رفتن به محتوای اصلی

چهارشنبه سوری، در تورنتو، پرداخت دین آقای مریدی به سازمان مجاهدین؟
18.03.2015 - 04:30

چهارشنبه سوری، پرداخت دین اقای مریدی به سازمان مجاهدین  ؟

Richmond Hill Iranian Fire Festival by Violent Group Mojaheidn, pay Back for Liberals?

 مراسم چهارشنبه سوری شهر ریچموند هیل  در7 سال  گذشته به همت دهها داوطلب و نهاد غیر سیاسی و فرهنگی "فروردین"  بدور از مسایل سیاسی  برگزار و شاهد مشارکت  دهها هزار ایرانی  از ریچموندهیل ، تورنتو و شهرهای اطراف   بود.

.    در سالهای گذشته  نماینده لیبرال ریچموندهیل اقای رضا مریدی به کرار در این مراسم دعوت و مورد حمایت برگذار کنندگان قرار گرفته شده بود .( ایشان تنها در سال 2014 بدلیل حضورشان در میدان مل لست من در این مراسم شرکت نداشتند )  اما برغم همه همکاریهای لازم به یکباره شهردار (دیوبارو ) و کمیسیونر شهرداری (شان بیکربر ) برخلاف 6 سال قبل با کارشکنی های خود از جمله محروم کردن ما از در اختیار داشتن سالن سرپوشیده  و محدود کردن تعداد اتش ها ، محدودیت های آزار دهنده ای را برای  هموطنان خردسال و سالمند ما  در هوای ازاد و سرد پارکینگ پارک ریچموندگرین ، بوجود اوردند که این اختلالات و کارشکنی ها به اطلاع مسولین از جمله اقای مریدی در 18 مارچ 2014 رسید.

متاسفانه امسال با شدت گرفتن اختلافات در جامعه ایرانی که بنیاد آن بر تحریم ها، تعطیل سفارت کانادا در تهران و متعاقب آن تعطیل کنسولگری در اتاوا و جانبداری از جریانات جنگ طلب بیگانه پرست استواربود ،جریانات سیاسی همسو با تحریم و دخالت بیگانگان در ایران به رهبری طیف مجاهدین خلق  با کمکهای "غیبی" کنترل این مراسم را همچون کنگره ایرانیان بدست گرفتند.

سازمانی مراسم چهارشنبه سوری امسال شهر ریچموند هیل را برگزار میکند که در پرونده سیاسی خود  سابقه خدمت به صدام حسین در جنگ خانماسوز بر علیه ایران ، سرکوب قیام کردهای عراق ، نقض سیستماتیک حقوق بشر، همکاری نزدیک با سازمانهای جاسوسی اسراییل، مشارکت در قتل دانشمندان ایرانی ، تهدید به مرگ مخالفان و منتقدان خود در کانادا، کشتن اعضای مخالف و منتقد خود  - حمایت سیاسی از داعش در جریان تصرف شهرهای عراق ، برگزار نکردن حتی یک مورد شیوه انتخاباتی و دمکراتیک در طول عمر سازمان خود بعداز انقلاب 57 تا کنون - منصوب کردن همسر مسعود رجوی به عنوان ریس جمهور منتخب ایران به مدت 30 سال و ده ها و صدها مورد ضد دمکراتیک و ضد ایرانی را یدک میکشد  و در راس مدافعین این سازمان  چهره های همیشه آشنایی همچون  خانم شهلاغفوری و اقای علی وکیلی به طور مشخص در خط مقدم این گروه عرض اندام میکنند.

خانم شهلا غفوری ضمن آنکه از همکاران دفتر نمایندگی اقای رضا مریدی است همزمان از جانب مجاهدین ،  مسولیت مهندسی کنترل کنگره ایرانیان برای اهداف سیاسی آن فرقه را به عهده دارد .

اقای علی وکیلی از طیف مجاهدین و مالک شرکت لونا اینترنشنا ل  از  حامیان سیاسی مالی اقای مریدی و در مقطعی، حامی و فعال برنامه جمع اوری کمک مالی اقای مریدی در هتل لاپارک  و نیز از جمله فعالین اصلی کودتا در کنگره ایرانیان میباشد .

