رفتن به محتوای اصلی

نیروهای داعش به دست زنان کشته شوند، به جهنم خواهند رفت
22.09.2014 - 02:08
خودداری داعش از روبه رو شدن با زنان پیشمرگ 
برخی گزارشها از خودداری نیروهای داعش از روبه رو شدن با زنان پیشمرگ حکایت دارد زیرا نیروهای داعش معتقدند اگر به دست زنان کشته شوند، به بهشت نمی روند.
 Missing media item.

به گزارش کردپرس، آژانس خبری فرانسه و روزنامه تلگراف در گزارشهایی خبر از افزایش حضور زنان پیشمرگ در جبهه های جنگ علیه داعش داده اند و این افزایش حضور زنان یک دلیل دارد؛ نیروهای داعش از کشته شدن به دست زنان پیشمرگ هراس دارند زیرا آنها بر اساس برخی گزارشها گفته اند اگر به دست زنان کشته شوند، به بهشت نمی روند.

بر اساس این گزارشها اگرچه پیش از این هم زنان جزء نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان بوده و در مناطق کردنشین سوریه هم واحدهای نظامی ویژه زنان تشکیل شده است اما در حال حاضر زنان پیشتری برای حضور در جبهه های جنگ علیه داعش در عراق داوطلب شده و اردوگاههای برای آموزش زنان ایجاد شده است. بر اساسی این گزارشها در برخی مناطق مانند سلیمانیه گردانهای ویژه زنان پیشمرگ تشکیل شده است.

اد رویس، رییس کمیته روبط بین الملل سنای آمریکا هم به نیویورک پست گفته است:« ترس نیروهای داعش از کشته شدن به دست زنان افزایش یافته است. نیروهای داعش معتقدند اگر به دست زنان کشته شوند، به بهشت نمی روند.اما اگر در نبرد با مردان کشته شوند، به بهشت راه یافته و پاداش می گیرند.»

تیکوشین، یک پیشمرگ زن 27 ساله به آژانس خبری فرانسه گفته است نیروهای داعش فکر می کنند اگر به دست زنان کشته شوند، به جهنم خواهد رفت به همین دلیل از نبرد با زنان بیشتر از نبرد با مردان می ترسند.

یک زن ایزدی ساکن شنگال هم همین باور را دارد و به روزنامه تلگراف می گوید ما برای نبرد با داعش نحوه کار با مسلسل تک تیرانداز، آر پی جی و سلاح کلاشنیکوف را یاد می گیریم./B

 Missing media item.
حرکت چهارصد عضو پ.ک.ک به سوی شرق و جنوب کوبانی 
شاخه ی نظامی پ.ک.ک، به منظور مقابله با داعش چهارصد نفر از اعضای خود را به دو جبهه ی شرقی و جنوبی کوبانی فرستاده است.
 
به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از جهان، حملات داعش در منطقه ی کردنشین کوبانی علیه روستاییان و مردم عادی همچنان ادامه دارد و مردم این دیار در شرایط دشواری قرار گرفته اند.
خبرگزاری جهان ترکیه در یک گزارش ویژه اعلام کرده که دیشب در نقطه ی صفر مرزی در مرشد پنار واقع در استان کردنشین شانلی اورفای ترکیه، چهارصد نفر از اعضای شاخه ی نظامی پ.ک.ک وارد خاک سوریه شده و به سوی کوبانی حرکت کرده اند.
نیروهای اعزامی از سوی پ.ک.ک به منظور مقابله با داعش به سوی دو جبهه ی شرقی و جنوبی کوبانی حرکت کرده اند.
این گزارش همچنین از این موضوع خبر داده که افراد پ.ک.ک در حین عبور از مرز ترکیه و سوریه دوشکا، سلاح های ویژه ی ضدتانک و تجهیزات نظامی سنگین در اختیار داشته اند.
در همین حال انوز مسلم نخست وزیر کوبانی و چند تن از وزرای کابینه ی خودگردانی کوبانی سلاح به دست گرفته و اعلام کرده اند که در صورت لزوم به جبهه های اصلی جنگ می روند.
گفتنی است چندی پیش برخی از رسانه های اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بودند که مراد قاراییلان فرمانده ی شاخه ی نظامی پ.ک.ک به قامیشلوی سوریه رفته تا جنگ مدافعین کُرد سوری با نیروهای داعش را شخصا فرماندهی کند.
Missing media item.

