رفتن به محتوای اصلی

صالح مسلم: ‫‏کوبانی‬ هیچگاه تسلیم نمی شود
24.09.2014 - 04:58

 

*******

صالح مسلم مقاومت کوبانی را عظیم خوانده و می گوید بە رغم برخورداری تبهکاران داعش از تجهیزات پیشرفتە اما در کوبانی ضربات سنگینی متحمل شدەاند.
صالح مسلم از روسای مشترک حزب اتحآد دمکراتیک طی اظهاراتی از ناکامی داعش در حملە به کوبانی خبر دادە و می گوید ، در پی مقاومت جانانه مبارزان کرد، تبهکاران داعش نتوانستەاند به اهداف خود برسند. وی در این بارە افزود، به رغم برخورداری داعش از سلاح و تجهیزات پیشرفتە اما چندین دستگاه تانک و خودروی نظامی آنها ساقط و متحمل ضربات سنگینی شدەاند. از دیروز هرچند داعش حملات خود را متوقف کردە، اما جنگ و درگیری همچنان ادامە دارد.
وی در بارە اوضاع جنگ گفت کە ی پ گ از نظر نیروی نظامی مشکلی ندارد اما مردم کوبانی کە خواهان مسلح شدن هستند از نظر سلاح و مهمات در مضیقە هستند . به گفتە صالح مسلم تاکنون هیچ نیرویی از آنها حمایت نکردە و آنها توانستەاند با حداقل امکانات جنگ سختی را به پیش بردە و ادارە کنند. وی با اشارە به پیام مسعود بارزانی رئیس اقلیم جنوب کردستان خواهان اقدامات عملی آنها در این بارە شد.
صالح مسلم همچنین در رابطە با برخی اظهارات مبنی بر اینکە ی پ گ از حضور نیروهای پیشمرگ ممانعت کردە ، ضمن رد اینگونە ادعاها گفت اگر پیشمرگان جنوب کردستان خواهان کمک به کوبانی هستند ما نیز از آنها استقبال می کنیم . وی از تخلیە شماری از روستاهای مناطق درگیر خبر داد و گفت این روستاها بدلیل حفظ امنیت ساکنان تخلیە شدەاند اما همچنان در کنترل نیروهای ی پ گ هستند و جنگ و درگیری در این مناطق ادامە دارد.
مسلم همچنین در بارە چگونگی تعامل دولت ترکیە با داعش، ضمن انتقاد از موضع دوگانە آنکارا گفت انها از یک سو مدعی حل مسئلە کرد هستند و از سوی دیگر تبهکاران داعش را علیە کردها تحریک و تجهیز می کنند. امری کە از سوی هیچکس قابل قبول نیست . مقامات ترک پیشتر به ما گفتە بودند کە هیچ نوع ارتباطی رسمی با داعش ندارند تنها برخی جناحها به شکلی غیر رسمی با داعش همکاری می کنند کە سعی می کنند مانع آنها شوند. اما برخلاف این اظهارات، امروزە شاهدیم کە داعش از حمایتهای علنی ترکیە برخوردار است.
صالح مسلم در ادامە سخنان خود با بیان اینکە آزمودەترین نیرو در جنگ با داعش نیروهای ی پ گ هستند خطاب به نیروهای بین المللی گفت کە در همپیمانی با نیروهای ی پ گ می توان به این جنگ و کشتارهای داعش خاتمە داد. وی در خاتمە اظهاراتش با تأکید براینکە کوبانی به هیچ وجە تسلیم نخواهد شد گفت، من خودم اهل کوبانی هستم و مردم آنجا را بخوبی می شناسم. شاید روستایی بدست داعش بیفتد اما هیچگاه کوبانی شکست نمی خورد و تسلیم نخواهد شد. برای شکست کوبانی باید تمامی مردم آن شهر را کشت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.