رفتن به محتوای اصلی

ادعاهای نویسنده ی مقاله« عرعر اپوزیسیون... »بی پایه است
پیش بینی توکلی در مور مذاکره غرب با رزیم درست بود
22.08.2014 - 03:06

کیا نوش توکلی*

خانم ازاده گرامی / شما ، افکار و نظراتی را بهم نسبت می دهی و سپس بدون اینکه پاسخ های سؤالات قبلي را به درستی خوانده باشی ؛بازهم پرسش های دیگری را طرح می کنی ؛سئوالات شما به بازجویی و تفتیش عقاید شباهت دارد وربط چندانی هم به موضوع اختلاف ندارد .تهمت می زنی که « مخالف سرنگوني هستم ؟" كجا و به چه كساني كه در حال سرنگوني رژيم بودند، تازيدم؟ كجا از جناح ها رژيم حمايت كردم؟ كدام بيانية جناحي را أمضاكردم ؟

خوب مشکل شما با این جمله که «من مخالف نظام جمهوری اسلامی» هستم؛ چیست؟ ...باز هم سئوال می کنم :«آزاده جان .... نقل قول بكن ، كجا نوشتم که " من إصلاح طلب ويا سرنگون طلب هستم "؟ هر چند موضوع اصلی اختلاف نظر من و تو به جنگ غزه ، حماس ، اسرائیل ربط داشت .... در باره موضوع «سرنگون طلبی و اصلاح طلبی » باندازه کافی بحث شده است . انچه تا کنون بحث نشده است موضوعات مهمتری است که اپوزیسیون و یا مخالفین بایستی در باره ان فکر و اندئیشه نمایند که عبارتند از :

«بهار عربی» منجر به جنگ داخلی سوریه شد ، 75 کشور جانب اپوزیسیون را گرفت و به آن کمک کرد و بعبارت دیگر در بحران داخلی سوریه شرکت کردند . با این وجود آنان نتواستند که حکومت سکولار بشار اسد را سرنگون نمایند . اما نتیجه این دخالت؛ فرزند نا مشروعی بود بنام «داعش » که اکنون بازیگران اصلی عربستان ،قطر، ترکیه ؛ اسرائیل و کشورهای غربی با ورق این «سگ هار» در حال بازیند. در حالی که داعش از سوریه تا عراق و لبنان یک تازی می کنند ؛غربی ها تنها به داد کرد ها که متحد غربی ها محسوب می شوند؛ رسیده اند ولی آنان دست داعش را عمدا باز گذاشته اند که همچنان یکه تازی نمایند. خوب در این وسط تحلیل اپوزیسیون(سرنگون طلب و یا اصلاح طلب ) ایران چیست؟

از سوی دیگر مذاکرات ایران و امریکا در جریان است که احتمالا به نتایجی هم خواهند رسید که این دو کشور سیاست ضدیت خود را نسبت بهم کاهش خواهند داد . این موضوع تقریبا قطعی بنظر می رسد .خوب اپوزیسیون اصلاح طلب از این وظیعت خوشحال خواهد شد . سرنگون طلب ها چطور؟ سئوال اخری که طرح می شود این است که چگونه سیاستی را باید در پیش گرفت که ایران سوریه و یا عراق نشود؟ یکی از مشخصات دوران کنونی این است که تغییر و تحولات سیاسی ، اجتماعی بسرعت جریان می یابد . امیدوارم که دوستان در این زمینه مطلب بنویسند و ان را به بحث بگذارند . وگرنه اینکه شاه خوب بود ویابد ؟ با سلطنت طلب ها و یا مشروطه خواه ها اتحاد کنیم ویا نه ؟ سرنگون طلبی خوب است و یا اصلاح طلبی و.. بحث قدیمی و خسته کننده ای شده است. آنچه بسیار مهمه ؛ دارا بودن « دید استراتژیک» نسبت به آینده است که بد بختانه اپوزیسیون «تک نفره» ایران فاقد آن است.

آزاده سپهری**

آقای توکلی گرامی، از آنجا که بنده را به "تهمت زنی" متهم کرده اید، خود را مجبور می بینم که چند فاکت در اثبات سخنانم بیاورم. بنده در اینجا فقط به سه مقاله یا یادداشت از شما بسنده می کنم. هر سه لینک در پایین آمده. (1) در مطلبی با عنوان "جنتی و برخی از افراد اپوزیسیون، مخالف حضور اصلاح طلبان در انتخابات هستند"، مورخ 4 ژانویه 2011 شما رسما و علنا از برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی و شرکت اصلاح طلبان در آن دفاع کرده اید و آن بخش از اپوزیسیون را که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را نمایشی بیش نمیداند، با آخوندهایی مانند جنتی مقایسه کرده اید. (2) در یادداشتی با عنوان "راهپیمایی سکوت به معنی مسکوت گذاشتن مطالبات مردم نیست"، مورخ 10 ژوئن 2010 شما با قاطعیت ادعا کرده اید که اصلاح طلبان از مطالبات مردم ایران دفاع می کنند و در مبارزه با کودتاچیان هستند.

