رفتن به محتوای اصلی

موسوی و کروبی علیرغم تهدید به مرگ همچنان برخواستهای جنبش سبز پافشاری می کنند
16.02.2011 - 16:23

تظاهرات قهرمانه مردم در تهران و چند شهر بزرگ که در آن مردم با سر دادن شعارهای رادیکال ضد حکومتی حکومت را بی محابا به چالش گرفته بودند تا جایی که ترس ووحشت را بر تار و پود نظام اسلامی جاری ساخت تا جایی که نمایندگان مجلس در بی سابقه ترین واکنش خواستار اعدام موسوی و کروبی شده بودند .شایان ذکر است که اکثر تحلیلگران داخلی و خارجی اقدام رزیلانه جمعی از نمایندگان ارتجاع را ناشی از بزدلی ، وحشت ، بحران عمیق و شکاف در مسئولان نظام ارزیابی کرده اند .

این اعتراضات با واکنش تند مقام های حکومت ایران روبرو شده است. از جمله بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اعدام موسوی و کروبی - از رهبران جنبش "سبز" - شده اند.

به گزارش وبسایت "کلمه"، میرحسین موسوی در بیانیه کوتاهی اعتراضات روز 25 بهمن را "دستاورد بزرگ ملت و جنبش سبز" خوانده و از "پایداری خیرکننده مردم" تمجید کرده و مهدی کروبی نیز در بیانیه جداگانه ای خشونت علیه معترضان را محکوم کرده است.

آقای کروبی نوشت: ""... متاسفانه بار دیگر راهپیمایی مسالمت آمیز مردم توسط افرادی که رفتار و نقش و وابستگی آنها به نهادهای خاص بر همگان معلوم و مشخص است به خشونت کشیده شد و جمعی از مردم مجروح و تعداد کثیری نیز بازداشت شدند... ضمن محکومیت شدید برخوردهای خشن و غیرانسانی و غیراسلامی هشدار می دهیم که تا دیر نشده است پنبه ها را از گوش هایتان خارج کنید و صدای مردم را بشنوید. اعمال خشونت آمیز و مخالفت و عناد با خواست مردم تا زمانی و جایی می تواند به استمرار چنین وضعیتی کمک کند. از سرنوشت دوری حکومت ها از مردم عبرت بگیرید."

میر حسین موسوی همچنین می نویسد:

از یک سو مورد تهاجم اقتدارگرایانی که چشم به پست و مقام و زر و زور در آینده دارند و از سوی دیگر تلاش بیگانگان و موج سواران بین المللی برای پی گرفتن مطامع خود بوده است که هر دو تلاش کرده اند که جنبش را به صهیونیسم و آمریکا و اذناب آن منتسب کنند."

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.