رفتن به محتوای اصلی

اعتراض غرض آلود مدیر تیم سایپا به شعارهای عربی در مسابقه با فولاد اهواز
01.09.2014 - 21:09

چطوری است به هنگامی که حسین خوش نظر اصلا عربی نمی داند، اما تهمت میزند که تماشاگران عرب اهوازی به تیم و بازکنان انان فحش میدادنند و یا با نور های لیزری چشم های گلر تیم سایپا را ناراحت میکردند، این از ان تهمت هایی است که با نیت غرض الودی بیان میشود، شاید بهانه ایی است که چون موفق به پیروزی بر تیم فولاد که اکثریت هواداران انان عرب ایرانی هستند، بیان میشود و یا شاید اقای خوش نظر هنوز دچار همان ادبیات عرب ستیزی است، به هر حال در ایران به دلیل جو و نگاه امنیتی به ملیتها و اقوام ایران، تهمت زدن از این نوع هم به اقوام ایران بسیار اسان و بدون قضاوت و عذر خواهی خواهد بود.
اقای خوش نظر از انجا که میدانست این تهمت  در محافل مطبوعاتی و تلویزیونی نظام ایران خریدار دارد، بسرعت از او برای توضیح تهمت خود مورد مصاحبه قرار گرفت و حرفها زد، اما از او سوال نشد که از کجا میداند که به عربی به تیم او فحاشی شده است، ایا زبان عربی را میداند!؟ و یا کسی برایش تعریف کرده است، نه، اما او فقط با برنامه ورزش 3 دوباره حرف خود را تکرار کرد، بددن اینکه ادله ایی را بیان کند، و این جای تاسف دارد که ورزش در مناطق قومی ایران به جلونگاه تبعیض و اتهام تبدیل شده است.
خوش نظر در گفت و گو با ورزش سه گفت:« ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﺍﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯾﮑﻨﺎﻥ ﻣﺎ ﻓﺤﺎﺷﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﻦ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﯽﺷﺪﻡ . ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑﻫﺎﯼ ﺭﮐﯿﮏ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻭﺭﺯﺷﮕﺎﻩ ﺑﺰﻧﻨﺪ . ﺯﻣﺎﻥ ﺯﺩﻥ ﭘﻨﺎﻟﺘﯽ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩﺑﺎﻥ ﻣﺎ ﻟﯿﺰﺭ ﻣﯽﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺎﺯﯾﮑﻦ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﻣﺎ ﻭﻗﺖ ﺗﻠﻒ ﮐﺮﺩﯾﻢ؟»

در مختافت به این اظهارات نعیم سعداوی کمک مربی فولاد خوزستان گفت که هواداران این تیم سال گذشته در شرایط رقابت های بسیار سخت، برای کسب عنوان قهرمانی، با خویشتنداری به همه ثابت کردند که در تیم ما اخلاق بیشتر از همه چیز حرف اول را می زند.
وی افزود :« من از آقای خوش نظر تعجب می کنم که عنوان کردند در ورزشگاه به آنها به زبان عربی فحش داده شده است. تمام کسانی که در ورزشگاه حاضر بودند می توانند شاهد این ماجرا باشند، فیلم این دیدار هم موجود است و اگر همچنین اتفاقی افتاده انگیزه این افراد از توهین کردن به زبانی که میهمان آن را نمی داند چه بوده است.»

کمک مربی فولاد خوزستان بیان داشت: «من خودم به عنوان یک ایرانی عرب تبار از مردم اهواز حمایت می کنم مخصوصا هوادارانی که در بدترین هوا برای حمایت از فولاد به ورزشگاه می آیند و برای شکایت از این مسئله به کمیته انضباطی و فدراسیون و هر مرجع ذیربطی که لازم باشد شکایت خواهم کرد. اگر آقای خوش نظر عربی نمی داند چطور متوجه شده که هواداران به او فحش می دهند.»
لازم به است که نتیجه بازی دو تیم سایپای تهران و فولاد خوزستان با تساوی بدون گل به پایان رسید. بازیکنان فولاد در این بازی دو ضربه پنالتی را از دست دادند.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.