رفتن به محتوای اصلی

بدیع حسین‌پناهی در حمایت از زندانیان سیاسی زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد
30.11.2014 - 14:54

بدیع حسین‌پناهی فعال سیاسی که در زندان بندرلنگه بسر می‌برد، در حمایت از زندانیان سیاسی کرد در زندان اروميه دست به اعتصاب غذا زده است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بدیع حسین‌پناهی فعال سیاسی کرد است که در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ توسط نیروهای امنیتی بندر کیش بازداشت از آن زمان تاکنون در زندان بندر لنگه نگهداری می‌شود.
نامبرده در پیامی کوتاه اعلام کرده، که ضمن حمایت از زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه و جهت همبستگی مابین تمامی زندانیان سياسي كرد، وی نیز از امروز یکشنبه نهم آذرماه، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
وی در تاریخ (سه‌شنبه ۱۸ شهریور ماه ١٣٩٣) از سوی دادگاه انقلاب استان هرمزگان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد، مجموعا به هفت سال تحمل حبس تعزیری در تبعید محکوم شده است.
شایان ذکر است که امروز یکشنبه نهم آذرماه، ١٠ روز از اعتصاب غذای ٢٩ زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه می‌گذرد که به نشانه اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندها دیگر زندان و انتقال زندانیان متهم به جرائم عمومی به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
همزمان شماری از زندانیان سیاسی زندان سنندج و تمامی زندانیان سیاسی کرد در زندانهای جنوب ایران در حمایت از خواسته‌های زندانیان سیاسی زندان ارومیه اعلام کرده‌اند، در صورت عدم پاسخگوی مسوولان زندان ارومیه به خواسته‌های زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
همچنین بیست فعال سیاسی محبوس در زندان مرکزی زاهدان با انتشار نامه‌یی خطاب به نهادهای مدافع حقوق‌بشر از اعتصاب‌کنندگان داخل زندان ارومیه حمایت نمودند.
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014 November 30

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.