رفتن به محتوای اصلی

اعتراض حسین کعبی به حذف عرب ها از تیم استقلال اهواز و جایگزینی لرها
19.08.2014 - 01:29

ظهارات علی پورکیانی قائم مقام باشگاه استقلال اهواز علیه حسین کعبی، این بازیکن را به واکنش وا داشت. کعبی مسئولان باشگاه استقلال را به ضدیت با بازیکنان محلی خوزستان متهم کرد.

حسین کعبی در گفت و گو با «ورزش سه» گفت که عبدالله ویسی مربی آبی پوشان اهواز، استقلال خوزستان را به «استقلال لرستان» تبدیل کرده است.

منظور بازیکن سابق تیم ملی ایران از این اظهار نظر ، حذف بازیکنان عرب خوزستانی از باشگاه استقلال و جایگزین کردن آنها بوسیله بازیکنانی از قومیت لُر است.

در دهه هفتاد هجری شمسی بیش از ۷۰ درصد بازیکنان استقلال اهواز را بازیکنان عرب تشکیل می دادند. برداران خدریان ، عیسی عساکره، ابراهیم تهامی، رضا داوودی ، عادل حردانی، نادریان و …. ارنج اصلی این تیم را تشکیل می دادند.

کعبی درباره حذف بازیکنان عرب از استقلال اهواز اینگونه اعتراض خود را بیان کرد :«مگر ما خوزستانی ها اسرائیلی هستیم که همه را از باشگاه بیرون انداخته اند؟ همه همزبان های خود را به استقلال آورده اند. از بازیکن گرفته تا کارمند باشگاه. آقای ویسی مگر ما جزو ایران نیستیم؟

او سپس خطاب به قائم مقام باشگاه استقلال گفت: «آقای پورکیانی ما همه ایرانی هستیم، اسرائیلی نیستیم. شما و فامیلت از دهات خودتان به اهواز آمدید.»

کعبی در مورد خالکوبی اش گفته :«از گردنم تا نوک پایم خالکوبی دارم. کسی که دروغ بگوید مرد نیست. به پورکیانی بگویید کل بدنم خال است و مرا از این چیزها نترسانید. همه مردم خوزستان، فوتبالی ها و حتی بازیکنان استقلال خوزستان که برای این تیم بازی می کنند به من پیامک داده اند که دمت گرم. حرفهایت عالی بود. از این به بعد هم حرف بزنند به صحبتهایم ادامه می دهم. روی اعصابشان می روم و آبرویشان را می برم. شک نکنید.»

بازیکن سابق تیم ملی ایران صحبتهایش را اینگونه ادامه داد:«این آقای پورکیانی، زیراب کارمندان باشگاه را زده و بچه هایش را جای آنها آورده. ماهی هم 10 میلیون حقوق از باشگاه می گیرد. تازه با دمپایی هم سر تمرین می رود. او در این چند سال خیلی پیشرفت کرده است. زمانی در فولاد آبدارچی بود و بلیت جایگاه را می فروخت. حالا از صدقه سر ویسی قائم مقام شده. به این آقا باید بگویم اگر من مینسکم پاره بود چطور در همه بازی ها بازی کردم؟ مگر مصدوم نبودم؟ مگر آسیب دیده نبودم؟ خب بگویید دیگر. چطور بازی کردم؟.»

کعبی درباره اینکه پورکیانی گفته کعبی 35 سالش است، خاطرنشان کرد: «اصلا من دارم وارد 40 سالگی می شوم، سنم بالا است و توانایی ندارم، به شما چه ربطی دارد؟ اصلا من 20 سال شناسنامه ام را کوچک کرده ام، فکر نمی کنم به شما ارتباطی داشته باشد! مگر من 15 سالم است که دنبال تیم پیدا کردن باشم؟ در تمام رده های تیم ملی ملی کاپیتان بوده ام و دیگر چیزی نمانده به آن برسم. بزرگ تر از جام جهانی داریم؟ من در جام جهانی هم بهترین عملکردم را داشتم. می دانید مشکل چیست، چون من به پورکیانی، پول نداده ام، باج نداده ام، این طور شده است. یادت نرود که تو آبدارچی فولاد بودی، بلیت های باشگاه را در ورزشگاه به قیمت بیشتر می فروخت! .»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.