رفتن به محتوای اصلی

کمیسیون امنیت ملی خواستار احضار سفیر آلمان توسط وزارت خارجه شد
اظهارات نائب رئیس پارلمان آلمان به مافیای آخوندها گران آمد
01.02.2015 - 18:15
تفسیر از:
اقبال اقبالی
----------------- 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه، اظهار داشت: بخش دیگر دستور جلسه امروز کمیسیون، به بررسی سفر هیئت پارلمانی آلمان و اظهارات غیرمسئولانه و مداخله‌گرایانه نایب‌رئیس مجلس این کشور اختصاص داشت که در این جلسه مسئولانی از وزارت امور خارجه، اطلاعات، اداره کل تشریفات مجلس و آقای شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس نیز حضور داشتند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: آقای بروجردی با اشاره به تذکرات کتبی و شفاهی به دستگاه‌های اجرایی توضیح داد که در این سفر، کار به درستی تنظیم شده و در ملاقات‌های پارلمانی مشکلی پیش نیامد اما در ملاقات‌هایی که مطابق درخواست وزارت خارجه با آقای عارف صورت می‌گیرد، مسائل حاشیه‌ای پیش می‌آید و اظهاراتی را مطرح می‌کند که خارج از عُرف و ضوابط دیپلماتیک بود.

وی توضیح داد: رئیس کمیسیون تأکید کرد که وزارت امور خارجه باید عکس‌العمل متناسب با رفتارهای وی را نشان دهد که همه بدانند ایران جای مداخله‌گری آنها نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات وزارت‌خانه‌های خارجه و اطلاعات و مسئولان تشریفات مجلس بنابر این شد که اولا غربی‌ها باید بدانند و به آنها تفهیم شود که آستانه حساسیت جمهوری اسلامی نسبت به فتنه‌گران بالاست و در این زمینه اجازه دخالت به هیچ احدی نخواهد داد و دوم اینکه اگر چه سفر اخیر هیئت آلمانی از جهات نظم و ترتیب با سفرهای قبلی قابل مقایسه نبوده ولی از این به بعد نباید هیئت‌های پارلمانی با مسئولیت مجلس ملاقات‌های خود را انجام دهند.

نقوی‌حسینی در ادامه داد، افزود: سوم اینکه باید سفیر آلمان در تهران احضار و شدیداً به او اعتراض شود و چهارم اینکه وزارت اطلاعات و امور خارجه مانند سابق به وظایف دقیق خود عمل کند و بالاخره اینکه وزارت خارجه باید شخصیت اعضای هیئت‌ها را به طور کامل همراه با سوابق سیاسی و دیدگاه‌های آنها نسبت به نظام جمهوری اسلامی را در اختیار بگذارند.

به گفته وی، کمیسیون همچنین تأکید کرد که ارتباط با کشورهای اروپایی و به‌ویژه روابط پارلمانی با پارلمان‌های اروپا از سیاست‌های نظام است و منعی وجود ندارد ولی باید در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت صورت گیرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.