رفتن به محتوای اصلی

سپاه در امریکای لاتین چه میکند؟
08.07.2011 - 13:15

خرید جزیره ایی از ونزوئلا به قیمت 700 ملیون دلار تحت نام سرمایه گذاری توریستی برای بازنشستگان و اغاز ساخت 500 ویلا و مراکز اموزشی خاص(نظامی و تخریبی) به چه هدفی است؟ چه کسانی و یا نیرویی قرار است که در این جزیره ساکن شوند؟ و از چه راهی هزینه های حال و اینده این جزیره حتی در صورت سقوط حکومت تهران باید مهیا شود.

بعد از ایجاد روابط گرم بین ایران ، ونزوئلا و بولیوی که شعار مشترک انان مبارزه با امپریالیزم بود و گرمای اولیه همکاری را بین انان اغاز کرد غیر از این کلاه مبارزه با امپریالیزم، چاوز کلاه دیگری نمی توانست بر سر مردم خود بگذارد، زیرا شخصیت و عملکرد رژیم ایران به قدری سیاه و ضد ازادی و زن بود که یاران چاوز در یک برنامه تلویزیونی سیاسی به مدت 6 ماه این را در کله مردم و جوانان ونزوئلا القاء کردند که اهداف ضد امپریالیستی از هر مبارزه ایی مهمتر و حیاتی تر است و همکاری با حکومتی مذهبی، و ضد بشری و ضد زن را توجیه میکند، دقیقا همان سیاستی که حزب توده در حمایت از خمینی داشت و برای رهبری حزب شعار های عوام فریب ضد امریکایی خمینی مهمتر از برنامه سیاسی و تفکرات ارتجاعی و توسعه طلبی دینی او بود، ظاهرا تاریخ این خطای سیاسی، دوباره در قاره دیگری یعنی امریکای لاتین تکرار میشود، و حزب سوسیالیت چاوز با همان حربه های پوپولیستی و عوام فریب وارد معرکه شده، منتحی زمان با او همیار نیست، زیرا دنیا از مرحله اول انقلاب انفورماتیک گذشته و دیگر مردم و جوانان را نمی توان تحت لوای چنین شعار هایی فریب داد، و ازدیاد نارضایتی و سقوط محبوبیت او در ونزودلا ناشی از این امر بوده است، و او این را پیش بینی میکرد وبرای همین به مانند پادشاهان قرن نوزدهم سلطنت جمهوری خود را تا تنور گرم بود مادام العمر کرد، و تا موقعی که زنده است رئیس جمهور کاراکاس باقی خواهد ماند، مگر اینکه تحولاتی اعتراضی مردمی او را به زیر کشد. جالب است بدانیم که احمدی نژاد هم قصد ابدی کردن ریاست جمهوری خود را داشت که خامنه ایی و فرماندهان سپاه دم او را قیچی گردند.

سپاه قدس با خرید جزیره ایی کوچک در سواحل ونزوئلا سعی دارد که عملیات و برد فعالیت های خود را به سواحل امریکا و برای امتیاز گرفتن از واشنگتن در معاملات سیاسی گسترش بدهد، در عین حال با ایجاد مقرهایی برای ترانزیت قاچاق مواد مخدر که یکی از سود اور ترین تجارت در امریکای لاتین است، دو هدف را نشان رود، یکی پایگاهی برای مخالفین امریکا، همان مبارزه با امپریالیسم و دیگری بندری بسته که در ان ضمن عملیات نظامی برون مرزی برای سپاه قدس مثل استقرار موشکهای زمین به دریا و زمین به زمین، و پایگاههای تعلیماتی، کنترل بخشی از قاچاق مواد مخدر را با همکاری یلیس نظامی ونزوئلا و همکاری بولیوی و چند سازمان دیگر امریکای لاتین که در ونزوئلا رفت و امد دارند، مثل سازمان فارک در کلمبیا در همسایگی این کشور که یکی از بزرگترین کارتل های مواد مخدر امریکای لاتین است و با حکومت چاوز هم روابط خوبی و باز هم به نام مبارزه با امپریالیسم دارد.

