رفتن به محتوای اصلی

جیش العدل خودروی حامل مواد منفجره رادرداخل پاسگاه منفجرکرد
درگیری مسلحانه سپاه پاسداران و 'جیش العدل' در سراوان
10.09.2014 - 05:35
تفسیر از:
منظر جاوید

این روش دقیقا تاکتیک نظامی داعش است که ابتدا با کامیون نظامی حمله ور می شوند و سپس حملات از سوی دیگر اغاز می گردد. چند روز پیش یکی از مقامات رزیم ادعا کرد بود که جیش العدل توان عملیاتی خود را از دست داده است وعملیات دیروز شاید پاسخی بود به ادعای مقام امنیتی جمهوری اسلامی.بنا بر برخی گمانه زنی ها ،جیش العدل با داعش ارتباطات تنگاتنگی دارد.شایان ذکر است  در بسیاری از اطلاعیه های صادره توسط این سازمان  که در آن از اپوزیسیون اسلامگرای  سوریه  بگونه ای دفاع می شد که انگار خواسته اصلی آنان نه  خواستهای مردم بلوچ که جبهه النصر و ... طرح بود.

بنابر نوشته بی بی سی :روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) کلیک اعلام کردکه مهاجمان "در ساعات اولیه بامداد" قصد تصرف این پاسگاه را داشته اند که "با تحمل تلفات سنگین متواری شده اند".در اطلاعیه سپاه پاسداران، گروه خاصی به عنوان عامل حمله امروز مورد اشاره قرار نگرفته ولی عنوان شده که مهاجمان، از خاک پاکستان وارد ایران شده اند.از سوی دیگر، گروه جیش العدل با صدور کلیک بیانیه ایمدعی شده که یک خودروی حامل مواد منفجره را "با استفاده از کنترل از راه دور" در داخل پاسگاه منفجر کرده است.جیش العدل همچنین از زیر آتش گرفتن پاسگاه با "سلاح های سنگین و نیمه سنگین" خبر داده است.مسئولیت تامین امنیت مرزی در منطقه سراوان، با قرارگاه قدس سپاه پاسداران است. امنیت این منطقه، تا فروردین ۱۳۹۳ با نیروی انتظامی بود اما پس از آن، به نیروی زمینی سپاه سپرده شد.تحویل مرزبانی این منطقه به سپاه پاسداران، پنج ماه بعد از کشته شدن ۱۴ مرزبان نیروی انتظامی توسط گروه "جیش العدل" صورت گرفت.

 

در بخش دیگری از اطلاعیه سپاه، اعلام شده که به عقب راندن مهاجمان مسلح، با همکاری مشترک نیروهای سپاه پاسداران و "بسیجیان بلوچ" صورت گرفته است.

در انتهای اطلاعیه امروز سپاه، وعده داده شده که "اطلاعات تکمیلی" در مورد درگیری سه شنبه، متعاقبا منتشر خواهد شد.

وزارت کشور ایران، دیروز از دستگیری تعدادی از شهروندان افغان و پاکستانی کلیک خبر دادکه قصد پیوستن به گروه "دولت اسلامی" (داعش سابق) در عراق و سوریه را داشته اند.

وزارت کشور، اطلاعات بیشتری در مورد تعداد دستگیرشدگان و محل دقیق دستگیری آنها نداد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.