رفتن به محتوای اصلی

خیزش سبز ملی در چهارشنبه سرخ باستانی
15.03.2010 - 15:18

یکی از معنانی واژه سوری درزبان فارسی باستان به معنی رنگ سرخ است و چهارشنبه سوری اشاره به سرخی آتشی است که نیاکان ما درآخرین چهارشنبه هرسال ، شب را در کنار شعله های گرمی بخش آن ، با شادی و رقص و پایکوبی به روز می رساندند و سرخی آتش را به چشمه ی حیات بخش خورشید می سپردند و سپس به استقبال نوروز باستانی وبا شکوه می رفتند . در روزگاران قدیم ، پیش از آنکه قبایل صحرا نشین به زور وضرب شمشیر، فرهنگ خون و مرگ وماتم را برسرمین ما مسلط گردانند و شادی ونشاط و عشق را حرام نمایند ، نیاکان ما مردمی بودند که معنی عشق وشادی و نشاط را می فهمیدند و با آن زندگی می کردند .

منادیان فرهنگ توحش ومرگ و ماتم ، هزار وچهارصدسال دراین سرزمین بر سر هر منبر ومحراب ، ایرانیان را از برافروختن آتش در شب چهارشنبه سوری برحذر داشتند و گفتند که : این آتش برخلاف شرع مقدس و دین مبین اسلام و یاد آور آئیین " آتش پرستی ایرانیان "! است ، اما قرن ها موعظه وتهدید برای خاموش کردن آتش چهارشنبه سوری مؤثر واقع نگردید و پدران ما ، آتش چهارشنبه سوری را ازنسلی به نسل دیگر سپردند تا رسید به نسل انقلاب بهمن 1357 خورشیدی ، نسلی که دیو را فرشته انگاشت و به امید آزادی ، استقلال و عدالت اجتماعی ، این بار با دست خود ، قومی وحشی و ضد ایران وایرانی را برسرنوشت خویش مسلط گردانید ، قومی که از اعماق چاه جمکران سر در آورده و دین و دولت را به هم آمیخته تا همه چیز و از جمله هویت ایرانی ما را در"اسلام ناب"! خود ذوب نمایند . شیخ دیوانه و آدم کشی بنام خلخالی در اوایل انقلاب 57 ، تحت عنوان "مبارزه با آثار طاغوت" بولدوزرها را برای تخریب تخت جمشید وسایر آثار باستانی ایران به حرکت درآورد و همزمان شریعت مداران تازه به قدرت رسیده و دشمن ایران وایرانی ، برای متروک ساختن چهارشنبه سوری و جشن های نوروزی ، برسرمنبرهای خود نعره کشیدند و حفظ این سنت های زیبا و بجا مانده از نیاکان را مترادف با "خرافه پرستی" دانستند و مردم ایران را ترک این سنت ها فرا خواندند .

از فردای تأسیس حکومت جهل وجنایت اسلامی ، دستاربندان سیه دل و مرگ آفرین که اینک تمام قدرت دولتی و ابزارهای تبلیغاتی آنرا به چنگ آورده بودند تلاش فراوان کردند که چهارشنبه سوری و سایر سنت های زیبای ایرانیان را به "خرافه پرستی" ! منتسب ساخته و مردم ایران را از برپا نمودن آئین های نوروزی برحذر دارند ، ولی هرچه در این راه بیشترتلاش کردند مردم این سرزمین و بویژه نسل جوان ایران در حفظ ونگهداری چهارشنبه سوری وسایر سنت های باستانی خود کوشیده اند .

و اما چهارشنبه سوری امسال که در آستانه ی آن قرار داریم ، مصادف گردیده است با اوج گیری جنبش ملی آزادیخواهانه ملت آزاده ایران و آغازفروپاشی قدرت ولایت مطلقه خامنه ای ، بدون تردید مردم سلحشور وبویژه جوان این کشور، در این روز یکباردیگر قدرت و عزم واراده ملی خود را در سرتاسر ایران به نمایش در خواهند آورد و به جهانیان نشان خواهند داد که علی رغم کشتارها ، شکنجه ها و تجاوزها و علی رغم فضای رعب و وحشتی که کودتاچیان درماههای اخیرایجاد کرده اند ، ملت قهرمان ایران زنده است و همچنان برای کسب آزادهای فردی و اجتماعی و برقراری یک نظام انسانی و ایرانی در سرزمین باستانی خود مبارزه می نماید .

بدون هیچ تردیدی تهدیدها و صدور احکام اعدام کوچکترین خللی در اراده مردم ایران و نسل جوان و بپا خاسته این کشور برای نشان دادن قدرت ملت ایران در مراسم چهارشنبه سوری نخواهد داشت ، کودتاچیان و خامنه ای که از ترس مردم در پناهگاههای هفت توی خویش مخفی شده اند یکبار دیگر در این روز برخود خواهند لرزید و عزم واراده این ملت سلحشور را برای برچیدن بساط حکومت ضد ایرانی ولایت فقیه ، خواهند دید. و جالب خواهد بود که جهانیان ببینند پس از خیزش سبز وسرتاسری چهارشنبه سوری ، حکومت ازاذل و اوباش این بار چه خواهند گفت و چگونه کشتی شکسته حکومت اسلامی را برای ساکنان ضدایران و ایرانی آن ، امن و امان خواهند دانست ؟

بی هیچ تردیدی ، بادبانان آدم کش کشتی شکسته ی ولایت فقیه در روزچهارشنبه سوری ، خود را در محاصره ی آتش سرتاسری خلقی بپا خاسته خواهند دید . باید دید که آیا خامنه ای و باند کودتاچی اش این آتش را هم انکار خواهد کرد ؟ چند ساعت دیگر صبر کنید تا صحنه دیگری وقاحت و دروغگوئی های آنان را شاهد باشید . که حکومت دروغ و تزویر و ریا در وقاحت و وارونه جلوه دادن حقایق ، حد ومرزی نمی شناسد .

25 اسفند 1388

15 مارس 2010

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.