رفتن به محتوای اصلی

تونی بلر دروغگو است!
25.01.2011 - 17:32

لینک مقاله یاسین اهوازی که مورد نقد کامنت گذاران قزار گرفت: «تونی بلر به غرب راه چاره را نشان داد»

نادر ارجمند

جناب یاسین اهوازی با سلام .... مشکل شما این نیست که سخنان سیاستمدار ورشکسته ای که آگاهانه می دانست که در عراق سلاح کشتار جمعی نیست، با این وجود با نئوکانهای امریکا پیمان دوستی بست کورکورانه بدنبال بوش رفت و در جنگ اشغالگرانه علیه صدام شرکت کرد .در ان روز ها مطبوعات غرب هم در این حمله غرب به عراق اتش بیار محرکه بودند و همه جا صحبت از وجود تسیلحات کشتار جمعی در عراق بود اما اکنون همان روز نامه های غربی با بی شرمی ادعا می کنند که اصولا سلاح کشتار جمعی در عراق نبود .بلر در حالی بخاطر جنایت و شرکت انگلیس در جنگ اشغالگرانه در کشور خود محاکمه می شود؛ شما به دفاع از اوبرخواستید نه بخاطر اینکه به عرب های مثل صدام حمله کرد بلکه رک و راست ، از غربی های می خواهید که به ایران چه با بمب اتم داشته باشد و یا یا که نداشته باشد،حملهنظامی کنید(این خواست اعراب است).در ضمن جناب یاسین ،بمب گذاریها تنها کار شیعه ها نیست بلکه کشورهای عربی سنی مذهب به القاعده در جنگ با شیعی ها ابزار لازم بمب گذاری را میرسانند و انان جمعیت عزادار ان را صد تا صد تا می کشند ...کیست که نداند که یک سر حملات بمب گذاری در عراق کشورهای عربی هستند.در ویکی لیکس هم امده بود که سران عرب خواهان حمله نظامی غرب به ایران هستند و شمای عرب ایرانی هم در واقع همین حرف را از زبان تونی بلر می زنید /

ضد جنگ

جهت اطلاع آقای یاسین اهوازی که موافق نظرات تونی بلر دروغگو است :

فعالان ضدجنگ و اقشار مختلف مردم نیز به دعوت "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" از صبح امروز در مقابل محل برگزاری جلسات کمیته تحقیق جنگ عراق حضور یافته بودند تا اقدامات تونی بلر و جورج بوش را در راه اندازی جنگ های غیرقانونی از جمله در عراق و افغانستان محکوم کنند.

تجمع کنندگان پلاکاردهای متعددی در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: بلر دروغگو است، بلر جنایتکار جنگی است، حقایق را درباره جنگ عراق افشا کنید، خون سربازان انگلیسی در جنگ های غیرقانونی به هدر می رود...

مخالفان جنگ همچنین شعار می دادند: بلر دروغ می گوید و هزاران نفر کشته می شوند، ما خواستار محاکمه بلر هستیم، بلر جنایتکار جنگی است، بلر به جای حضور در کمیته تحقیق جنگ عراق باید در دادگاه جنایتکاران جنگی حاضر شود...

تظاهر کنندگان همچنین تصاویری از جنگ عراق و عروسک هایی از تونی بلر را به محل تجمع آورده بودند.

تعدادی از فعالان ضدجنگ نیز فردی را که ماسک بلر را به صورت خود زده بود با دستبند به محل تجمع آوردند و در یک سلول زندان نمادین که در مقابل مرکز همایش های الیزابت دوم ساخته بودند، قرار دادند.

"کلودیا رامسون" یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: دست های تونی بلر به خون هزاران نفر از مردم بی گناه در عراق و افغانستان آلوده است و باید در دادگاه محاکمه شود.

وی افزود: من امروز در این جا حضور یافته ام که اعتراض خود را به جنگ عراق و افغانستان و همچنین همراهی های بی دلیل و غیرقانونی دولت های انگلیس با آمریکا در جنگ افروزی در نقاط مختلف دنیا اعلام کنم.

"مارتین مک شاندل" یکی دیگر از شرکت در تجمع ضدجنگ امروز نیز به خبرنگار ما گفت: تونی بلر رسما به افکار عمومی دروغ می گوید و اعضای کمیته تحقیق جنگ عراق باید دروغگویی های وی را برای مردم آشکار کنند.

وی اظهارداشت: صدها نفر از سربازان انگلیسی و هزاران نفر از مردم غیرنظامی عراق و افغانستان به دلیل دروغگویی های بلر و بوش و جنگ های غیرقانونی که آنها به راه انداختند کشته شدند و میلیاردها پوند از پول مالیات دهندگان انگلیسی به هدر رفت.

وی افزود: حداقل کاری که تونی بلر باید انجام دهد، اعتراف به گناهان خود و تقاضای عفو و بخشش است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد ما به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

چند تن از شخصیت های سیاسی و فعالان مدنی ضدجنگ نیز طی سخنانی در این تجمع خواستار مجازات تونی بلر به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و همچنین انتشار همه اسناد مدارک محرمانه موجود درباره جنگ عراق و بویژه مکاتبات خصوصی بلر و بوش در آستانه این جنگ غیرقانونی شدند.

رهنما

بلر یک جنایتکار است

بلر با دروغهایش اول باید افتضاحات خود را در مقابل مردم انگلیس جوابگو باشد. این سگ زنجیری بوش هنوز از رو نمیرود و هنوز بی شرمانه بدنبال جنگ دیگری است.و پاچه خواران ا یرانی او نیز باید شرم کنند که هنوز این جنگ طلب جنایتکار که در نزد مردم خود نیز مورد تنفر عموم است را حلوا حلوا میکنند. این جنایتکار بایددر دادگاههای بین المللی همراه با بوش محاکمه شود ولی چه میشود کرد که دادگاه های بین المللی هم ابزاری شده است در دست جنایتکاران

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.