رفتن به محتوای اصلی

گفتگو با وکیل: هر لحظه احتمال اعدام یک زندانی سیاسی وجود دارد
21.09.2014 - 02:16

یک منبع موثق و مطلع از پرونده محمد عبدالهی ، زندانی محکوم به اعدام گفت که حکم اعدام این زندانی سیاسی قطعی است و هر لحظه ممکن است به اجرا در بیاید.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، درحالی که برای دومین بار در طی هفته های گذشته، اخباری مبنی خطر اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی محمد عبدالهی منتشر شده است، وکیل این زندانی با اظهار بی اطلاعی از شرایط فعلی او و نگرانی از امکان اجرای حکم، از پیگیری ها برای رسیدگی مجدد پرونده این زندانی خبر می دهد.
مصطفی احمدیان وکیل مدافع این زندانی سیاسی کرد در گفتگوی تلفنی به کمپین گفت" با توجه به تکمیل کلیه مراحل قانونی در روند پرونده،حکم اعدام به قوت خود باقی است و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد. وی اضافه نموند که من شخصا تقاضای رسیدگی مجدد پرونده را کرده ام. و بر این باورم که اشکالاتی در پرونده وجود و باید این حکم نقض شود.
از طرفی دیگر بنابه گزارش منابع خبری، در طی هفته های اخیر در چندین نوبت نیروهایی امنیتی در شهر مهاباد به دیدار خانواده محمد عبدالهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در منزل ایشان و همچنین تعدادی از بستگان وی در اماکنی همچون محل کار رفته و ضمن صحبت با افراد مورد اشاره ادعا کرده اند که جرم آقای عبدالهی سیاسی نیست و ایشان یک فرد بزهکار هستند، این افراد به خانواده و بستگان وی هشدار داده اند که چنانچه احتمالا حکم اعدام ایشان اجرا شد حق ندارند وی را فعال سیاسی معرفی کنند یا برای وی مراسمی برگزار کنند. این موضوع بعنوان زمینه سازی دستگاه امنیتی نگرانی ها در مورد احتمال اجرای قریب الوقوع حکم اعدام محمد عبدالهی را افزایش داده است.
لازم به یادآوری است برخلاف ادعاهای نیروهای امنیتی، محمد عبدالهی ۳۳ ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه شده است و حکم اعدام وی، پس از تایید در دیوان عالی کشور در فرودین ماه سال جاری به صورت رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شده است.
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014 September 20

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.