رفتن به محتوای اصلی

یک محموله ارتش آمریکا به دست داعش افتاد+ویدئو
21.10.2014 - 22:14

سه هواپیمای نظامی آمریکا در روزهای شنبه و دوشنبه (۱۸ و ۲۰ اکتبر) از طریق هوا برای مدافعان شهر کوبانی، مهمات، دارو و وسایل پزشکی ارسال کردند. اکنون وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که از ۲۸ محموله‌ای که هواپیماهای نظامی بر روی شهر کوبانی پرتاب کردند، یک محموله به دست تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) افتاده است.

این محموله ظاهراً با چتر در زمین‌های زراعی فرود آمده که تحت تصرف داعش قرار دارد. تروریست‌های داعش در یوتیوب فیلمی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه آن‌ها از دریافت این هدیه آسمانی خشنودند.

در این ویدیو یکی از تروریست‌ها چند بسته نارنجک را بررسی می‌کند و در همان حال بسته‌های مهمات دیگر به ردیف در زمین زراعی چیده شده‌اند. برخی بسته‌ها هم هنوز باز نشده‌اند و معلوم نیست محتوای آن‌ها چیست. گروه «دولت اسلامی» از سلاح‌های سنگین پیشرفته که از ارتش عراق به غنیمت گرفته برخوردار است.

فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره ارسال محموله‌ها گفته بود که هواپیماهای سی ۱۳۰ آمریکایی چندین بار اقدام به پرواز بر فراز کوبانی کرده و محموله‌هایی را که توسط مقامات کرد عراقی تهیه شده بود برای افرادی که در این شهر سنگر گرفته‌اند با چتر نجات فروریختند. این بیانه تاکید کرده بود که ارسال این محموله برای یاری رساندن به کردها برای مقاومت در برابر محاصره کوبانی توسط گروه «دولت اسلامی» است.

وزارت دفاع آمریکا مسئولیت این اشتباه را به عهده گرفته است. اما در همان حال تأکید می‌کند که به موقع به این اشتباه پی برده و یک جنگنده شکاری را به این محل اعزام کرده و با بمباران این زمین زراعی، محموله را از بین برده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
زمانه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.