میتوان گفت که عمده فعالیت سپاه قدس در امریکای لاتین سرمایه گذاری بر روی مواد مخدر و در این میان از کمک و همکاری حزب الله لبنان سود میبرد و هر دوی انان با گسترش نفوذ خود در بین مسلمانان ارژاتین ، برزیل و ونزوئلا و کلمبیا که بیش از 3 ملیون عرب و مسلمان در این دول زندگی میکنند، با صرف ملیونها دلار در صدد جذب انان در سازمان های پوششی خیریه و فرهنگی ساخته و پرداخته سفارت خانه های نظام تهران در این دول هستند و در مسیر اخر شکار افرادی که یا با پول طتمیع شده اند و یا بوسیله تبلیغات مذهبی.

سپاه پاسداران در جزیره مربوطه در حال ساخت بیش از 500 ویلا و دیگر ساختمان های مربوطه مثل درمانگاه و یک فرودگاه کوچک است، میتوان به راحتی حدس زد که خانه های ویلایی و اپارتمانها برای اسکان خانواده ها و افراد مورد نظر انان در فردای سقوط نظام ایران است، زیرا میدانند که به مانند سابق و با توجه به تحولات منطقه ایی دیگر دیکتاتور و جنایتکاری نمی تواند به کشور دیگری حتی اگر دوست باشد پناه ببرد، و دیر یا زود دستگیر و تحویل دادگاه خواهد شد.

البته نباید تصور کرد که تمامی موارد یاد شده برای سپاه در امریکای لاتین به راحتی پیش میرود، البته با مشکلاتی مواجه هستند، اما انان از بلوای مثلا پیش امده در منطقه و یا تمرکز غرب بر روی سلاح اتمی ایران، استفاده کرده و در 5 سال گذشته فول تایم عملیات سری خود را با کمک دولت چاوز و بولیوی پیش برده اند و بیش از 1و نیم میلیارد دلار پول خرج کرده اند.

اما در مورد استقرار موشکها بنظر میرسد که واشنگتن اجازه نشست انان در جزیره را خطرناک بداند و موقعی که حیات خلوت امریکا و منافع کشورهای دوست به خطر بیفتد، بوسیله عملیات نظامی و یا حتی اشغال جزیره جلوی کار استقرار موشکهای سپاه قدس را بگیرد، حتی اگر جزیره جزء خاک ونزوئلا باشد، زیرا امریکای شمالی و دول دوست در جنوب حاضر به تکرار ماجرای استقرار موشکهای روسی در کوبا در دهه 60 نیستند.

تمام هم و غم سپاه قدس و حزب الله این است که هزینه های اینده و حال خود را در امریکای لاتین از راه تسلط بر بخشی از تجارت مواد مخدر و قاچاق ان به امریکا و کانادا و مکزیک تامین کنند، تا هم مبارزه ضد امپریالیستی را پیش ببرند و هم از نظر دینی مبرا شده باشند، زیرا مواد مخدر به سرزمین کفار فرستاده شده، و دقیقا باز هم مثل سیاست سازمان فارک مارکسیت که 90% از مواد مخدر خود را به امریکا و به نام مبارزه با امپریالیسم اعمال میکند، گواینکه این مردم و جوانان نیستند که به دست انان نابود میشوند و تصور میکنند که با ین عمل امپریالیسم را صدمه زده اند!!

راجر نوريه گا، يکي از کارشناسان وزارت امور خارجه ايالات متحده آمريکا، در جلسه اي در کميته امور خارجي کنگره اين کشور از "افزايش و گسترش فعاليت هاي تروريستي نيروي قدس سپاه پاسداران در آمريکاي لاتين" خبر داد.

به گزارش "شهرزاد نيوز" اين کارشناس آمريکايي اظهار داشت که طي 6 سال گذشته سپاه قدس که بازوي برون مرزي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران است، در آمريکاي لاتين قدرت زيادي کسب کرده و با حمايت هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا بر فعاليت هاي خود افزوده است.

نوريه گا تصريح کرد که بر اساس گزارشهاي متعدد سازمان ها و نهادها و مصاحبه هاي متعدد روشن شده است که دو شبکه تروريستي در منطقه آمريکاي لاتين در سال هاي گذشته در حال رشدند. او در اين زمينه افزود: "يکي از اين شبکه ها وابسته به حزب الله لبنان و ديگري به نيروي قدس سپاه پاسداران ايران است."

بنا بر اين گزارش اين شبکه ها در 12 کشور آمريکاي لاتين فعال اند و به جذب نيرو، قاچاق و جمع آوري کمک مالي مشغولند.

8 جولای 2011

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.