رفتن به محتوای اصلی

تلاش برخی نمایندگان برای ورود مستقیم ایران به جنگ غزه
31.07.2014 - 07:20
تفسیر از:
اقبال اقبالی

تدبیر: با گذشت بیش از سه هفته از آغاز حملات همه جانبه رژیم اسرائیل به نواز غزه، برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از طرحی خبر داده اند که هدفش کمک مستقیم به مردم غزه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به باشگاه خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه‌اش پس از تعطیلات یک طرح دوفوریتی را برای کمک مستقیم به مردم مظلوم غزه ارائه می‌دهد.

اسماعیل کوثری نماینده تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر مبنی بر ضرورت تجهیز و تسلیح ملت مظلوم فلسطین گفت: نبردی جاری میان رژیم غاصب صهیونیستی و ملت فلسطین یک نبرد نابرابر است و ملت فلسطین و ساکنین غزه با محاصره ۳۶۰ درجه‌ای واقعا مظلوم واقع شده‌اند و رژیم صهیونیستی هم با بیرحمانه‌ترین شکل ممکن این مردم مظلوم را بمباران می‌کند. 

منصور حقیقت‌پور درباره تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تجهیز و تسلیح ملت فلسطین و مجازات سران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: یکی از نیازهای واقعی مردم منطقه و فلسطین تأمین سلاح لازم برای مقاومت است که رهبر معظم انقلاب برای غزه و کرانه باختری مطرح کردند.  
نماینده اردبیل، سرعین و نمین افزود: قصور کشورهای اسلامی این است که می‌توانند کاری کنند و نمی‌کنند، مانند مصر که می‌تواند گذرگاه رفح را باز کند و ما از این طریق دارو، غذا و سایر نیازمندی‌های مردم را برسانیم، متأسفانه دیده می‌شود.   

محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های عید سعید فطر مبنی بر ضرورت تجهیز و تسلیح ملت مظلوم فلسطین گفت: امروز مبارزه مردم فلسطین به یک مرحله دیگری رسیده است، یعنی ملت فلسطین فاز تهاجم را برای رسیدن به نقطه مطلوب آغاز کرده است و لذا بر ما لازم است تا ملت فلسطین را در برابر رژیمی که از تمام امکانات مشروع و نامشروع بهره می‌برد تجهیز و تسلیح کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز موقعیت خوبی فراهم آمده است تا جهان اسلام با حمایت از جنبش‌های آزادی خواه فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی نابودی رژیم صهیونیستی را رقم بزند که البته تحقق این مهم در گرو همکاری همه جانبه همه کشورهای اسلامی است.  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.