رفتن به محتوای اصلی

قوم گرائي و ريشه هاي مذهبي آن
10.12.2014 - 08:38
 
. . . . و ساكنين كنعان ( فلسطين ) را نابود كنيد و در خانه هاي آنها ساكن شويد كه شما قوم برگزيده هستيد
تورات, كتاب چهارم, سوره 33, آيه 53
از عوارض مزمن مذهب, سعي در انطباق كليه ي پديده هاي طبيعي و اجتماعي با تصورات ذهني فرد مذهبي ميباشد. تفكر مذهبي, امكان شناخت مستقل مقوله هاي اجتماعي را از دست داده و در برخورد با هر رخداد اجتماعي, قادر به تبيين آن نخواهد بود مگر اينكه در قالب هاي ذهني از پيش ساخته شده اش قرار گيرد. پيش فرض هاي ذهني فرد مذهبي, چنين رويداد ها را بدون در نظر گرفتن شرايط زماني و مكاني , تحليل نموده و همواره تحت فرمول ساده اي ارائه مينمايد. براي چنين فردي, مفاهيمي چون دموكراسي, نه تنها معنائي ندارند, بلكه در صورت به قدرت رسيدن, براي زدودن آلايشات جامعه, بدون تامل به سركوب دگر انديشان مي پردازد. 
چنين تصورات ذهني تنها در دين مداران توليد نميشود و ريشه هاي اين تفكرات را در انديشه هاي قوم گرايان نيز ميتوان مشاهده كرد. در واقع قوم گرائي و تصور بهتر از ديگران بودن منشا مذهبي دارند, گو اينكه در ظاهر بنظر آيند دو مقوله ي متفاوت هستند. قوم گرا نيز همچون مذهب گرا, توان زيست مسالمت آميز با اقوام ديگر را نداشته و با پيدا كردن كوچكترين امكاني, راه و روش مذهب گرا را در سركوب اقوام ديگر بكار ميگيرد. همانگونه كه فرد مذهبي باورهاي خود را بر تر از ديگران پنداشته و سعي بر توفق دارد, قوم گرا نيز زبان و فرهنگش را مافوق ديگر اقوام دانسته و در اثبات اين امر به تحريف تاريخ و جعل علم مي پردازد. منازعات لفظي پان كيست هاي كشورمان در سال هاي اخير, نمونه ي روشني هست از طرز تفكر اين جماعت.
قوم گراي فارس به كتمان سركوب فرهنگ و زبان تركها پرداخته و اتهام تجزيه طلبي ميزند و پان كرد هم حكومت را دست تركها ميبيند كه در جهت نابودي كردها در حركت هست. پان ترك از نارسائي زبان فارس سخن ميراند و زمين و آسمان را بهم وصل ميكند تا ثابت كند اختلاف رژيم مرتجع آخوندي با جمهوري آذربايجان و حمايت از ارمنستان, نه بخاطر حكومت دست راستي و طرفدار آمريكائي علي اف, كه مانع توسعه ي امپراطوري شيعي شده, بلكه بدليل ترك بودن آنهاست. زماني كه تركيه با اسرائيل اختلاف پيدا ميكند, روابط آخوندها به حدي صميمانه ميشود كه به صدور نفت و گاز با تخفيف قابل توجهي مبادرت مي ورزند و موقعي كه همين حكومت تركيه با رژيم شيعه سوريه سر شاخ ميشود, روابط نيز تيره و تار ميگردد. قوم گراي ترك, همانند فرد مذهبي, اين تحولات را تنها در قالب هاي ذهني خود شكل ميدهد تا به نتيجه ي دلخواهش, يعني دشمني حكومت آريائي ( ! ! ! ) آخوندها با تركها, برسد. در اين ميان, رژيم فاشيستي ولايت فقها, حد اكثر بهره را از مناقشات قومي برده و به بهانه ي جلوگيري از تجزيه ي كشور و بسط امپراطوري شيعي, به سركوب وحشيانه ي نداي آزادي خواهي پرداخته است.
Missing media item.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.