رفتن به محتوای اصلی

چرا صفحه بندی ایران گلوبال، هوشمندعمل می کند
به بهانه نقد یک نویسنده
18.10.2014 - 09:57

 در پی انتقاد نویسنده ای که نوشته یود که مقاله ایشان: «به طرز بسيار ناشايسته يی منتشر شده است. چند دقيقه در بخش «اخبار» بوده است؛ چند دقيقه در بخش «ديدگاه ها»؛ و پس از چند دقيقه ی ديگر، و در غياب مسئول سايت، طی يک «عمليات قهرمانانه» از نوع «عمليات قهرمانانه» ی شناخته شده، توسط فردی که بر خلاف ديگران، از نوشتن نام واقعی خود خودداری می کند، به صفحه ی «کاربران» نقل مکان کرده است.»

در پاسخ  به اینگونه انتقادات باید بگویم که روزانه در حدود 40 تا 50 مقاله، خبر، گزارش، ویدئو و لینک های ارسالی خوانندگان در سایت ایران گلوبال درج می گردد؛ بعبارت دیگر هفته ای بین 280 تا 350 مطلب از خروجی سایت منتشر می شوند. در سایت قدیم ایران گلوبال مطالب بر اساس زمان بارگذاری و به شکل« پله ای» عمل می کرد. صفحه بندی کنونی ایران گلوبال براساس 12 کاتا گوری، حرفه ای ترشده و با جابجایی و نقل و انتقالات شبانه  روزی، توسط مدیر مسئول سایت، هوشمند ترشده است.

واقیعت این است که  در پی برخی رویداد های مهم سیاسی ایران و جهان، انبوهی از اخبار، گزارش، ترجمه، مقاله و... به سایت سرازیر می شوند. بطور مثال «کشور گشایی» و جنایت باور نکردنی «داعش» و همچنین مقاومت در مقابل آن موجب واکنش جامعه جهانی شده است. در چنین شرایطی، حجم مطالب بارگذاری شده در باره داعش آنچنان زیاد شد که یکی از دوستان به شوخی گفته بود که: «ایران گلوبال مبدل به «داعش نامه» شده و کسی به «داشا» حکومت اسلامی شیعه ایران نمی پردازد». بنابراین، حجم بسیار زیاد مطالب بارگذاری شده در سایت؛ نظم عمومی زمان بندی های معمول سایت را بهم می ریزد و طبیعتا دوستان نویسنده هم انتظار دارند که مطالب شان مدت زمان بیشتری در صفحه اول ایران گلوبال بماند. شایان ذکر است که  تلاش هوشمندانه ما، قبل از هر چیز ناظربر«هویت یابی سایت» معطوف است که نمی خواهد تنها یک سایت کپی گر باقی بماند. پارامترهایی که در این «هوشمندی» و «هویت یابی» تاثیر می گذارد؛ عبارتند از:

1-ایران گلول اتومات شده است بعبارت دیگربیش از 120 نویسنده با در اختیار داشتن، آکانت سایت، نوشته های خود را بدون واسطه در سایت قرار می دهند. 2_ از آنجا که سایت، مخالف سیاست حذف نظرات دگراندیشان می باشد و برای مطالب منتشره، محدودیتی ایجاد نمی کند، تعداد و تعیین موضوع مقالات در کنترل ما نیست و تعادل بخشی بر مطالب بارگذاری شده، یکی از وظایف مسئول سایت است 3_ مطالب صاحبان آکانت سایت، کسانی که زحمت درج مطالب خود را بعهده دارند، مدت زمان بیشتری در صفحه اول می ماند(عموما یک هفته). 4_ کیفیت و میزان علمی بودن مقاله، دارای اهمیت میباشد. 5_ تعیین اهمیت موضوع اصلی مطالب بارگذاری شده،.
در پایان چند نکته را یادآوری می کنم: - نوشته هایی که قبلا در سایت های دیگر درج شده باشد و پس از تاخیر زمانی به ما ارسال می شوند و یا با ذکر منابع دیگر؛ مدت زمان کوتاهتری در سایت می ماند (برخی از سایت ها بدون اینکه به نویسنده مقاله دستمزدی داده باشند؛ انها را وادارمی کنند که پس از 24 ساعت مطالب خود را به دیگر سایت ها ارسال نمایند. که در واقع یک نوع خود سانسوری محسوب می شود که نویسنده بر خلاف میل خود آن را می پذیرد) دوم_ در بخش منتخب وسط و در بالای سایت، تازه ترین اخبار و مقالات که در ارتباط با موضوعات سیاسی روز ایران و جهان درج می شوند _مطلب ستون وسط چرخان است و مرتبا در طول روز بسته به مطالب ارسالی  تغییر می کند؛ بگونه ای که هر بار که سایت را باز می کنید؛ مطلب جدیدی دربالا و ستون وسط آن می بینید. مطالب داغ روز ابتدا درستون وسط و سپس به بخش دیدگاه و یا سایر کاتاگوری ها منتقل می گردند. _ مصاحبه ها و گزارشات تولیدی ما، در بخش ویژه ایران گلوبال مدت زمان بیشتری در دسترس قرار می گیرد_مقالات، اخبارو گزارشاتی که بیش از 30 کامنت به خود می گیرند به بخش ویزه ایران گلوبال منتقل می شوند. پنجم _ نوشته های اعضای مدیریت و گردانندگان سایت که اختصاصا مطالب شان در ایران گلوبال درج می گردد، مدت زمان بیشتری در سایت می ماند.

با همه این وسواسها  و دقت، اینجانب، منکر آن نمی شوم  که در جا بجایی مطلبی اشتباهي صورت نگرفته باشد. طبیعتا با تذکردوستان؛ اینگونه اشتباهات قابل برگشت است و پاسخگویی در مقابل خطاها و پرسش ها، نشانه اعتقاد به دمکراسی در عمل است. منتظر نظرات و انتقادات شما هستم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ویژه ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.