(3) در مقاله ای با عنوان "تحریم، جنگ و آینده جمهوری اسلامی"، مورخ 12 ژانویه 2012 هر چند شما زیرکانه از بیان نظرات واقعی خود طفره رفته اید، ولی خواننده ای که از شما زیرک تر باشد، در می یابد که شما در این مقاله به طور غیر مستقیم آینده و سرنوشت جمهوری اسلامی را با آینده و سرنوشت ایران یکی دانسته اید. در تیتر به روشنی صحبت از "آینده جمهوری اسلامی" ست. درست با اولین جمله ی مقاله مشخص میشود که برای شما ایران با جمهوری اسلامی هیچ فرقی ندارد و شما منافع ایران را گره خورده با منافع نظام جمهوری اسلامی میدانید. در جمله اول مقاله شما صحبت از "تاسیسات موشکی و نظامی ایران" است. یعنی شما حتی ارتش جانی جمهوری اسلامی را که در همه جای دنیا فعالیتهای تروریستی دارد ارتش ایران میدانید و منافع ارتشیان رژیم را با منافع مردم ایران یکی میدانید. در بقیه مقاله کاملا آگاهانه گاهی از ایران و ایرانیان و گاهی از جمهوری اسلامی سخن رفته تا این سه در ذهن خواننده یکی تلقی شوند. لینکها: .... http://iranglobal.info/node/7558 ...... http://iranglobal.info/node/35054 ....... http://iranglobal.info/node/1636 .......

 کریمی 

من به مقالات آقای کیانوش توکلی مراجعه کردم تا بدانم برداشت خانم آزاده سپهری چگونه است. باید بگویم نتیجه گیری سپهری صحیح نیست و مغرضانه نیز هست.
در مقاله اول صحبت از «به صحنه کشیده شدن جنبش سبز است» که چیز درستی ست و حرکت مردم مطرح است.
در مقاله دوم « بگذارید مردم با «لبان دوخته» به خیابان بیایند تا نشان دهند تا به چه میزان از حاکمان جبار بیزارند!» آمده که باز دفاع از حرکت مردم است.
در مقاله سوم پیش بینی توکلی درست است و غرب نشان داد که بدنبال مذاکره است که آمده:
«بدینگونه است که غربی ها همچنان سیاست شلاق و هویج پیشه کرده اند و علیرغم برتری های عظیم نظامی و اقتصادی بدبنال مذاکر جدی با جمهوری اسلامی اند .» 
ادعاهای نویسنده ی مقاله عرعر اپوزیسیون... بی پایه است.
 

 
بهروز
من فکر میکنم خانم سپهری زخمیست. فکر نکنید که در آشپزخانه کار میکرده انگشتش را چاقو بریده است. یا مثلا کار دیگر. نخیر؛ ایشان یک مقاله پر طمطراق در ایرانگلوبال منتشر کردند که خوانندگان و آقای توکلی به حق آنرا انتقاد نمودند. چون خانم سپهری در مقاله خود اپوزیسیون را فله ای "عرعر"کش خوانده بود که چرا اسراییل را بخاطر حملاتش محکوم میکنند. خوانندگان مقاله این خانم رشته سیاسی تحصیل کرده در انگلستان را "آشغال" نامیدند. و از نظر من هم چیزی مثل آن بود. زیرا با فرهنگ چاله میدانی نوشته بود.
 
البته این فرهنگ را در کامنتهای خود نیز غلیظ تر کرد که به فرهنگ جای دیگر شبیه بود که بهتر است اسم اش را نیاورم. غیر از اشکال" ادبیات لات و لوتی " سخنانش با دلیل هم همراه نبود و حرفهای شعارمانند مطرح کرده بود. یعنی اشکال مقاله دو تا بود . اول ادبیات غیر سیاسی، دوم حرفهای بی دلیل. این بود که از طرف خوانندگان سخنان خانم سپهری پس زده شد و سخت مورد انتقاد قرار گرفت.آقای توکلی بزرگی کردند و خودشان این مقاله را منتشر نمودند.بعد هم جواب محترمانه با انتقاد به همراه دلیل نوشتند که می توانید ببینید. خانم سپهری از نظر من خودشان چاقو به دست گرفته و دستشان را زخمی کردند. زیرا از یک خانم تحصیل کرده و آنهم سیاسی خوانده چنین مقاله ی "توخالی" که به انشاء هم شبیه نیست، بعید بود؛البته از نظر خوانندگان. 
 
