رفتن به محتوای اصلی

دیدار جمعی فعالین مدنی با خانواده امیراصلانی
امیر، قربانی توحش اسلامگرایان در ایران
21.10.2014 - 08:37

 

جفر پناهی» سینماگر، «نسرین ستوده» وکیل و فعال حقوق بشر،«رضا خندان» فعال مدنی،«نرگس محمدی» فعال حقوق بشر و نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر و «ژیلا بنی‌یعقوب» روزنامه‌نگار با خانواده «محسن امیراصلانی»، زندانی عقیدتی که به‌تازگی به اتهام بدعت در دین، توهین به حضرت یونس(ع) و فسادفی الارض اعدام شد، دیدار کرده و آن‌ها را تسلی دادند.

به گزارش سحام، خانواده امیراصلانی در رنج‌نامه ای که به تازگی منتشرکرده، ضمن شرح دردها و رنج های خود و فرزندشان درهشت‌سال گذشته، اعدام او را با دادگاه‌های دگراندیشان دینی درقرون وسطی مقایسه کرده ونوشته اند:«اینکه جوان رشید و برومندت را به اتهام دگراندیشی و قرائت دیگری از دین برای همیشه درخاک‌کنند، در روزگارآدمیت اتفاق تازه ای نیست، از منصورحلاج و عین‌القضات بگیر تا گالیله و کوپعرنیک.نه این اتفاق تازه ای نیست. زمانی حتی گرد بودن زمین هم درکلیسای قرون وسطی مجازات و عقوبتش آتش بود. اما حقیقت این است که زمین گرد بود.»

خانواده امیراصلانی در شرح دردها و مصائب هشت ساله خود نیز نوشته اند:«اعدام او یکی از سخت‌ترین وجان‌کاه‌ترین اعدام‌های تاریخ ۳۵ ساله جمهوری‌اسلامی بود، سخت ازآن رو که هیچ نرمش و رافتی درقبال او صورت نگرفت، و جان‌کاه از آن رو که نزدیک ۸ سال ونیم سال تمامی اعضای یک خانواده و محسن در دشوارترین شرایط روحی ذره ذره و قدم به قدم به مرگ محتوم او نزدیک می‌شدیم وهربار با نقض رای اعدام، نفسی به شادی می‌کشیدیم و دوباره با صدور رای اعدام بعدی جان مان به لب می‌رسید. روح ما ۸ سال و نیم شمع آجین شد و این چنین روان و جان ما تکه تکه و آرام ارام ازهم پاشید.»

خانواده امیراصلانی هم‌چنین دراین نامه به اتهامات رییس دادگستری تهران که فرزندشان را متهم به تجاوز به عنف کرده اند، پاسخ داده اند:«کتاب های محسن را خوانده اید؟ آثارش را شنیده اید؟ خیل عظیم شاگردان و مریدان تحصیل‌کرده و کنکاش‌گرش را رصد کرده اید؟ با هم سلولی‌های او دراین هشت سال و نیم حرف زده اید؟ مایلید فهرست بلند بالای کسانی که با حمایت مستقیم مالی و اعتباری محسن از محکومیت‌های دیه و دربعضی موارد قصاص، آزاد شده اند، گردآوریم؟ خبر دارید در مقطعی که در قزل حصار بود، در دانشگاه پیام نور زندان تدریس می کرد؟»

بنا به گزارش ارسالی به سحام، در این دیدار خانواده محسن امیراصلانی از شرح مصائب وارده بر این خانواده و روند قضایی طی شده تا اجرای حکم اعدام محسن امیراصلانی، مطالبی را برای جمع بازگو کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.