اخبار کوبانی

‏5‏ ساعت پیش
ی.پ.گ: در کوبانی 53 تروریست و در سریکانی 34 مهاجم دیگر کشته شدند

مرکز خبررسانی واحدهای مدافع خلق ضمن اعلام آنکه با ضرباتی مهلک به پیشروی داعش در مناطق شرقی کانتون کوبانی پایان داده شده از انجام عملیات های موثری در مناطق جنوبی و غربی کوبانی بر علیه مواضع داعش خبر داده که طی آن بیش از پنجاه تروریست کشته شده اند . این مرکز همچنین از کشته و زخمی شدن دهها تروریست دیگر طی دو روز گذشته در سریکانی خبر داده است.

طبق آخرین اطلاعیه ای که بعد از ظهر امروز در وبسایت رسمی واحدهای مدافع خلق منتشر شد جنگ های سختی در سریکانی و کوبانی روی داده که طی آن ضربات مهلکی به تروریست های داعش وارد آمده خصوصا در ضلع شرقی کانتون کوبانی .

ی.پ.گ با اعلام آنکه داعش با وجود برخورداری از سلاح های سنگین بدست آورده در عراق و سوریه در تمامی حملات با شکست مواجه شده می گوید داعش در صدد انتقام جویی در کوبانی است و در حالی به حملات شدید خود ادامه می دهد که مبارزان ی.پ.گ روستا به روستا و سنگر به سنگر درحال مقاومت هستند .

این اطلاعیه از عقب راندن داعش در جبهه شرقی کوبانی با تحمیل تلفاتی سنگین بر تبهکاران خبر داده و به تداوم جنگ در دو جبهه دیگر در غرب و جنوب کوبانی اشاره می کند.

مرکز خبررسانی ی.پ.گ ضمن اعلام آنکه داعش از هر سو دست به توپباران کوبانی می زند به کشته شدن دستکم پنجاه و سه تروریست و زخمی شدن دهها تن دیگر در جنگ های کوبانی اشاره می کند و می گوید با تمام نیرو در برابر تبهکاران خواهند ایستاد .

این اطلاعیه همچنین از جانباختن بیست و هفت مبارز واحدهای مدافع خلق در شبانه روز گذشته حکایت دارد .

ی.پ.گ در بخش دیگری از اطلاعیه خود به وقوع درگیری هایی در نواحی سریکانی می پردازد و با یادآوری آنکه در روز نوزدهم سپتامبر بیست و پنج تروریست داعش در روستاهای اطراف شهر کشته شده اند می گوید در ساعات شامگاه دیروز نیز طی عملیاتی در مسیر جاده روستای " سلوک " به سوی شهرک " مابروک " دو خودروی حامل اعضای داعش منهدم شدند که 9 سر نشین آن کشته شدند .

اخبار کوبانی

8 ساعت پیش
داعش 8 تن را در کوبان قتل‌عام و 11 تن را ربود

گروه تبهکار داعش , بزرگترین دشمن انسانیت در ادامه وحشی‌گری‌های خود که مرزی نمی‌شناسد, در روستاهای شرق کوبان 8 شهروند غیرنظامی از جمله چند زن و کودک را قتل‌عام و 11 شهروند را هم ربود.

بنا به گزارش خبرگزاری هاوار, تبهکاران داعش 5 تن از اهالی روستای قره‌موخ به نام‌های «محمد اوسو 55 ساله, یک فرزنده وی که به نام او اشاره نشده, مسلم قادر 60 ساله, محمد علی و نبو سینو» را به شیوه‌ای وحشیانه به قتل‌ رساند.

همچنین تبهکاران دو نوجوان چوپان را که مشغول چراندن گوسفندان خود در روستای «خربیسان» بودند, به طرزی وحشیانه کشتند. در روستای «عین‌البطه» هم یکی از تک‌تیراندازان تبهکاران یک زن کرد را که به نام وی اشاره نشده, مورد هدف قرار داده و به قتل‌رساند.

در روستای کوشکار و عین‌البطه در ضلع غربی کوبان هم تبهکاران 11 روستایی از جمله چند زن و کودک را ربودند.

اسامی روستائیان ربوده شده:«حاجی خلیل کورو و دو دختر وی به نام‌های نوروز و ملک اهل روستای کوشکار و سه برادر به نام‌های احمد مسلم, صالح مسلم که به نام برادر سوم اشاره نشده و نیز صالح کچلو, همسر و 3 فرزند وی در عین‌البطه».

از سرنوشت این روستائیان اطلاعی در دست نیست.

