رفتن به محتوای اصلی

ترکیه تحت عنوان کمک به مخالفان سوریه، تکنولوژی پیشرفته نظامی را در اختیار داعش قرارداده
22.09.2014 - 19:22

دوران کالکان: اگر می‌خواهید پشتیبان باشید, بجنگید!

دوران کالکان, عضو شورای رهبری ک.ج.ک خطاب به «حزب دموکرات بارزانی» و «اتحادیه میهنی کردستان, ی.ن.ک» گفت که با جنگی تمام عیار علیه داعش در جنوب کردستان,می‌توانند از کوبان حمایت کنند. کالکان بیان کرد که در رویارویی با تهدیدها بر ضد ملت کرد, باید دیگر خط‌مشی غیرمتحدانه کناری گذاشته شود.

دوران کالکان, عضو شورای رهبری ک.ج.ک در برنامه «عرصه سیاسی» شبکه تلویزیونی «استرک» شرکت کرد و در مورد مقاومت کوبان و مبارزه علیه داعش مسایلی مهم برزبان راند.

کالکان بیان کرد که داعش به کباره سربرنیاورده است و یاد آور شد که با استفاده از سلاح‌هایی که از ارتش مالکی, ارتش اسد و حزب دموکرات بارزانی به نیرومندی خود به لحاظ نظامی دست زده است. وی افزود که ترکیه هم تحت نام کمک به مخالفان سوریه, تمامی تکنولوژی پیشرفته نظامی ـ تسلیحاتی را در اختیار داعش قرار داده و با استفاده از قطار آن را ارسال می‌کند. کالکان ضمن اشاره به کمک‌های عربستان و قطر هم خاطرنشان ساخت که بخوبی می‌دانیم که آن گروه از سوی کدام کشور تغذیه می‌شود. دوران کالکان بیان داشت که هدف از پشتیبانی از داعش, «از سوی آن گروه‌های فاشیست» نابودی پتانسیل دموکراسی و آزادیخواهی ملت کرد است.

یورش به موجودیت و آزادی‌خواهی کردها

کالکان همچنین گفت صرفا علیه یک حزب و یا یک بخش کردستان حمله صورت نگرفته است, بلکه علیه موجودیت و آزادیخواهی کردها است و خواست که کردها بخوبی به این وضعیت فکر کنند.

کالکان اظهار داشت که هر کس مسئول است که قیام کرده و علیه آن حملات بایستد و مقاومت کنند. وی افزود:«برای حمایت از برخی نه, بلکه برای تضمین آزادی و موجودیت خود مقاومت کنید. دیروز شنگال بود, امروز هم کوبان. کی‌ می‌داند که فردا هم به دهوک, پس فردا به مهاباد, ماردین و آمد حمله نشود. دو سال پیش مشخص شد که به کوبان حمله‌ای گسترده خواهد شد. حمله به شنگال هم یک سال پیش معلوم بود. همه می‌گفتند مسایل عراق حل خواهد شد, جنوب کردستان امنیت یافته و آزاد شده است. کدام آزادی؟ کجاست امنیت؟ معلوم است که چنین چیزهایی وجود ندارد. معلوم است که مواضع و درک مسایل اشتباه است. حقیقت تنها با مقاومت و نبرد حاصل می‌شود

برای موجودیت و آزادی خود بجنگید

کالکان نوع درک و نیز اظهاراتی مبنی بر اینکه «کمک می‌کنیم» را مورد انتقاد قرار داد و گفت:«این نوع درک که می‌گوید به شنگال, کوبان و کرکوک این اندازه کمک شود, اشتباه است. کمکی درکار نیست. آنچه هست, وضعیتی است که باید هرکس در آن برای حفظ موجودیت و آینده آزاد خود مقاومت کند و بجنگد. علیه تمامی کردها حمله صورت می‌گیرد. لذا باید همه کردها مقابل این حملات موجودیت و آینده آزاد خود را تضمین کنند. باید در عین اتحاد مقاومت کنند, مبارزه نمایند و حملات را دفع کنند».

کالکان از کردهای هرچهار بخش کردستان خواست که با تمام توان در مقاومت‌ها شرکت کنند. باید همه بسیج شوند . بویژه جوانان, زنان, مردان در شمال, جنوب و شرق بدون توجه به حضور دولت‌ها, با روح بسیج عمومی بسوی جبهه‌های نبرد سرازیر شوند. نیاز به ارتش‌شدن داریم زیرا چاره‌ای دیگر نداریم. ناچاریم ارتش آزادی کردستان را تشکیل دهیم.

ی.ن.ک و پ.د.ک حمایت کنند

دوران کالکان بیان کرد که همه سکوت کرده‌اند, داعش در منطقه‌ای گردهم آمده و به میل خود به مناطق ضعیف حمله می‌کند. وی ضمن اشاره به اظهاراتی که در مورد حمایت از کوبان بر زبان رانده می‌شود,‌گفت:«این کار در سطح حرف نمی‌شود. با این گفته که «من به تو کمک می‌کنم» کاری ازپیش نمی‌رود. اگر می‌خواهی پشتیبان باشی, پس آن کار را علیه دشمن بکن و به آن ضربه بزن. حمله کن تا ما هم ببینیم. حقیقت این است. آنهایی که چنین نکنند, آنگاه اظهاراتشان بی‌معنا خواهد بود. بیش از 30 درصد جنوب کردستان تحت اشغال فاشیسم داعش است. اگر حزب دموکرات بارزانی و ی.ن.ک می‌خواهد کمک کند, باید در جنوب کردستان آن کار را بکند. باید در همه جبهه‌ها دست به حمله بزنند. باید به یکباره حمله کنند آنگاه خواهیم دید که آیا داعش می‌تواند نیروهایش را گردهم آورد و مردم کوبان را به قتل‌عام تهدید کند. پشتیبانی اینگونه خواهد بود. ما منتظر چنین پشتیبانی‌ای هستیم. اگر نه هرچه گفته شود, جز تبلیغات برای مردم , چیزی دیگری نخواهد بود

جوانان تنها یک راه دارند: پیوستن به گریلا

کالکان ضمن اشاره به مقاومت کوبان, بیان کرد که هرچه باشد, کوبان پیروز خواهد شد. وی در این مورد بیان کرد که باید باید همگان پیرامون کوبان حلقه زنند و از پیشروی فاشیسم جلوگیری شود.
کالکان افزود:«بویژه باید جوانان بسوی کوبان سرازیر شوند. جوانان تنها یک راه دارند: پیوستن به صفوف گریلا و ارتش‌شدن. تظاهرات خلق‌کرد در اورفا و پرسوس بسیار عظیم است. باید آن را به سطحی بزرگتر رساد تا بتواند از کوبان در مقابل حملات داعش محافظت کند. این مهم هم برای دفاع از کوبان و هم حل مسئله کرد مهم است».
دوران کالکان, عضو شورای رهبری ک.ج.ک در خاتمه بیان کرد که گریلا تا آخرین نفس با روح فدایی‌گری مقاومت می‌کند و مقاومت خواهد کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
اخبار کوبانی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.