جالب توجه است که اقای مریدی در7 سال گذشته  هیچکاه  خانم کاتلین وین (نخست وزیر انتاریو )  را برغم آنکه از او دعوت رسمی بعمل آورده شده بود ، تشویق به شرکت در این مراسم نکرد . اما هم اکنون با غصب مدیریت این مراسم توسط سازمان مجاهدین خلق و البته با کمک امدادهای "غیبی"، آقای مریدی فعال گشته  نه تنها خانم کاتلین وین را تشویق به شرکت در این مراسم میکند بلکه  به خود زحمت داده برای تشویق ایرانیان جهت شرکت در مراسمی که سازمان نه چندان خوش نام بلکه بد نام مجاهدین بر پا داشته  برای آنها دعوت نامه میفرستد.  ایا این رفتار سوال برانگیز لیبرالهای انتاریو  را باید حمل بر حمایت علنی آنها از سازمانهای خشونت طلب، جنگ طلب و  تروریست چون  مجاهدین خلق بر آورد کرد؟ 

 حذف نهاد فرهنگی "فروردین" و گزینش سازمان مجاهدین به عنوان برگزار کننده آن مراسم و نقشی که اقای مریدی وحزب لیبرال انتاریو (امدادهای"غیبی")  در این بازی ایفا کردند تصویر حقیقی و باورهای سیاسی آنها را بیشتر بر ملا کرد اگر چه آقای مریدی نزد افراد متفاوت کامیونیتی نسبت به غصب مراسم چهارشنبه سوری توسط مجاهدین تظاهر به بی اطلاعی و انکارهرگونه اعمال نفوذ از جانب خود میکند اما آنچه او پس از اعلام رسمی سازمان مجاهدین برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری شهر ریچموند هیل انجام داد چهره واقعی او را با وضوح بیشتری به جامعه ایرانیان نمایاند هم اکنون او به صراحت اعتراف میکند که در سمت و سوی مجاهدین قرار گرفته است . سازمانی که در حوزه فعالیت کامیونیتی نیز از سابقه خوب ومثبتی برخوردار نیست و در سال 2006 عامل تعطیل پارک سانی بروک تورنتو شد ..

این سوال ما از این نظر معتبر و قابل تامل  است که،  برغم دعوت ما از  خانم کاتلین وین برای شرکت در این مراسم ایشان هیچگاه تمایلی به شرکت در این مراسم از خود نشان نداد. ما میکوشیم با آقای ترودو رهبر حزب لیبرال کانادا و دفتر خانم وین تماس برقرار کرده این سوال را مقابل روی انها قرار دهیم میزان صداقت آنها را باید در چگونگی پاسخ به این سوال دریافت !

در پایان سخنی با دست اندرکاران سازمان مجاهدین در تورنتو داریم، شما که میهن خود را به دلارهای صدام طاق زده اید شایسته است بار دیگر  تاریخ ملت ایران را بدقت مطالعه کرده تا مگر دریابید که این ملت بیش از 2500 سال به همت توان نیروی خود در همواره تاریخ با بیگانکان و مستبدین تاریخ رزمیده است تا به امروز تاریخ راه یابد. 

امروز نیز چون گذشتگان خود در رفع مشکلاتی چون جمهوری اسلامی، توانمندیها و درایتهای خود دارد آنها را نه تنها به نیروی بیگانه نیازی نیست بلکه اساسا هر تلاش بیرونی در دخالت در امور خود را به جد بر نتابیده عوامل "ایرانی" آنها را نیز رسوای تاریخ خواهد کرد . بر شماها است که دریابید چهارشنبه سوری تنها یک شب از 365 شب در سال است با 364 شب دیگر و جامعه ایرانی در ریچموندهیل و انتاریو و کانادا چه خواهید کرد . ؟

آگر شهردار ریچموندهیل کار قانونی می کند پس چرا احساس فشار می کند که سریعتر می خواهد مجوز را به گروه هواداران مجاهدین بدهد ؟

اگر شهردار ریچموندهیل کار ش سیاسی نبوده است پس چرا کمیسیونر شهرداری  "شان بیکر" با 200 هزار  دلار حقوق از محل مالیا  ت مردم صدور مجوز را به بعداز انتخابات شهرداری در اکتبر 2014 موکول می کند ؟

چرا شهرداری توصیه می کند با رسانه ها صحبت نشود ؟ و ده ها سوال بدون پاسخ که باید شهردارریچموندهیل بدهد 

 

Saeed Soltanpour
TV host rahehal /solution پ

Dir
Association of N. American Ethnic Journalists and Writers

http://www.youtube.com/glassceilingtv

En:         www.politiofcanada.blogspot.com

Persian :  www.kanoun-e-bayan.blogspot.com

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

حسن گلسفیدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.