رفتن به محتوای اصلی

تهدید کسری نوری از سوی رییس زندان ها
18.09.2014 - 20:41

به گزارش مجذوبان نور، آقای نوری که اینک 18 روز در اعتصاب غذای نامحدود اعتراضی به سر می برد، علاوه بر اینکه به نشانه اعتراض به رفتارهای غیرقانونی با پیروان طریقت و عرفان در زندان و بیرون از زندان با هشت درویش محبوس در زندان اوین وارد اعتصاب غذای دستجمعی شده است، مانند دیگر همفکرانش در زندان اوین، از ملاقات با اعضای خانواده اش نیز خودداری کرده است.
در پی اقدام این درویش زندانی، از سوی رییس سازمان زندان های کل کشور وی را تهدید کرده اند در صورتی که به اعتصاب غذا ادامه بدهد وی را به زندانی دیگر منتقل خواهند کرد.
آقای نوری در پاسخ به این تهدید که آن را سوءاستفاده از اختیارات قانونی مسوولان می داند، خطاب به رییس سازمان زندان ها گفته است: من مانند دیگر برادران زندانی ام خواهان برداشته شدن نگاه امنیتی به پیروان طریقت و عرفان بوده و در این راه نه تنها ذره ای عقب نخواهم نشست بلکه آماده مرگ بر اثر اعتصاب غذا نیز هستم.
بر اساس این گزارش؛ آقای نوری دلیل پرهیز خودخواسته از حضور در سالن ملاقات را محروم کردن دراویش محبوس در زندان اوین از ملاقات با اعضای خانواده شان دانسته و گفته است مادامی که با پیروان عرفان که ریشه در تاریخ و دین این سرزمین دارد این طور فراقانونی و غیرانسانی برخورد می شود، او نیز خود را از هر حقی که از دیگر دراویش دریغ شده است، محروم خواهد کرد.
گزارش مجذوبان نور می افزاید: اینک نه وکیل دادگستری و فعال حقوق دراویش گنابادی محبوس در زندان های اوین تهران و نظام شیراز با اعلام اعتصاب غذای نامحدود و انتشار وصیتنامه اعلام کرده اند در صورتی که خواسته های قانونی ایشان مبنی بر پایان دادن به اعمال فشارهای امنیتی و قضایی بر پیروان طریقت و عرفان تامین نشود، اعتصاب خود را تا زمان مرگ ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.