وگرنه آقای توکلی که مقاله اش نشان میدهد برایش همه چیز عادی بود. حالا خانم شپهری احساس میکند در ایرانگلوبال "مار گزیده" شده است. پس طبق تاکتیک ماکیاولی بعضی زنان یا مردان، روی به تهمت زنی به آقای توکلی و سایت ایرانگلوبال آورده که بله سایت و آقای توکلی فدایی گذشته در خط جمهوری اسلامی ست. با دروغ شاخدار میخواهد زخم اش را مرحم بگذارد. البته برخورد سخت کودکانه و کوته فکرانه ایست. فکر میکنم همه با این تهمتها آشنا هستیم. بقول معروف این حناها دیگر رنگ ندارند و خوانندگان هر را از بر تشخیص میدهند. مثل خانم سپهری اشتباهی درجایی ننشته اند. از نظر من خانم سپهری راه درستی انتخاب کرده بهتر است در رستوران بنشیند و آبجو خود را بخورد و در وبلاگ خود با صحبت و نگارش در مورد اعضای تولید مثل بدن مشغول شود و خوش باشد.
 

کاظم ثانی 

خانم سپهری، من هم با شما موافقم که: <ادعاهای انسان ها هویت آنان را مشخص نمیکند. رفتار و گفتار و کردار انسان است که نشان میدهد او چگونه می اندیشد و کجا ایستاده است>. با این فرمول بیایید ببینیم که آقای توکلی و سایت ایرانگوبال کجا ایستاده است و شما کجا ایستاده اید. بیایید از اینجا شروع کنیم که آیا هر کس مخالف جمهوری اسلامی است، سرنگون طلب است یا نه؟ و اگر کسی سرنگون طلب نباشد، موافق جمهوری اسلامی است؟ به نظر من در عالم سیاست، هر کلمه ای بار خودش را دارد. تنها کسانی مانند شما که دنیا را سیاه و سفید می بینند، فرق این بار کلمات را متوجه نمی شوند. مخالفت هم مانند دیگر پدیده ها نسبی هستند. در ایران ملیونها نفر مخالف جمهوری اسلامی هستند. بعضی از آنها مخالف کلیت نظام هستند و می خواهند که جمهوری اسلامی نباشد و بعضی هم مخالف کلیت نظام و یا اسلامی بودن آن نیستند و اینجا و آنجا با آن مخالفند و مثلا
 
 ولایت فقیه را قبول ندارند و یا... حتی مخالفینی که با کلیت نظام مخالفند و نمی خواهند این رژیم بماند، طیف گشترده ای هستند. بعضی می گویند باید با نیروی قهر و انقلاب آن را سرنگون کرد، بعضی می گویند می توان آن را از طریق اعتراضات خیابانی آرام و مسالمت آمیز از میان برداشت و... در عرف سیاسی، کسی وقتی سرنگون طلب است که راه قهرآمیز و انقلابی را پیش بگیرد. در عرف سیاسی بین <جمهوری اسلامی باید برود> و <جمهوری اسلامی باید سرنگون شود> فرق اساسی وجود دارد. چیزی که با توجه به نوشته های شما، برای شما قابل فهم نبوده است. حالا بیاییم سر اصل موضوع یعنی آقای توکلی وسایت ایرانگلوبال، و شما. آقای توکلی و سایت ایرانگلوبال تا به حال با انتشار مقالات و اخبار مخالف رژیم و تبلیغ علیه آن نشان داده اند که مخالف رژیمند.
 
و از آنجایی که فقط مطالب یک جناح و خط مشخص (مانند سرنگونی طلبان، اصلاح طلبان، طرفداران مبارزه مسلحانه و...) را چاپ نمی کنند بلکه همه را منتشر می کنند، در <رفتار و گفتار و کردار> نشان داده اند که علاوه بر مخالف رژیم، دمکرات هم هستند. این سایت به قدری دمکرات است که با وجود اعتقاد به یکپارچگی ایران، مطالب <تجزیه طلبان> را هم چاپ می کنند. این را هم در نظر داشته باشیم که عالم سیاست ، عالمی سیاه و سفید نیست. یک سیاستمدار می تواند در این یا آن موضوع با دشمن خودش هم موضع مشترک داشته باشد. مثلا آقای توکلی می تواند در مورد حملات دولت اسرائیل به غزه، همانند جمهوری اسلامی، دولت اسرائیل را محکوم کند. ولی این همه ماجرا نیست. اینجا فرقی وجود دارد که شما عامدا جشم خودتان را به آن می بندید.
 
