رفتن به محتوای اصلی

نسرین ستوده، وکلا برای وکلا و کانون وکلا!
29.09.2010 - 16:09

روز جمعه، در مجمع عمومی سالانه وکلای هلند، در یک نشست شرکت کردم که به وضعیت وکلا در ایران اختصاص داشت. صبح آن روز، رییس کانون وکلای هلند، به بازداشت غیرقانونی نسرین ستوده اعتراض کرده بود و جلسه ای که من سخنران آن بودم و از سوی یک انجمن حقوقدان هلندی به نام “وکلا برای وکلا” ( advocaten voor advocaten) تشکیل شده بود، به طور کامل به تهدیدهای مختلف علیه وکلای حقوق بشری ایرانی اختصاص داشت. طبیعتا، نسرین ستوده و بازداشت او، یکی از محورهای بحث بود. شرکت کنندگان که همه وکیل بودند، خیلی با دقت بحثها را دنبال می کردند. یکی از بحثها این بود که نامه نوشتن به مسئولان قوه قضاییه و … به عنوان یک کار حداقلی آیا موثر است یا نه؟ و چه کارهای دیگری می شود انجام داد که موثرتر باشد.

این سازمان “وکلا برای وکلا” بسیار فعال هستند و غیر از نامه نوشتن، و بیانیه دادن، تا حالا در موارد قتل وکلا و قضات در فیلیپین و همینطور قتلهای وکلا در کلمبیا، هیاتهای تحقیق مستقل به این کشورها اعزام کرده اند. حدود یک ماه پیش هم چهارتایشان بلند شدند و رفتند در جلسه دادگاه یک وکیل حقوق بشری سوریه ای که اتهامش، مثل اتهام نسرین ستوده، تبایغ علیه نظام بود شرکت کردند و در نهایت، حکمی که پیش بینی می شد 15 سال زندان باشد، شد سه سال حبس. البته خودشان اصلا از نتیجه راضی نبودند.

متاسفانه تماسهای این وکلای با کانون وکلای ایران درباره نسرین ستوده تا امروز بی نتیجه مانده است. بدبخت کانون وکلای مدافعی که از اعضایش نمی تواند دفاع کند!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
وبلاگ شادی صدر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.