رفتن به محتوای اصلی

جواد ظریف دروغ می گوید
01.05.2015 - 16:30

 

آقای ظریف گفته‌اند:" ما درایران هیچ کسی را به خاطر عقیده‌اش زندانی نمی‌کنیم ... کسانی که دست به جرم می‌زنند،‌ کسانی که قوانین کشور را زیر پا می‌گذارند، نمی‌توانند پشت عنوان‌هایی مانند روزنامه‌نگار یا فعال سیاسی پنهان شوند."

آقای ظریف !من بهمن احمدی امویی به خاطر مطالب، گفتگوها و مقالاتی که در روزنامه‌های قانونی کشور داشتم در سال 88 به هفت سال و چهار ماه و 32 ضربه شلاق محکوم شدم که در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال و چهار ماه کاهش یافت و همه این مدت را در زندان اوین و رجایی شهر گذراندم. در طول مراحل بازجویی و به استناد حکم دادگاه و نظر بازجوی وزارت اطلاعات که خود را کارشناس معرفی می‌کرد، درباره مطالب منتشره در روزنامه‌ها مورد پرسش قرار گرفتم. حتی بازجوی وزارت اطلاعات نوشته‌ها و گفتگوهایی را که در سال‌های 81 و 82 داشتم در پوشه‌ای با خود آورده بود و با اشاره به آن‌ها می‌گفت: پرونده خیلی قطوری داری. چطور می‌خواهی این‌ها را پاسخ بدهی؟

به‌عنوان یکی از زندانیانی که به خاطر عقیده و مطالبی که در روزنامه‌های مختلف و قانونی کشور نوشته‌ام، مورد بازجویی، شکنجه روحی و جسمی قرار گرفتم و چند سالی را هم در زندان گذرانده‌ام، شهادت می‌دهم همچنان که پیش‌ازاین احمدی‌نژاد و دیگر مقامات قضایی و سیاسی کشور دراین‌باره دروغ گفته‌اند، دولت روحانی و وزیر خارجه‌اش نیز در این مورد دروغ می‌گویند.

برای راستی آزمایی نیز به آقای ظریف، وزیر خارجه پیشنهاد می‌کنم با توجه به امکان دسترسی و کمکی که می‌توانند از مقامات قضایی بگیرند، تمام صفحات و برگه‌های پرونده من و حکم صادره در شعبه 28 دادگاه انقلاب را که توسط قاضی پیر عباس صادرشده، منتشر کنند. در این صورت مشخص می‌شود که چه کسی دروغ می‌گوید و دیگر مقامات جمهوری اسلامی برای پیدا کردن کلمه و جمله‌ای مناسب در چنین مواردی دچار زحمت نخواهند شد. در این صورت مشخص خواهد شد که چه کسانی و پشت چه عنوان هایی خود را پنهان می کنند.

البته من تنها یکی از زندانیان سیاسی و عقیدتی هستم که آقای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و پیش‌ازاین شخص روحانی در مورد آن‌ها به‌دروغ قضاوت کرده است. کافی است برای برطرف شدن مشکل خودتان تنها از قوه قضائیه بخواهید اسناد پرونده‌سازی‌هایی را که با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ساخته‌شده و همچنین متن احکام صادره را منتشر کنند. در آن صورت خواهید دید که حتی در تلاشی که برای پرونده‌سازی صورت گرفته ،چقدر و به چه میزان به گفته‌ها، نوشته‌ها و عقاید این افراد برای محکوم کردنشان استناد شده است.

بعید نمی دانم همچنان که دولت پاک دست احمدی نژاد بزرگترین دزدی های تاریخ جهان را به نام خود ثبت کرد ، این دولت راستگویان نیز دروغ های بزرگ و زیادی تحویل مردم بدهد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.