رفتن به محتوای اصلی

اعتراض به شرکت نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد
13.08.2010 - 12:09

در یک همایش دولتی در ایران

در دیدار با رئیس تشکیلات حزب حاکم سوئد (مودرات)

در پی فاش شدن شرکت رضا خلیلی دیلمی نماینده پارلمانی حزب حاکم سوئد (مودرات) در یکی از همایش های ایرانیان خارج از کشور در ایران که در روزهای پیشین توسط دولت جمهوری اسلامی سازمان یافته بود و اعتراض گسترده ایرانیان سوئد، روز پنج شنبه 12 اگوست دیداری بین مهرداد درویش پور از جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران با خانم لیز لوت فرولین، رئیس تشکیلات حرب مودرات که بزرگترین حزب در دولت ائتلافی دست راستی سوئد است صورت گرفت.

دراین دیدار مهرداد درویش پور در تماسی با رهبران حزب مودرات، نسبت به شرکت رضا خلیلی دیلمی در همایش دولتی در یکی از شهرهای استان گیلان اعتراض کرد و آن را به نوعی تایید جمهوری اسلامی توسط نماینده حزب مودرات در پارلمان سوئد دانست. درویش پور خواستار انتقاد دیلمی از شرکت در این همایش و در صورت دفاع از این اقدام خواستار استعفای رضا دیلمی از نمایندگی پارلمان شد و از حزب مودرات نیز خواستار فاصله گرفتن از این اقدام و تجدید نظر در عضویت دیلمی در حزب شد.

رئیس تشکیلات حزب سوئد تاکید کرد که حزب سیر وقایع را دنبال کرده و طبیعتا نسبت به اقداماتی که میتواند به چهره حزب آسیب زند، توجه دارد. خانم لیز لوت فرولین انگیزه و علافه اشان به این دیدار و گفتگو را در این راستا دانسته و اشاره کردند که آنها تنها روایت آقای دیلمی را شنیده و مایل به شنیدن روایت منتقدان هستند. علاوه بر آن اضافه کردند که بنا بر قوانین سوئد تنها خود نماینده می تواند در باره استعفا ار نمایندگی پارلمان تصمیم بگیرد. ایشان اضافه کردند که تنها 8 هفته از نمایندگی پارلمانی آقای دیلمی بافی است و در دور انتخابات بعدی نه تنها ایشان در لیست کاندیداهای مجلس نیستند بلکه هیچ مسئولیت حزبی دیگری نیز به ایشان واگذار نخواهد شد.

در گفتگویی با رادیوی سراسری سوئد پژواک، رضا خلیلی دیلمی درمورد سفرخود به ایران و شرکت دراین همایش پاسخ داده است:

"رضا خلیلی دیلمی در گفتگوی خود با پژواک گفته است که پایه گزار صندوق تجارت اسکاندیناوی ایران است، اما تاکیدکرده است که این صندوق هنوز فعالیتی را درایران انجام نداده است. دراین رابطه اضافه کنیم که سایت شهرداری تبریز در آذرماه سال گذشته درخبری به نقل از وزیر کشور جمهوری اسلامی، مصطفا محمد نجار درمورد طرح احداث یک تله کابین تفریحی دراین شهر نوشت که اجرای این طرح را با سرمایه ای معادل ۶۰ میلیارد ریال اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران به عهده دارد. دراین خبر، شهرداری تبریز به عنوان کارفرما و شرکت مهندسین مشاور سبزاندیش پایش به عنوان مشاور معرفی شدند".

در زیر گفتگوی رادیوی پژواک با رضا خلیلی دیلمی و مهرداد درویش پورازجمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران در استکهلم را می شنوید.

http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx

http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.