رفتن به محتوای اصلی

وحشت خانواده‌ اعتصاب‌کنندگان از اجرای تهدید مسوولان اطلاعاتی و زندان ارومیه
20.12.2014 - 16:23

گزارش 31امین روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارومیه

اعضای خانواده زندانیان اعتصاب کننده در مقابل درب سالن ملاقات این زندان، نسبت به اجرای تهدیدهای چند هفته اخیر مسوولان اطلاعاتی و زندان ارومیه دچار وحشت و ترس شده‌اند.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در روز ملاقات زندانیان سیاسی بند 12 زندان مرکزی ارومیه، امروز شنبه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۳، اعضای خانواده زندانیان سیاسی در مقابل درب سالن ملاقات این زندان، دچار وحشت و ترس نسبت به اجرای تهدیدهای چند هفته اخیر مسوولان اطلاعاتی و زندان ارومیه شده‌اند. آنها می‌گویند احتمال بسیاری دارد مسوولان حکومتی، حکم اعدام زندانیان سیاسی محکوم به اعدام را اجرا کنند.
گفته شده مسوولان اطلاعات و زندان ارومیه در روزهای اخیر، فشارها و تهدیدهای خود را نسبت به شکستن اعتصاب زندانیان به طور کم‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند.
منابع امنیتی مطلع از وضعیت زندان به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته‌اند: «همزمان 6 دستگاه خودروی ون که ویژه‌ی حمل و انتقال زندانیان است در مقابل ساختمان زندان ارومیه، بوده و از 100 مامور گارد ویژه ضد شورش زندان، نزدیک به 80 مامور امنیتی با تجهیزات کامل، صف آرایی کرده و فضایی به شدت پلیسی و امنیتی ایجاد کرده و باعث تشدید وحشت و ترس اعضای خانواده زندانیان سیاسی اعتصاب کننده شده‌اند. همچنین 15 مامور گارد ویژه در سالن ملاقات زندان، حضور داشته و زندانیان را تهدید کرده‌اند.»
زندانیان معترض بارها از سوی مسوولان به اجرای احکام اعدام زندانیان محکوم به اعدام، تبعید به زندان‌های دور با شرایط سخت، شکنجه و انتقال به بندهای غیر سیاسی از جمله بند زندانیان با جرائم مواد مخدر و قتل و نزاع تهدید شده‌اند.
گزارش شده حتی در مواردی و در هنگام انتقال زندانیانی که بر اثر ضعف شدید جسمانی به بیمارستان برده شده‌اند، مامور امنیتی انتقال با گذاشتن کلت کمری روی سر زندانی اعتصاب کننده آنها را تهدید به کشتن کرده است.
مسوولان این زندان روز پنج‌شنبه 27 آذرماه نیز، به بند 12 این زندان مراجعه کرده و اعتصاب کنندگان را به شدت تهدید کرده و آنها گفتند که اگر تا هفته آینده به اعتصبشان پایان ندهند، با زندانیان معترض به شدت برخورد می‌شود.
منابع مطلع به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گزارش داده‌اند که زندانیان در پاسخ گفته‌اند: «اعتصاب غذا را ادامه می‌دهیم تا تمام خواست‌های ما عملی شود.»
این در حالی است که بر پایه آخرین گزارش‌های دریافتی، حیات و سلامت 13 تن از این زندانیان در خطر جدی است.
27 زندانی سیاسی اعتصاب کننده در زندان مرکزی ارومیه، از تمام نهادهای مدافع حقوق بشر، سازمان‌های بین‌المللی ناظر در موضوع حقوق بشر و فعالین این حوزه درخواست حمایت و پشتیبانی کرده‌اند.
آنها گفته‌اند که هر نوع تهدیدی که از جانب مسوولین حکومتی ایران تاکنون مطرح شده را جدی بگیرید و درخواست کمک و حمایت خود را از تمام این سازمان‌ها مطرح کرده‌اند.
اعتصاب‌کنندگان درخواست کرده‌اند حمایت‌ها از اعتصاب آنها و همزمان فشارهای بین‌المللی تشدید و افکار عمومی آگاه‌تر شود؛ تا زمانی که حکومت اسلامی ایران تحت فشار بیشتری قرار گرفته و به خواسته‌های زندانیان تن دهد.
بنابر آخرین گزارش‌ها، وضعیت جسمی بیش‌تر زندانیان اعتصاب‌کننده، وخیم است. اعتصاب‌کنندگان پس از 31 روز از گذشت اعتصاب غذا، به دلیل خودداری از خوردن غذا و مواد خوراکی، دچار کاهش شدید وزن، ضعف، بی حالی، افت فشار خون، تاری دید، سرگیجه، استفراغ و در چندین مورد متعدد دچار بیهوشی کامل شده‌اند؛ بەطوری که خطر مرگ برخی از آنان را تهدید می‌کند.
تفکیک جرایم و داشتن بند سیاسی مستقل، توقف رفتارهای غیرانسانی با زندانیان، تبعید زندانیان سیاسی و قطع ارتباطشآن با بیرون، حضور گارد ویژه در زندان و ضرب و شتم زندانیان سیاسی و انتقال‌شان به سلول‌های انفرادی، پرونده‌سازی مجدد، تحقیر زندانیان و خانواده‌هاشان، اعمال فشار بر خانواده‌های زندانیان سیاسی و استفاده‌‌ی ابزاری از خانواده‌ها همچون اهرم فشار برای شکستن اراده مبارزان دربند و ممنوعیت حق دفاع از خویش و گرفتن وکیل، از جمله مطالبات این زندانیان معترض بوده است.
با وجود فشارهای مسوولان امنیتی و قضایی حکومتی ایران بر علیه زندانیان معترض، این اعتصاب کماکان در جریان است.
شنبه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۳ - ۲۰ دسامبر ۲۰۱۴

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.