قائل نیست؟ زیرا که هرچقدرضرر و ز به این شهر وشهرکهای اطراف آن  برسد پول بیشتری وارد خزانه های حماس میشود. امروز شهر عزه که یکی از زیباترین شهرهای دنیاست ویا بهتربگویم زیبا بود از طریق ثروت باد آورده وباد رفته که ازکشور قطر وارد شده ومیشود,  میتوانست به موناکو خاورمیانه تبدیل شود. اما این پولها متاسفانه برای ویرانی وکشتار بکار رفتند. دیروز همچنین شرکت برق در شهر عزه توسط نیروهای اسرائیل به آتش کشیده و منهدم شد.

خانه اسماعیل هنایا پس از حمله ارتش اسرائیل

 اکثر کشورهای دنیا ضد کشور اسرائیل تظاهرات وسرو صدا کردند. اسرائیلی ها میگویند این کشورها به حقایق توجه نمیکنند. سازمان حماس یک گروه تروریستی است که توسط اسلامیهای افراطی تشکیل شده و هدف او فقط انهدام اسرائیل واسرائیلی است چه گناهکار و چه بیگناه. حماس هربار که آتش بس برقرار شد مقررات را شکست وبه پرتاب موشکها همچنان ادامه داد. تونلهای آدمکشی و آدم ربائی حماس بر روی بیمارستانها, کودکستانها, مدارس و خانه های معمولی وموسسات اداری دیگردر شهر عزه وشهرکهای  اطراف آن  بنا شده اند. اسرائیل قبل از حمله از طریق هوا و زمین به ساکنین اخطار میدهند  که محل مورد نظر را ترک کننند. حماس وبطور کلی فناتیکهای اسلامی میگویند اسرائیل به آنها تعلق دارد. زیرا که همسایگانش کشورهای عربی هستند واین فرهنگ اسرائیلی که مترادف فرهنگ غرب است به آنها سازگارنیست. این سازمان تروریستی با استفاده وحشیانه از کودکان و نوجوانان تصویری وحشتناک  از اسرائیل در رسانه های بین الملی بوجود آورده که همیشه ضد اسرائیل باشند. اما اشخاص آگاه حقایق را میدانند. از آغاز جنگ تاکنون حماس 30 نفر فلسطینی را فقط بخاطر اینکه ضد آنها بلند شدند اعدام کرد. این افراد پس از تحمل شکنجه های پی در پی وگرفتن اعتراف از آنها بعنوان اینکه با اسرائیل همکاری داشتند

به مرگ محکوم شدند.  فناتیکهای اسلامی که مرگ را مقدس میدانند وزندگی بعد از شهادت را در بهشت می جویند فقط جهنم می آفرینند.

30.07.2014

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راشل زرگریان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.