رفتن به محتوای اصلی

پیشتازی مبارزات معلم ها و ضرورت پشتیبانی
13.04.2015 - 14:16

هم میهنان گرامی، معلم ها به عنوان طبقه ای تحصیل کرده و آگاه و نیز زحمتکشانی تحت تبعیض و ستم، چراغ مبارزه رهایی بخش را در دستان پرتوان خود گرفته اند. این ها همان دانشجویان دیروز و مربیان میلیون ها کودک، نوجوان و جوان امروز هستند. اینها کسانی هستند که در حالی مسئولیت بسیار سنگین تربیت و آموزش فرزندان ما را بر دوش گرفته اند که از فقر و تبعیض و سرکوب رنج میبرند. چرا به پشتیبانی از آنان قیام نمیکنیم؟! چرا به پشتیبانی از خانواده زندانیان اعدامی بر نمی خیزیم ؟!
آگاهی یافتیم پیش از 12 اردیبهشت و حتی پیش از 27 فروردین که روز اعتراض عمومی معلم ها اعلام گردیده بود ، معلم های چندین شهر دست به اعتراض زدند و خوشبختانه در اهواز، اساتید دانشگاه و در ماشهر، کارگران به صفوف متحد آن ها پیوستند و شعار آزادی زندانیان سیاسی را سر دادند. این حرکت همایونی است که در روزهای آینده گسترش خواهد یافت. روزهایی که دانشجویان و دانش آموزان نیز به صفوف کارگرها و معلم ها پیوسته و در روزهای 11 و 12 اردیبهشت به سیلی خروشان تبدیل میشوند. چرا به آنها نمی پیوندیم؟!
اما هم میهنان گرامی، در این شرایط حساس که جنبش قدرتمند اجتماعی و اعتراضی، به عنوان تنها راه رهایی از ستم و سرکوب جمهوری اسلامی رو به پیش است، اجازه ندهیم رژیم فریبکار و متجاوز حاکم بر ایران، ذهن ما را به مسائل حاشیه ای بکشاند.
این رژیم جنایتکار، سالیانی است که دست از تجاوز ، به کشورهای منطقه ای مثل عراق، لبنان، سوریه، اسرائیل، فلسطین، بحرین، افغانستان، و یمن بر نداشته و حتی در بازداشتگاه کهریزک، جوانان ایرانی را مورد تجاوز قرار داد، اما اینک تجاوز عربستان به یمن و رفتار غیر انسانی مأموران عربستان با نوجوانان ایرانی که راه حل دیپلماتیک دارد را بهانه تحریک احساسات گروهی از مردم قرار داده تا بتواند با فرا فکنی بحران های درونی خود، احتمالا ایران را درگیر جنگ منطقه ای نماید. با هوشیاری خود چنین اجازه و فرصتی را به او ندهیم.
هم میهنان آگاه، مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر و مخالفت با تبعیض، هر گونه تجاوز به کشورها که موجب کشته شدن زنان، کودکان و غیر نظامی ها شود، اعم از اینکه از سوی رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی باشد یا از ناحیه دولت عربستان یا هر قدرت فرا منطقه ای، به شدت محکوم است؛ اما رسالت اصلی ما پشتیبانی قاطع از جنبش رهایی بخش ملی کنونی است. مراقب باشیم عوامل رژیم که به نام های گوناگون در اپوزسیون نفوذ کرده و تلاش میکنند اذهان ما را از مسیر دولت مبارزه ی دموکراتیک، مدنی و مردمی منحرف سازند، موفق نشوند. اگر خواهان رفاه، ازادی، دموکراسی و حقوق بشر هستیم که هستیم، متحد شویم و از معلم ها و کارگرها و سایر طبقات به پا خواسته اجتماعی پشتیبانی کنیم .
زندانیان سیاسی ایران دوشنبه - ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
1- فرید آزموده
2- امیر امیرقلی
3- سهیل بابادی
4- ایرج حاتمی
5- محمد جراحی
6- خالد حردانی
7- افشین حیرتیان
8- شاهرخ زمانی
9- مهدی شاندیز
10- سعید شیرزاد
11- حشمت الله طبرزدی
12- علیرضا فراهانی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
زندان رجایی شهر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.