رفتن به محتوای اصلی

تجمع زنان در برابر مجلس در اعتراض به اسیدپاشی در اصفهان
22.10.2014 - 20:03

 تجمع اعتراضی توسط جنبش زنان در همبستگی با تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی ها امروز مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد. گروه های مختلف زنان از جمله کانون شهروندی زنان، زنان اصلاح طلب، کانون زنان ایرانی و نیز تشکل‌های دیگر در حوزه زنان در این تجمع حضور حضور داشتند. هدف از این تجمع ابراز همبستگی با زنان قربانی اسیدپاشی در اصفهان و اعتراض به قوانین زن ستیز و ناامنی های موجود علیه زنان بود.

به گزارش کانون شهروندی زنان، این تجمع با حضور حدود 200 تن از فعالان جنبش زنان از ساعت 11 آغاز و تا ساعت 12 و نیم ادامه داشت. در این تجمع شعارهایی همچون: «اسیدپاشی جنایت، قانونگذار حمایت»، «ما زنیم انسانیم، شهروند این دیاریم، اما حقی نداریم»، «آمرین جنایت، افشا باید گردند»، «قوانین ضد زن ملغا باید گردد»، «آلیا، آلیا / خجالت، خجالت»، «مجلس، دولت، حمایت، حمایت» از سوی حاضران سرداده شد.

روی پلاکاردهایی که در این تجمع در دست زنان قرار داشت جملاتی مانند «قتل های زنجیره‌ای = اسیدپاشی زنجیره‌ای»، «طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف، تبعیض آشکار علیه زنان است»، «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از دستور کار مجلس خارج کنید»، «سخنان ضد زن، بسترسازی خشونت علیه زنان»، «داعش آنی می کشد، اسیدپاش زجرکش می کند»، «قوانین ضدزن، بسترسازی خشونت عریان علیه زنان»، «شهر امن حق من است»، «امنیت زنان را تامین کنید»، «زنان جامعه ما نگران و دلواپس هستند» و... به چشم می خورد.

در این تجمع فعالان جنبش زنان از جمله نرگس محمدی، نسرین ستوده، نوشین احمدی خراسانی، مهدیه گلرو، صبا شعردوست، ژیلا شریعت پناهی، عالیه مطلب زاده، ترانه بنی یعقوب، فریده غائب، آمنه رضایی، فرخنده احتسابیان، پروین ضرابی، فخری شادفر و... برخی از خانواده های زندانیان سیاسی از جمله معصومه دهقان و... حضور داشتند.

همچنین در این تجمع ۳ زن از جمله معصومه عطایی و رعنا که در گذشته مورد اسیدپاشی قرار گرفته بودند نیز حضور داشتند. یکی از از آنان که از طرف شوهرش مورد اسید پاشی قرار گرفته بود در مورد علت حضورش در این تجمع گفت: هربار که اسیدپاشی رخ می‌دهد حادثه‌ای که برای من رخ داده دوباره تداعی می‌شود و همواره و هر روز ترس از عدم امنیت ما زنان بیشتر می‌شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
https://www.facebook.com/FeministSchool
مدرسه فمینیستی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.