رفتن به محتوای اصلی

سوریه و عراق خندقی برای حفظ نظام ایران
06.01.2015 - 23:56

تنها مسئله صدور انقلاب اسلامی و ایجاد یک خندق در خط مقدم برای حفظ نظام ایران، استراتجی رژیم ایران در کشورهای لبنان و سوریه و عراق و یمن را تشکیل نمی دهد،، بلکه سپاه قدس که بازوی مسلح نظام ایران در خارج از مرزهای کشور است، وظیفه دارد که ارتشی یک ملیونی از شیعیان این کشورها را بوجود اورد و با مسلح کردن انان و پرداخت بخش بزرگی از هزینه انان، این نیروها را تبدیل به گوشت دم توپی بکند، تا از هلال شیعه ایی که بیت ولایت در تهران اروزی ان را دارد، دفاع کنند.

با نگاهی کوتاه به کمک های ایران به این کشورها مشخص میشود، که استراتجی نظام ایران نه کمک های اقتصادی و یا فرهنگی و یا اقتصادی است، بلکه 95% از این حمایت ها، نظامی و امنیتی است، که بلطبع به نیروها و سازمان های حامی ایران که سپاه قدس در تشکیل انان سهم درجه اول را دارد، منتحی میشود، تا پروسه از پیش تایین شده سپاه پاسداران را که همانا ایجاد خندق حلال شیعه است، تکمیل کند.

در هفده سال گذشته سپاه قدس و بیت رهبری برای ایجاد این خندق یا دیوار حفاظی نظام در کشورهایی که دارای جمعیت قابل توحه  شیعه و یا چهار امامی و یا شیعه علوی هستند، تلاش کرده و با صرف هزینه های میلیاردی که متعلق به مردم ایران است، تا امروز میتوان گفت که به یک موفقیت نسبی دست یافته است، طبعا این موفقیت ایران بدلبل تعلل و بی برنامگی دولت های منطقه و همچنین امریکا در قبال تعرضات رژیم توسعه طلب ایران بوده است.

بی خود نیست که سردار سلامی معاون فرمانده کل سپاه پاسداران سه شنبه 30 دسامبر از تاسیس ارتشی در کشورهای مربوطه میگوید که میرود در اینده به عنوان یک ارتش حزب الله در منطقه خاورمیانه شناختی شود، ارتشی که با نگاه طایفه ایی شیعه و سنی، زندگی را در کشورهای زیربط به جنگ داخلی تبدیل خواهد کرد.

سردار سلامی در توضیح این نیرو میگوید: ایران در سوریه «به عنوان حلقه محوری مقاومت بر روی زمین یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی با الگوی تفکر بسیجی» دارد.  بد نیست بدانیم ماهها است که کارشناسان امنیتی منطقه و حتی نیروهای سکولار مخالف بشار اسد قبلا از تاسیس چنین نیرویی که از قدرت بالایی در سوریه برخوردار است و حتی تابع ریاست جمهوری رژیم سوریه نیست، خبر داده بودند.

ایجاد ارتش حزب الله سوریه که فرماندهی کل ان بر عهده سپاه قدس است از گردانها و گروه های مختلف شیعه که در سوریه به نیابت از ایران در حال جنگ هستند، تشکیل شده است، اما هسته اصلی و بزرگ انان از علوی هایی تشکیل شده که یا بیکار هستند و یا دارای سوابق جنایی هستند، این افراد بعد از تعهد و یک اموزش نظامی و مذهبی و عقیدتی و با پرداخت حقوقی از 300 تا 800 دلار در ماه بر حسب رتبه و مسئولیت انان از سپاه قدس دریافت میکنند.

فرمانده رده های عملیاتی، اطلاعاتی و جنگی این ارتش به دلیل تسلط به زبان عربی، در دست فرمانده های باتجربه حزب الله لبنان است.
سخنان سردار سلامی چیز تازه ایی نیست، فقط اشکار شدن خط استراتجیک سپاه پاسداران بعد از افشارگری های جهانی و منطقه ایی علیه سیاست های مداخله گرانه نظام ایران در این کشورها است، و از سوی دیگر ارسال این پیام به دیگر کشورهای منطقه است، که ایران در منطقه حضور نظامی و استراتجیک دارد و اگر می خواهید مسائل را حل کنید اول باید با تهران حرف بزنید. و دقیقا این سخنان او در زمانی بیان میشود که مانور نظامی 7 روزه ارتش و سپاه در 31 دسامبر 2015  به پایان رسیده بود.
چنانکه گفته شد، نظام و سپاه پاسداران 17 سال است که منطقه و حتی بعضی از کشورها و مردمان ان را به گروگان گرفته است، اما  عجیب که تا کنون یک برنامه منسجم منطقه ایی در مقابل ان نیوده است.

1 ژانویه 2015

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.