رفتن به محتوای اصلی

تا وقتی خامنه ای رهبر است، ایران همه جا بازنده است
ارزش پول ملی در مقابل ارزهای خارجی پائین امد
15.09.2014 - 15:22
تفسیر از:
منظر جاوید

 شایان ذکر است که  بر طبق آخرین نظر سنجی در کشورعربستان ، 92 در صد سعودی ها طرفداری خود را داعش بیان داشته اند. از سوی دیگر بنظر می رسد که نشست 30 کشور بدون حضور ایران در پاریس ، فراتر از مبارزه با داعش باشد ودر پس پرده  «نمایش پاریس »  برنامه های دیگری در حال تدارک باشد که بعدا مشخص ترخواهد شد.   «داعش» بهانه ای برای تمام کردن کار اسد و فشار هر چه بیشتر به جمهوری اسلامی ایران . 

به گفته  خامنه‌ای، همزمان با تشدید حملات شبه‌نظامیان دولت اسلامی، سفیر آمریکا در عراق از سفیر ایران خواسته بود که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در مورد داعش داشته باشند .او گفته در آن زمان "برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند، اما من مخالفت کردم و گفتم که در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند."

بنابر نوشته بی بی سی :جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات گفت: "این که ما در حاشیه مذاکرات هسته‌ای، گفت‌وگوهایی با ایران درباره مقابله با داعش داشتیم، موضوع پنهانی نبوده است."

خانم ساکی گفته وارد جزییات دیپلمتایک این مذاکرات نمی‌شود اما تصریح کرده است که آمریکا با ایران "همکاری نظامی ندارد و نخواهد داشت."

'جزئیات پشت پرده'

سایت رهبر ایران که از این اظهارات به عنوان "جزئیاتی از پشت پرده ماجرا" یاد کرده، از آیت‌الله خامنه‌ای نقل کرده است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم "شخصاً" به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درخواست همکاری با آمریکا علیه داعش را داده، اما آقای ظریف درخواست او را رد کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: "حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد."

اشاره رهبر ایران به وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکاست که از اعضای ارشد هیئت آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ است.

 

۳۰ کشور و سازمان بر سر همکاری علیه «حکومت اسلامی» توافق کردند

Missing media item.

بنابر نوشته رادیو فردا :دولت آمریکا که تلاش می‌کند ائتلافی بین‌المللی برای نبرد با داعش در عراق تشکیل دهد، پیشتر حضور ایران در چنین ائتلافی را رد کرده بود.

رهبر ایران گفت: "اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود."

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه نشست امروز پاریس گفت که ائتلافی از حدود ۴۰ کشور از جمله کشورهای عربی برای مقابله با گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه شکل گرفته است.

نشست پاریس با هدف تصمیم‌گیری و توافق درباره استراتژی مبارزه با داعش برگزار می‌شود.

وزرای امور خارجه حدود ۳۰ کشور در این نشست شرکت کرده‌اند، اما نمایندگان دولت ایران و سوریه، دو همسایه عراق به این نشست دعوت نشده‌‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای که روز دوشنبه ۱۷ شهریور برای انجام عمل جراحی پروستات در بیمارستان بستری شده بود، امروز دوشنبه ۲۴ سپتامبر بعد از یک هفته از بیمارستان مرخص شد.

 

نمایندگان حدود سی کشور و سازمان بین‌المللی در بیانیه مشترک خود اعلام کردند که متعهد می‌شوند با همه ابزارهای لازم از جمله کمک‌های نظامی، از حکومت عراق در مبارزه با گروه حکومت اسلامی (داعش سابق) پشتیبانی کنند.

کنفرانس بین‌المللی امنیت عراق به ابتکار فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه و با حضور فواد معصوم رییس جمهوری عراق، وزیران امور خارجه ۲۴ کشور عربی و خارجی، برخی همسایگان عراق و نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا در پاریس برگزار شد.

به گفته لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، نکته قابل توجه و شگفتی‌ساز درباره این کنفرانس این بود که همه کشورهای شرکت‌کننده بر نابودی گروه تندروی حکومت اسلامی تاکید و اتفاق نظرداشتند.

آقای فابیوس، در این نشست گفت یکی از راه های مبارزه با گروه حکومت اسلامی قطع راه های پول رسانی به آن است.

به گفته او، به دعوت بحرین بزودی نشستی در این زمینه در منامه برگزار خواهد شد.

این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که به دنبال مخالفت ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها، جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس حضور نیافت.  

رییس‌جمهوری عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس از حضور نیافتن ایران در نشست پاریس با محوریت ائتلاف علیه نیروهای حکومت اسلامی انتقاد کرد.

فرانسه پیش‌تر آمادگی خود را برای میزبانی از ایران در این کنفرانس اعلام کرده بود اما وزیر امور خارجه آمریکا حضور ایران در این کنفرانس را مناسب ندانسته بود.

مقام‌های ایرانی نیز در واکنش به این موضوع، با «نمایشی و گزینشی» خواندن نشست پاریس گفته بودند که علاقه‌ای به حضور در این کنفرانس ندارند.

در همین حال فرانسوا اولاند در نشست مطبوعاتی خود پیش از کنفرانس بین‌المللی امنیت عراق بر ضرورت مبارزه با گروه‌های خشونت طلب و تروریستی به ویژه حکومت اسلامی در عراق تاکید کرد.

رییس جمهوری فرانسه درباره گروه حکومت اسلامی گفت که وجود این گروه خطری برای جامعه بین‌المللی است از همین رو، جامعه بین‌المللی برای مبارزه با آن باید وارد عمل شود.

کنفرانس امنیت عراق در پاریس در حالی برگزار شد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با «پوچ، توخالی و جهت‌دار» توصيف کردن سخنان مقام‌های آمريکايی درباره تشکيل ائتلاف بين‌المللی برای مبارزه با گروه خلافت اسلامی، گفت: «حرکتی که در عراق انجام شد و کمر داعش را شکست، کار آمريکايی‌ها نبود، بلکه کار مردم، ارتش و نيروهای مردمی عراق بود».

آقای خامنه‌ای صبح دوشنبه هنگام مرخص‌شدن از بيمارستان گفت که در ابتدا «آمریکایی‌ها به‌‌‌‌‌‌وسیله سفیر ایران در بغداد و با پیام شخصی وزیر امورخارجه آمریکا به وزیر امورخارجه، خواستار همکاری ایران در باره داعش شدند».

رهبر ایران تاکید کرد که او با این همکاری مخالفت کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.