 

اخبار کوبانی

دیروز
نیروهای پیشمرگه برای نبرد با داعش وارد کوبان شدند

گروه مسلح داعش حملاتش را به مناطق کوردنشین سوریه شدت بخشید. از سوی دیگر نیروهای مبارزه با ترور وابسته با قوای پیشمرگه ی اقلیم کوردستان عراق نیز وارد شهر کوبانی سوریه شد. براساس گزارشی که سایت کوردی"شارپرس" منتشر کرده و مدعیست: فرماندهی ارشد از قوای پیشمرگه بیان میدارد که امروز صبح نیروهائی از قوای پیشمرگه کوردستان وارد مناطق کوردنشین سوریه شد تا به مقابله با داعش بپردازند.
براساس گفته های این فرمانده بیش از هزار پیشمرگه عازم شهر کوبان شده اند.
این منبع در ادامه برای این سایت کوردی گفته است: امروز این نیروهای کورد پیشمرگه همراه با قوای مبارزه با ترور اقلیم کوردستان عراق از مرز سوریه عبور و وارد منطقه ی کوبانی گشته اند.
از سوی دیگر مسئول آژانس امنیت اقلیم کوردستان"لاهور شیخ جنگی" در صفحه ی اجتماعی فیس بوک خود، عکسی از خود همراه با تعدادی از افسران پیشمرگه در شهر کوبانی سوریه را منتشر و بیان داشته: اکنون در شهر کوبانی مستقر و در حال برنامه ریزی و تدارک برای رویاروئی با داعش هستند.
مدت چند روزیست که افراد مسلح وابسته به گروه اسلامی داعش حمله ای گسترده را علیه شهر کوبانی آغاز کرده اند.
امروز نیز مسعود بارزانی و مراد قریلان و یوسف احمد با صدور بیانیه هائی خواستار کمکی همه جانبه جهت نجات کوبانی و مردم نواحی این شهر که اکثریت ساکنان آن کورد می باشند را صادر کردند.

منبع فیسبوک اخبار کوبانی
Missing media item.
احتمال سقوط کوبانی و بروز فاجعه انسانی جدی است ...
 

ترکیه دوباره مرزهای سوریه را می‌بندد

به روز شده:  10:21 گرينويچ - دوشنبه 22 سپتامبر 2014 - 31 شهریور 1393

بعد از ورود حدود ۱۳۰ هزار کرد سوریه که از حمله نیروهای موسوم به دولت اسلامی می‌گریختند، ترکیه امروز بیشتر نقاط مرزی با سوریه را بست.

سازمان ملل می‌گوید این بیشترین تعداد آوارگانی است که در یک دوره کوتاه از سوریه فرار کرده‌اند.

در دو روز گذشته کردهای سوریه که از شهر کوبانی در شمال سوریه می‌گریختند از مرزهای جنوب شرقی وارد خاک ترکیه شدند.

بسیاری از آن‌ها در مدرسه‌های پرازدحام پناه گرفته‌اند.

درحال حاضر از ۹ نقطه مرزی فقط دو منطقه عبور برای کردهای سوریه باز مانده است.
 

'آماده پناهجویان بیشتر هستیم'

معاون نخست‌وزیر ترکیه گفته کشورش آماده "بدترین سناریو" و پذیرش شمار بیشتری از آوارگان است.

جز کردهای سوریه، بیش از یک میلیون پناهجوی سوری در خاک ترکیه هستند که از حملات داعش گریخته‌اند.

مرکز شهر عین العرب یا کوبانی تا مرز ترکیه کمتر از دو کیلومتر فاصله دارد و بدون وسیله نقلیه با پای پیاده می‌تواند در مدت ۲۰ دقیقه به خاک ترکیه رسید.

کلیکروز گذشته پلیس ترکیه با کردهایی که می‌خواستند برای جنگ با داعش از مرز سوریه بگذرند، درگیر شد.

پلیس برای متفرق کردن کرد‌ها از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده کرد.

Missing media item.

داعش در نزدیکی مرزهای ترکیه

مقام‌های سیاسی کرد در ترکیه از جوانان به‌ویژه کردهای جنوب شرقی این کشور خواسته‌اند که برای کمک به هم‌کیشان خود به کوبانی بروند.

گزارش شده که نیروهای دولت اسلامی (داعش) در ده تا پانزده کیلومتری شهر کوبانی هستند، هرچند بعضی از منابع نیروهای داعش می‌گویند شهر کوبانی را تصرف کرده‌اند.

تصرف کوبانی باعث می‌شود نیروهای دولت اسلامی کنترل کامل آن منطقه از سوریه را به دست آورند.

فاصله کم کوبانی و نیروهای داعش با خاک ترکیه باعث نگرانی مقام‌های این کشور شده است.

کردهای سوریه از روز پنج شنبه هفته گذشته پشت مرزهای ترکیه تجمع کرده بودند و در روز جمعه ترکیه ۳۰ کیلومتر مرز با سوریه را باز کرد. بی بی سی.


 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
کورد پرس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.