رفتن به محتوای اصلی

حق تحصیل شامل حال بهائيان هم مي‌شود؟
ایت الله بجنوردی: به هيچ عنوان
17.12.2014 - 05:35
تفسیر از:
اقبال اقبالی

حکومت اسلامی در تضاد بنیادی با حقوق شهروندی، انسانی و ملی ایرانیان قرار دارد و این دمل چرکین قدیمی، جامعه و کشور را فلج کرده است. جنایتکاران حاکم بر ایران، با استناد به قرآن، اسلام،خمینی و ..، دگرباوران و دگراندیشان را از حق تحصیل، کار و شرکت در تعیین سرنوشت خود و کشور محروم کرده و می کنند.

*******
از روزنامه های اصولگرا اما جوان به سراغ سخنان ایت الله بجنوردی رفته و از منبع خبرگزاری فارس نوشته است: « وي در پاسخ به اين سؤال كه روح حقوق شهروندي كه دولت يازدهم بر تدوين آن تأكيد دارد، چقدر منطبق با فرمان هشت ماده‌اي امام(ره) است، گفت: وقتي آقاي روحاني به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شد و تصميم گرفت منشور حقوق شهروندي را تدوين كند، معاون حقوقي ايشان (خانم امين‌زاده) از بنده نيز براي تدوين آن درخواست همكاري كرد. البته چند تن از حقوقدانان ديگر مثل مرحوم كاتوزيان هم شركت داشتند.

ما در پنج، شش جلسه اين متن را كه بعدا آقاي رئيس‌جمهور در تلويزيون آن را اعلام كرد، تدوين كرديم و روح آن را از فرمان هشت ماده‌اي امام(ره) گرفتيم و اين فرمان را به عنوان يك دستورالعمل، پيش روي خود قرار داديم و قدري آن را باز كرديم.
آيت‌الله موسوي بجنوردي در پاسخ به برخي ايرادات وارده به اين منشور مثلاً اينكه وقتي گفته مي‌شود همه شهروندان حق تحصيل دارند، آيا اين حق به عنوان مثال شامل حال بهائيان هم مي‌شود؟ تصريح كرد: به هيچ عنوان.

بعضي‌ مسائل نياز به اين ندارد كه تخصيص بزنيم، آن كسي كه با اسلام مخالف است، موضوعاً خارج است. بهايي ضد‌اسلام است و موضوعاً از اين بحث خارج مي‌شود. هيچوقت ما نمي‌گوييم بهايي حق تحصيل آزاد دارد، اصلاً حقوق شهروندي ندارد. مسيحيان، يهوديان و زرتشتيان از حق شهروندي برخوردارند. در مجلس نماينده دارند، زيرا اديان ابراهيمي هستند و ما با آنها تعامل داريم و نمايندگان آنها با ما دوست هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.