رفتن به محتوای اصلی

سایه ترس از اسیدپاشی روی زنان، بر سر اصفهان
سایه ترس از سر بریدن داعش در عراق و سوریه
19.10.2014 - 13:17

 

رادیو فردا نوشت: 
*******

به دنبال انتشار اخباری درباره اسیدپاشی روی صورت ۴ زن و دختر طی چند هفته در اصفهان، گزارش‌ها حاکی از حاکم شدن  فضای ترس و وحشت از اسیدپاشی، به ویژه در بین زنان و دختران اصفهانی است.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی که از خیابان‌های اصفهان منتشر کرده است، به نقل از زنان و دختران اصفهانی نوشته که برخی از آنان از ترس مردان اسیدپاش، قید بعضی از کارهای روزمره بیرون از خانه را زده‌اند و در خانه مانده‌اند. تعدادی از زنان اصفهانی به این خبرگزاری گفته‌اند که سعی میکنند شیشه‌های خودروی خود را همیشه بالا نگه دارند اما صدای عبور هر موتورسیکلت، آنها را وحشت‌زده می‌کند.

طی روزهای گذشته اخباری درباره چند اسید‌پاشی روی زنان و دختران اصفهانی منتشر شد. در حالیکه در روزهای اولیه، مقامات امنیتی اظهار نظری نکرده بودند، شایعاتی درباره ارتباط این اسیدپاشی‌ها و حجاب قربانیان منتشر شد.

سرانجام روز شنبه، ۲۶ مهرماه، جانشین رئیس پلیس ایران در جمع خبرنگاران اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان اصفهانی را تایید کرد و گفت که ۴ مورد اسیدپاشی رخ داده و پلیس در شناسایی عوامل آن به سرنخ‌هایی رسیده است. این مقام پلیس ایران، ارتباط بین این اسید‌پاشی‌ها و حجاب قربانیان را رد کرد.

یکی از زنان اصفهانی در به خبرگزاری ایسنا گفته است که اگر شیشه‌های خودروهایمان را هم بالا ببریم معلوم نیست در امان باشیم، بالاخره باید از خودرو پیاده شویم.

آنگونه که گزارش شده است، قربانیان اسیدپاشی همگی هنگامی که پشت فرمان خودرو بوده‌اند مورد حمله گرفته‌اند و از پنجره خودرو به صورت آنها اسید پاشیده شده است.

خوانندگان سایت خبری خبرآنلاین هم نظرات مختلفی را زیر خبر مربوط به اسیدپاشی نوشته‌اند. به اعتقاد بعضی از آنها به دلیل وجود دوربین‌های فراوان در خیابان‌هایی که حملات رخ داده، شناسایی متهم کار سختی برای پلیس نیست.

تعدادی از خوانندگان زن این وبسایت که ساکن اصفهان هستند نیز درباره وحشت خود از رفتن به خیابان نوشته‌اند. یکی دیگر از ساکنان اصفهان هم به ایسنا گفته است که پلیس برای شناسایی متهم اسیدپاشی، در خیابان‌ها ایست بازرسی ایجاد کرده است.

به گفته رئیس پلیس اگاهی استان اصفهان این حمله‌ها توسط یک شخص انجام شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.