رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد ارومیه پایان یافت
پس از 33 روز مقاومت
22.12.2014 - 22:54

بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، 28 زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه (دریا)، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم و در راستای بند مستقل سیاسی و بازگرداندن زندانیان سیاسی پراکنده در سایر بندها و همچنین خروج زندانیان با جرایم خطرناک و جرایم مربوط به مواد مخدر از بند زندانیان سیاسی، توقف رفتارهای غیر انسانی و تحقیرآمیز در قبال زندانیان و اعضای خانواده آنها، از روز پنج‌شنبه 29 آبان‌ماه، تا پایان امروز دوشنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۳، دست به اعتصاب غذا زدند. اکنون پس از 33 روز مقاومت و اعتراض قانونی، 28 زندانی سیاسی کُرد طی اطلاعیه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
زندانیان معترض در این اطلاعیه نتایج اعتصاب غذای خود را پیروزمندانه و آن را موفقیت‌آمیز عنوان کرده‌اند.
نسخه کامل اطلاعیه زندانیان سیاسی کُرد در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته و در پی آمده است.

«اطلاعیه»
ما زندانیان سیاسی در زندان ارومیه، مدت 33 روز برای پایان دادن به خشونت و فشار جمهوری اسلامی با مطالبات مشخص دست به اعتصاب غذا زدیم.
در نتیجه این اعتراض، مسوولان جمهوری اسلامی ایران با ما گفتگو کرده و برای عمل به مطالباتمان، نزدیک به 40 نفر از زندانیان جرایم غیر سیاسی به بندهای دیگر منتقل شده و 13 نفر از زندانیان سیاسی که از بند سیاسی به سایر بندها انتقال داده شده بودند، به بند 12 بازگردانده شدند و همزمان مسوولان زندان‌ جمهوری اسلامی اعلام کرده که در صورت پایان دادن به اعتصاب غذا، سایر مطالبات ما عملی خواهد شد.
بنابراین ما تصمیم گرفتیم که اعتصاب غذایمان را خاتمه داده و دعوت کودار (جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان) را پاسخ مثبت بدهیم. ما زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه، مراتب قدردانی و سپاس خود را تقدیم تمامی خلقمان که در این مرحله با فعالیت‌های گوناگون از ما حمایت و پشتیبانی به عمل آورده‌ و ما را تنها نگذاشتند اعلام می‌داریم.
زندانیان سیاسی در زندان ارومیه
دوشنبه ۱ دی‌ماه ۱۳۹۳ - ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴

«بۆ رای گشتی»
ئێمه‌ گیراوانی سیاسی له‌ زیندانی ورمێ، ماوه‌ی ٣٣ رۆژه‌ به‌ مه‌به‌ستی كۆتایی پێهانین به‌ زه‌خت و گۆشاره‌كانی كۆماری ئیسلامی به‌ چه‌ند داخوازی دیاریكراو، ده‌ستمان به‌ چالاكی مانگرتن دا.
له‌ ئه‌نجامی ئه‌م چالاكیه‌دا، كاربه‌ده‌ستانی كۆماری ئیسلامی ئێران له¬گه‌ڵ ئێمه‌ دیدار و دانیشتنیان ئه‌نجام دا و بۆ پێك¬هاتنی داخوازیه‌كان، نزیك به‌ ٤٠ كه‌س له‌ گیراوانی¬تر له‌ به‌ندی گیراوانی سیاسی راگوێز كران و ١٣ كه‌س له‌ گیراوانی سیاسی كه‌ لە به‌ندی سیاسی ده‌رخرابوون، گەڕانه‌وه‌ بۆ به‌ندی ١٢ و هاوكات كاربه‌ده‌ستانی كۆماری ئیسلامی رایانگه‌یاندوه‌ كه‌ له‌ ئه‌گه‌ری كۆتایی¬ هاتنی چالاكیه‌¬كه، داخوازیه‌كانی دیکەش جێبه‌جێ ده‌كرێت.
له‌سه‌ر ئه‌م بنه‌مایه،‌ ئێمه‌ بڕیارمان¬دا كه‌ كۆتایی به‌ چالاكیه‌كه‌مان بهێنین و هەروەها بانگه‌وازی كۆدار (کۆمەڵگای دیمۆکراتیک و ئازادی رۆژهەڵاتی کوردستان) ئه‌رێنی ده‌نرخێنین. ئێمه گیراوانی سیاسی كۆرد له‌ زیندانی ورمێ، سوپاس و پێزانین خۆمان ئاراسته‌ی سه‌رجه‌م گه‌له‌كه‌مان ده‌كه‌ین كه‌ له‌م قۆناخه‌دا پشتگیریان لێ كردین و به‌ چالاكیه‌ جۆراوجۆره‌كانیان ئێمه‌یان به‌ته‌نیا نه‌هێشت.

گیراوانی سیاسی له‌ زیندانی ئورمیه‌
دووشەممه ۱ی بەفرانباری ۱۳۹۳ – ۲۲ی دیسەمبەر ۲۰۱۴

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.