جمهوری اسلامی در این میان به حماس کمک می کند و آقای توکلی حماس را به خاطر موشک پراکنی هایش محکوم می کند. و مثال دیگر اینکه شما با تاخت همیشگی خود به اپوزیسیون و استفاده از توهین تحقیر به آنها، هم خط و هم کردار جمهوری اسلامی می شوید.ا تا آنجایی که من شاهد بوده ام و خوانده ام، آقای توکلی و ایرانگلوبال مخالف جمهوری اسلامی هستند. و اما نظر من در مورد شما، با توجه به فرمول خودتان: شما مخالف جمهوری اسلامی هستید. شما نه تنها مخالف اسلام، بلکه اسلام ستیز هستید (ببینید که مخالفت و ستیز هر دو در یک جبهه هستند با تفاوت اساسی بین آنها). از نظر شما فقط کسانی مخالف جمهوری اسلامی هستند و در اپوزیسیون قرار دارند که مانند شما لیوان آبجو در دست و خنده بر لب شعار بدهند که
 
: <جمهوری اسلامی باید با قهر و خشونت سرنگون بشود> (نقل به معنی از کلیات نوشته های شما). و اگر کسی این را قبول نکند و راه مسالمت آمیز را انتخاب بکند، اخ و تف است و صدای عرعرش بلند است و... توهین و تحقیرهای دیگر. خانم سپهری، از نظر من شما در لحظه حاضر یک دیکتاتور تمام عیار بی اطلاع از سیاست هستید که می خواهید به زور خودتان را در میان سیاسیون جا بکنید. تیتر نوشته خودتان را بخوانید، نوشته های دیگرتان را بخوانید، حتی احمدی نژاد هم اینطور حرف نمی زد. اگر شما خوانده اید که میرزاده عشقی و عارف قزوینی و عبید زاکانی و ایرج میرزا و صادق هدایت و... در نوشته های خودشان از کلمات رکیک استفاده کرده اند، متوجه نشده اید که آنها اینکار را در موارد خاص و بجا انجام داده اند و عرصه ادبیات و هنر و سیاست را مانند شما به جاله میدان تبدیل نکرده اند. خانم سپهری، به نظر من، مطابق فرمول خودتان، شما با توهین و تحقیر به اپوزیسیون، در کنار جمهوری اسلامی هستید و از نظر ادبیات مورد استفاده، یک چاله میدانی اصل.
 
sarnegon

فرموده اید:« ادعاهای انسان ها هویت آنان را مشخص نمیکند. رفتار و گفتار و کردار انسان است که نشان میدهد او چگونه می اندیشد و کجا ایستاده است؟» خوب با همین معیار جناب خانم و یا اقای سپهری کجا ایستاده است ؟ آیا سلاح بدست در حال جنگ با رزیم پلید ضد بشری جمهوری اسلامی مشغول بوده اید ؟ و یا در حال سرنگون کردن یک شیشه ابجو در لیوان خود میباشد؟ جناب آزاده در این 35 سال چکار کرده اید ؟ جز اینکه با آلت مردانه با مخالفین سیاسی بر خود برنموده اید ؟ چه کار نامه در خشانی از خود بجا گذاشته اید؟ عملکرد شما جز گپ واتهام چیزی دیگری نبوده است در همین کامنت ها ؛ جز اتهام زنی و خود شیفتگی چه هنری از دست شما برمی اید.؟ولی مشکل شما با اقای توکلی در جای دیگری است که در این ارتباط تو تنها نیستی و بخشی از پانیرانیست ها ی نژاد پرست و عرب ستیز عمیقا با شما همراهند .

ایران گلوبال در عمل نشان داده است که یگانه سایت دمکراتیک فارسی زبان است که در ان همه می توانند؛ نظراتشان را با خیال آسوده و بدون تبعیض ابراز نمایند. از جمله گروههای اتنیکی ، هویت طلب و حتی تجزیه طلب ... این سایت براستی در محیط های پیرامون خود اثر گذاشته و موجب دمکراتیک تر شدن بقیه سایت های سیاسی شده است . نگاهی هم اکنون به سایت نشان می دهد که اکثر مطالب آن در نفی کلیت نظام جمهوری اسلامی است .درد امثال جناب سپهری این است که چرا به تجریه طلب ها و یا هویت طلب ها میدان داده است. خوب اگر چنین است ، چرا شهامت و شجاعت ابراز ان را ندارید؟ ایران گلوبال اتفاقا در افشای نا پیگیری اصلاح طلبان حکومتی بیش از همه کوشیده است برای این کار با جستجوگر گوگل می توانید دهها مقاله از این دست را بیابید که اتفاقا کیهان شریعتمداری از آن به زیان اصلاح طلبان در ایران سود جسته است.

---------

مطالعه بیشتر:

**عرعر دسته جمعی در دفاع از حماس/آزاده سپهری

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
کامنتهای ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.