رفتن به محتوای اصلی

تجمع شهروندان اهوازی در اعتراض به آلودگی هوا / تصویری
31.01.2015 - 10:10

-------

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با اعلام میزان آلودگی هوای اهواز به ۶۶ برابر میزان مجاز جمعی از شهروندان اهوازی با برگزاری تجمعی خودجوش در جاده ساحلی این شهر اعتراض خود را نسبت به بی‌توجهی مسئولان مربوطه اعلام کردند و از دولت خواستند تا برای حفظ سلامت شهروندان اهوازی برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها که عامل اصلی این آلودگی است چاره جویی کند.

لازم به یادآوری است حد مجاز گرد و خاک در هوا ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب است. به این ترتیب آلودگی هوای اهواز در روز جمعه دست‌کم ۲۵ برابر حد مجاز بوده است. روز گذشته آلودگی هوای اهواز به ۶۶ برابر حد مجاز رسیده بود.

همچنین بنا به اعلام استانداری خوزستان، به علت شرایط نامساعد جوی و وجود گرد و غبار، کلیه واحدهای آموزشی نوبت صبح شهرستان اهواز اعم از ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم روز جاری مورخ ۱۱ بهمن ماه تعطیل است.

به گفته مسئولان مربوطه، دولت ۵۵۰ میلیارد تومان به مهار ریزگرد‌ها اختصاص داده بود. ارائه خدمات رایگان، پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده و احیای تالاب‌ها در این بودجه منظور شده بود. سال گذشته ۱۸ نماینده استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به کمبود بودجه برای مهار ریزگرد‌ها استعفا دادند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت سال گذشته ۸۰ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا و غبار جانشان را از دست دادند. همچنین منابع خبری از بستری شدن تعداد زیادی از شهروندان اهوازی در روزهای اخیر به دلیل مشکلات تنفسی خبر دادند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.