رفتن به محتوای اصلی

اقدام پارلمان هلند علیه سپاه پاسداران
29.11.2009 - 15:26

 

قطعنامه پارلمان هلند با 80رای مثبت از سوی احزاب راست میانه و لیبرال در برابر 70 رای منفی احزاب چپ و سوسیالیست به تصویب رسیده است ." ماکسیم ورهاگن " وزیر خارجه هلند که خود از حزب دموکرات مسیحی است به این قطعنامه رای مثبت داده است .

نمایندگان محافظه کار و لیبرال پارلمان هلند در جلسه اخیر خود به قطعنامه ای رای دادند که طی آن از اتحادیه اروپا خواسته شده است نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد!

به گزارش عصر ایران ، روزنامه اسراییلی " جروزالم پست " با انتشار این خبر می نویسد : " اين نخستين باري است كه پارلمان يك كشور اروپايي ،‌سپاه پاسداران را يك سازمان تروريستي ناميده است ."

در این قطعنامه مداخله جویانه سپاه پاسداران به اقدامات تروريستي متهم شده و حمایت سپاه از حماس و حزب ‌الله و نیز آنچه که نقش سپاه در برخورد با معترضان انتخاباتي در ايران ناميده شده، محكوم شده است.

در اين قطعنامه از دولت هلند خواسته شده تـا بـراي قـرار گـرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌هاي تروريستي اتحاديه اروپا تلا‌ش كند.قرار است این قطعنامه در جلسه شورای اروپا در ماه دسامبر در بروکسل به مورد بحث گذاشته شود.

در همين حال، پارلمان هلند با تصويب قطعنامه ديگري، از " سازمان بين‌المللي دريانوردي " (IMO) خواسته است تا شركت كشتيراني جمهوري اسلا‌مي را از عضويت در شوراي عمومي اين سازمان محروم كند. پارلمان هلند در توجيه اين خواستــــــــه خود، مدعي شده است كه شركت كشتيراني جمهوري اسلا‌مي درصادرات غيرقانوني سلا‌ح به كشورها و گروه‌هاي خارجي، نقش دارد.

پیش از این کنگره آمریکا در رویکردی خصمانه سپاه پاسداران ایران را یک سازمان تروریستی خوانده بود .

اتحادیه اروپا در مجموع مهم ترین شریک تجاری ایران است و ایران با آلمان، ایتالیا و فرانسه روابط اقتصادی گسترده ای دارد .قطعنامه پارلمان هلند با 80رای مثبت از سوی احزاب راست میانه و لیبرال در برابر 70 رای منفی احزاب چپ و سوسیالیست به تصویب رسیده است ." ماکسیم ورهاگن " وزیر خارجه هلند که خود از حزب دموکرات مسیحی است به این قطعنامه رای مثبت داده است .

پیش از این و در اوایل سال جاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای از پروژه ای نام برده بود که در رسانه ها به پروژه " براندازی هلندی " معروف شد .

سپاه در این اطلاعیه تاکید کرده بود که تصویب بودجه 15 میلیون یورویی از سوی پارلمان هلند برای تزریق به رسانه های فارسی زبان وابسته به هلند ، به هدف استحاله و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی انجام پذیرفته است .

" فرح کریمی " نماینده ایرانی الاصل پارلمان هلند نقش ویژه ای در تصویب قطعنامه های ضد ایرانی پارلمان هلند داشته است .

ناظران سیاسی فارغ از رویکردهای سپاه ، با توجه به این که این نهاد ، یک ارتش رسمی به شمار می رود ، تلاش برای گنجاندن آن در فهرست سازمان های تروریسی را اقدامی سیاسی قلمداد می کنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.