رفتن به محتوای اصلی

اگرخاندان پهلوی با مردم ایران صادق می بود!
10.10.2011 - 17:39

براستی اگرخاندان پهلوی با مردم ایران صادق می بود ، ما الان روزگار دیگری داشتیم و مطمئنا گرفتار آخوند نمی شدیم. با تمام قوا می توان گفت که مگر مردم ایران مریض بودند که علیه شاه انقلاب کنند! حتما به آنها ظلم شده بود که بطور میلیونی به خیابانها آمدند. شاه آنقدر از مردم خود بیگانه و بیمناک بود که بیماری سرطان خود را به مردم نگفت.این در حالیست که اگر شاه بیماری خود را با مردم در میان می گذاشت ،مردم ایران هرگز مرگ برشاهی که بیمار بود و هر آئینه در انتظار مرگ نشسته بود به خیابانها نمی آمدند و چه بسا بنابر سنت و فرهنگ ایرانی برای سلامتی اش دعا می کردند ودسته های گل برایش می بردند.

چراآخرین شاهان ایران از محمد علی شاه ،احمد شاه ، رضا شاه و محمد رضا پهلوی در غربت از دنیا رفتند؟ رضا شاه در سایه ظلم هائی که به مردم و رجال سیاسی بعمل آورد ،وقتی ایران را به دستور متفقین ترک می کرد مردم جشن گرفتند و ارتش بسرعت پاشیده شد. چراتا کنون در 33 ساله گذشته ،همه رجال سیاسی ،وزیران و نمایندگان مجلس و استانداران دوره پهلوی گرد نیامدند تا حکومت را به خاندان پهلوی برگردانند؟در بارخاندان قاجارعلیرغم عقب ماندگی هایش ، اما مهد رشد رجال سیاسی و فرهنگ دوستان بود.اما خاندان پهلوی هیچ خدمتی برای رشد رجال سیاسی آزموده بعمل نیاورد و به شدت رجال سیاسی را سرکوب وکشتار کرد که در نهایت ساختار روحانیت برای کسب قدرت سیاسی سالم باقی مانده بود که براحتی حکومت را از آن خود نمودند!اختلافات اقوام ساکن ایران قبل از خاندان پهلوی سابقه تاریخی ندارشت اما این نیز ارثیه خاندان پهلوی هست که تا به امروزآثار و زخم های آن همچنان نمایان گر هست. مگردکترمصدق چه خواسته ای داشت ؟ آن بزرگوار جزء ملی شدن نفت برای ملت ایران که از در آمد آن برای رفاه مردم می اندیشید و دومین خواسته ایشان اجرای صحیح قانون اساسی مصوبه انقلاب مشروطیت که رسما بر سلطنت شاه صراحت داشت ونه حکومت وی ،هیچ تقاضای دیگر نداشت اما خواسته های قانونی دکتر مصدق به مذاق شاه خوش نیامد و با کمک انگلیس و امریکا وارتجاعیون اسلامی ،دولت ملی دکتر مصدق سرنگون گردید. ساواک شکل گرفت و جامعه سیاسی به ا نسداد انجامید که پیامد آن رشد روحانیت گردید. یکی از بیماری های وحشتناک شاهان ایران در طول تاریخ همواره مال اندوزی آنها بود!علیرغم اینکه همه ایران به شاهان تعلق داشت اما آنها از زر اندوزی دست بردار نبودند.مردم ایران در فقر و تنگدستی زندگی می کردند اما شاهان ایران در فکر اندوختن سرمایه ،طلا و جواهرات بودند که بیشتر آنها اینک در موزه های جهان است. تا به امروز برای شاهان ایران فقط یک چیز باقی مانده است ،اگر به مردم ظلم کرده اند که مردم تا حالا به آنها لعنت و تکفیر می فرستند.اما اگر عادل و دادگستر بودند که از آنها همچنان ستایش می گردد.حکومت جمهوری اسلامی آنچنان مردم و نیروهای سیاسی را سرکوب و به بدبختی کشانده است که بعضی روشنفکران برگشت روزهای حکومت پهلوی را در حافظه خود می پرورانند! شاید بعضی از این روشنفکران سنشان قد نمی دهد که از شکنجه و زندان های شاه خاطره ای داشته باشند اما آنهائی که آن روزها را پشت سر گذاشته اند بخوبی روزهای سخت زندان ها را بخاطر می آورند.شکنجه ها وجنایات رژیم اسلامی آنچنان مردم را به ستوه آورده است که ظلم شاه به زندانیان سیاسی در مقایسه به اعمال وحشیانه و ضد انسانی حکومت اسلامی ، حالا مانند دست نوازش گر یک مادر را تداعی می کند.

دکتر داریوش همایون یکی از وزیران دوران شاه بود و هیچ کس در امانتداری بیت المال مردم از جانب ایشان ، کسی به خود شک وتردید راه نمی دهد.ایشان در مصاحبه ای مبسوط به اختلاس خاندان پهلوی پرداخته است که جای پرسش های فراوان در مورد خاندان پهلوی به وجود می آورد.

داریوش همایون در بخش دیگری از مصاحبه خویش از دوره سانسور بیش از اندازه که در حکومت پهلوی بر روزنامه ها و انتشارات حاکم بود اینچنین پرده بر می دارد و می گوید:

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5987152,00.h…

«مورد دیگری که در این رابطه یادم می‏آید این بود که در ایران خانواده‏ی سلطنتی و نزدیکان شاه دست گشاده‏ای بر امور اقتصادی مملکت داشتند و مزاحم جریان آزاد کار و کسب مردم می‏شدند. مثلاً در معاملات دست می‏بردند، آن را گران تمام می‏کردند و می‏خواستند درصدی برای خود بردارند. در این‏باره در خاطرات علم هم فراوان آمده است. از جمله این‏ که مثلا شاه اعتراض می‏کند که فلانی کارش فقط به پنج‏درصد رسیده است.

من در این ارتباط مقاله‏ای نوشتم و یک جمله در آن گنجاندم که خیلی روی آن فکر کرده بودم و از آن‏چه پیدا کرده بودم، خیلی هم خوش‏ام آمده بود. به همین دلیل یادم مانده است. نوشته بودم: «کسانی که دعاوی خاص بر منابع ملی دارند، باید در سال سهم معینی از درآمد نفت به آن‏ها داده شود و از ورود در هر معامله‏ای ممنوع بشوند. » از این جمله می‏توان برداشت‏های زیادی کرد».

امیدوارم حافظه تاریخی خود را فعال نگاه داریم واز گذشته پند بگیریم وبه قهقرا برنگردیم وبه آینده روشن بنگریم!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.