رفتن به محتوای اصلی

بيانيهء مجمع سازمان های سکولار دموکرات ايران
اعلام همبستگی با مردم کوبانی!
15.10.2014 - 09:58


 

اعلام همبستگی با مردم کوبانی!

بيانيهء مجمع سازمان های سکولار دموکرات ايران

بیش از سه هفته از کوشش اسلامگرایان داعشی برای اشغال شهر کردنشينکوبانی در سوريه و در مرز اين کشور با ترکيه می گذرد.

نخست داعش، با تهاجم مرگبار نظامی و آئینی، به کشتار مسیحیان عراق پرداخت و سپس به شنگال رسید و در فاجعه  شنگال، ننگی ابدی بر صفحات تاریخ بشریت نگاشت.

تشکیل اين «دولت اسلامی عراق و شام [سوریه]» نه امری تصادفی، بلکه پیامد اندیشهء سیاسی مبتنی بر دخالتگری دین در حکومت و سمت گیری بازگرداندن جهان به عصر جهالت و بربریت است که روحانیت شیعه، بعنوان عامل محرک بیداری ارتجاع دینی، نقشی موثر در منطقه داشته و خود در طی 36 ساله گذشته در سرکوب ملت ایران، مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

در چنین شرایطی، و در غیبت نیروهای سکولار دمکرات، ارتجاع اسلامی در خاورمیانه و افریقا سیطرهء خود را گسترش داده است.

دولت اسلامی (داعش) در بستر عقب ماندگی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و پشتیبانی ارتجاع منطقه قوام یافته و با زور شمشیر و کشتار در عراق و سوریه، حوزهء تصرفات خود را گسترش داده و برای دستیابی به اهداف انسان ستیزانهء خود، اکنون اشغال کوبانی را در دستور کار گذاشته است.

کوبانی ها با آگاهی و شناخت از توحش و بربریت پیشا قرون وسطائی ِ اسلامگرایان داعشی و جنایات آنها در شنگال، بر آن شدند تا زن و مرد، پیر و جوان تا آخرین نفس از خود دفاع کنند و در سه هفتهء گذشته به راستی که حماسه آفریدند.

کوبانی اکنون از سه طرف مورد تهاجم ارتش حکومت اسلامی قرار دارد و در پشت سر، ارتش ترکیه راه های ارتباطی کوبانی ها را مسدود ساخته است.

کوبانی، اين شهر از چهارسو محاصره شده، در نبرد مرگ و زندگی برای دفاع از آزادی، حیثیت و کرامت انسانی خود ایستاده و جهانیان از اتخاد سیاستی اصولی در مقابله با داعشی ها ناتوان اند!

اسلامگرایان داعش، همانند اسلامگرایان شیعه در ایران و طالبان در افغانستان،بوکوحرام در مالی و گروه های اسلامی مشابه در دیگر نقاط جهان، پرچم جنگ بربریت و توحش علیه حیثیت و کرامت انسانی، ارزش ها و دستاوردهای نوین بشریت و سکولار دمکراسی را برافراشته اند. اگر تهاجم اسلامگرایان از نظر سیاسی- نظامی در هم شکسته نشود، صلح و امنیت جهانی با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد.

ما باورمندان به ارزش های جهانشمول اعلامیه جهانگستر حقوق بشر و سکولار دمکراسی، نگرانی عمیق خود را نسبت به سرنوشت مردم کوبانی اعلام داشته و، ضمن اعلام همبستگی با مبارزان دلاور و شهروندان کوبانی، از نمایندگان سازمان ملل متحد، مردم آزادیخواه جهان، احزاب، سازمان ها و مدافعان حقوق بشر می خواهیم که با مردم کوبانی همصدا شده و اجازه ندهیم فریاد آنها خاموش گردد.

ما، تشکلات عضو «مجمع سازمان های سکولار دمکرات ایران»، در دفاع از پیکار قهرمانانهء مردم کوبانی، تجاوز و قتل عام آنان توسط اسلامگرایان داعشی، و سیاست های نادرست دولت های ذينفوذ در قبال کوبانی را محکوم کرده و به عملکرد منفعلانهء جامعهء جهانی نسبت به سرنوشت مردم کوبانی اعتراض می کنیم و خواهان ایفای نفش فعال سازمان ملل، جوامع مترقی و انساندوست برای نجات کوبانی هستیم.

شایسته نیست که جهان و جهانیان نظاره گر سلاخی مردم کردستان توسط درنده گان داعشی باشند!

 

مجمع سازمان های سکولار دمکرات ایران

21  مهر 1393 ـ 13 اکتبر 2014

http://mssdi.org/

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.