رفتن به محتوای اصلی

کشف پیکر بی‌جان سید جمال حسینی درترکیه
19.08.2014 - 05:05

شنیدن خبر پیدا شدن پیکر بی‌جان سیّد جمال حسینی (اسفندیار بهارمس) از مسئولان ارشد تشکّل مجموعه فعّالان حقوق بشر در منزل وی، در پشت میز کارش و در حالی که قطراتی از خون بر صورت و برخی نقاط منزل وی دیده می‌شد. طی چند روز گذشته مرا پاک کلافه کرده است. .امیدوارم بودم که خبر صحّت نداشته باشد. دیروز و امروز گوگل را از صبح تا به حال سرچ کردم.ولی متاسفانه این خبر تلخ و گزنده ی و اندوهناک در بیشتر خبرگزاری ها معتبر غیر دولتی نوشته شده بود.

برای پی بردن به واقعیت تلخ خبر کشته شدگان ناجوانمردانه آقای سیّد جمال حسینی با نام مستعار اسفندیار بهار مس با یکی از فعّالان دانشجویی و حقوق بشری، آذربایجان تلفنی و با اسکایب صحبت کردم .ایشان هم از این خبر خیلی ناراحت شده بودند و غم و اندوه در صدایشان موج می زد.برایم این خبر خیلی غیر مترقبه بود. من آقای جمال حسینی را از وقتی که در ترکیه به عنوان پناهنده از طرف کمیسایاری عالی پناهندگان درآنجا پروسه ی پناهندگی ام را طی می کردم، می شناختم. من از ایشان خواسته بودم که دراین مجموعه حقوق بشری به عنوان همکار ایشان فعالیت نمایم .ایشان هم به من گفته بودند، برای این کار لازم است .بیوگرافی مختصری از زندگی ام و فعالیتهایم را برایشان بنویسم و ارسال کنم.

تا ایشان آنرا که درآن زمان مسئول روابط عمومی بودند به دیگر همکارانشان ارائه بدهند تا بعد ازموافقت آنها، همکاری داشته باشم .من این نامه را به خدمت آقای بهار مس و دیگر همکارانش نوشتم. موضوع من در جلسه ای که داشته اند. مورد بررسی قرار گرفته بودند و آنها پذیرفته بودند که من درصورتی که روش های مربوط به نوشتن اخباردرموضوعات حقوق بشری را رعایت کنم، خواهم توانست

با آنها همکاری داشته باشم.

آقای اسفندیار از طریق اسکایب سعی می کرد به من آموزش های لازم را ارائه دهد ومن چند تا از نوشته هایم را به سفارش دوستانشان و خودشان برایشان فرستادم. ولی آنها در رابطه با خبرهای این خبرگزاری خیلی سخت گیر بودند. و من نمی توانستم طبق دستورالعمل های پیشنهادی آنها نوشته هایم را تغییر دهم. به همین دلیل از این کار صرف نظر کردم.

ولی با این حال باز با آقای بهار مس ارتباط داشتیم .ایشان انسان بسیار نوع دوستی بودند به طوریکه یک روز با من تماس گرفت و به گفت: یک گروه بلند پایه حقوق بشری قرار است به تورکیه بیایند و تو نیز اگر با آنها بتوانی ارتباط پیدا کنی برای قبولی ات در کمسیاریای عالی پناهندگان مثبت است.من به واسطه ی راهنمایی های اسفندیار بهار مس با آنها تماس گرفتم و اینکار به واقع تاثیرمثبتی در پروسه قبولی من داشت.

 بنا با استناد نوشته خانم عفت اقبال در صفحه فیس بوکش: « امروز صبح پیکر بیجان جمال حسینی خبرنگار 34 ساله معروف به اسفندیار بهارمس ،سردبیر خبرگزاری هرانا و از بنیانگذاران فعالان حقوق بشر در ایران توسط پلیس ترکیه در خانه اش یافت شد. به گزارش خبرگزاری هرانا هنوز علّت دقیق مرگ مشخص نیست.

ترور مخالفان توسط رژیم ولایت فقیه درخارج از مرزهای ایران تاریخچه ای به قدمت به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی درایران دارد. برای همین به نظر من مرگ سردبیر خبرگزاری هرانا نمیتواند بی ارتباط با این تاریخچه خونین باشد. ترکیه کشوری است که تا بحال رژیم جمهوری اسلامی ترورهای متعددی از مخالفانش را در آن به انجام رسانده است. همچنین چندین بار دراین کشور، پناهجویان با تهدید آدم ربایی توسط رژیم موّاجه شده اند. یکی از نمونه های آن حجّت زمانی است که او را از مرکز ترکیه ربوده و به ایران بردند و سپس اعدام کردند. »

من هم  نوبه خودم فقدان این انسان ارزشمند را به خانواده ونیز همکاران محترمش در خبرگزاری هرانا و نیز مجموعه فعّالان حقوق بشر در ایران و به همه قربانیان رژیم سفاک اسلامی که به اعدام محکوم شده اند و یا در اسارت بی رحمانه ی دشمنان آزادی و عدالت تحت تجاوز ، شکنجه های فیزیکی و روانی قرارداشته و دارند که آقای جمال حسینی انعکاس دهنده ی صدای آنها در بین همه مردم جهان و مجامع بین المللی بود ، از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم و برایشان پایداری وبردباری آرزومندم.

 با احترام و سپاس

شهناز غلامی

  فرانسه – پاریس

2013/08/09

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.